Haiji
Towa marssii mitään puhumatta tiehensä jättäen kaksi tyttöä oman onnensa
nojaan. Mikä ihme äijällä Future Foundationissa kiikastaa? Tuliko porukka
pyytämättä hänen kaupunkiinsa kyhäilemään bisneksiään? Onko Togami kussut
Haijin muroihin? Komaru on ihmeissään siinä missä Toko kehottaa noudattamaan
johtajan ohjeita. Emme ole enää tervetulleita. Mihin siis sitten, takaisin
ostarilleko? Olisi siellä ainakin se suuri portaikko tallella, johon Shirokuma
varoitti menemästä.
Tokolla on sellainen vaikutus.
Ensiksi
ainakin takaisin vastarintakammioon, jossa passiiviset siluettinurisijat ovat
aktivoituneet, sillä rekan luona on käynnissä kunnon kansankokous. Monitorissa
on lähetys käynnissä. Kuvasta näkyy yleiseen suuntaani lähinnä vain
epämääräinen veriläikkä lojumassa jossakin. Aikuinen D tunnistaa näkymästä
vaimonsa, E rauhoittelee yleistä paniikkia, F ei rauhoitu ja G pitää koko
lähetystä ansana. Aikuiset H-Ö eivät tuumi mitään. Tällaisia kauhukuviako
pennut lähettävät ympäri kaupunkia?
Melkein näyttää kuin D-mies osoittaisi naista metrin päässä.
Johan teidät on vedetty pöntöstä viemäriin.
Komaru
ja Toko eivät sekaannu Shirokuman pyynnöstä draamaan, jota nyt sattuu
kauhistuneiden aikuisten keskuudessa toisinaan tapahtumaan. Hän pyytää myös
anteeksi Haijin käytöstä, mutta Tokoa ei alempi rotu kiinnosta. Likat
jatkaisivat jo kernaasti matkaansa kohti tuntematonta, mutta Shirokuma ehdottaa
yöpymistä. Tokokin lakkaa aukomasta päätään vastarinnan julkeasta
yöhyökkäyksestä vieraita kohtaan, kun maan alla on kuulemma öisin tosi pimeää.
Jäämme siis odottamaan sukkasaippuamukilointia.
Rakastaa Past Foundationia.
Eli vietät yön Monokuman kainalossa?
Ja naama tuhritaan yöllä tussilla hassunkuriseksi.
Vankilamainen
parakkimajoitus ei päätä huimaa, olkoonkin tarkoitettu sairaille ja loukkaantuneille.
Toko vain nurisee minkä ehtii, mutta peti kelpaa Komarulle. Viime tirsoista
taitaakin olla aikaa, olisikohan tosiaan ollut siellä prologin ilmalaivassa,
jossa Nagito-Palvelija debytoi? Ja milloin neidit ovat käyneet viimeksi
tyhjentämässä rakkonsa? Tai syöneet? Tämä on tärkeää.
Näyttää yliopiston hätämajoitukselta.
Toisin
kuin Haiji, Shirokuma haluaisi kuulla lisää Future Foundationista ja erityisesti
siitä, tulisiko organisaatio pelastamaan aikuiset. Kyllä varmaan tulisikin,
mutta ongelmana on yhteysongelma. Agentteja ei näy missään ja kännykkäkin jäi
kotiin. Savumerkit peittyisivät Towa Cityn tulipaloihin. Shirokuma tempaisee
tytöille puskista Togami Groupin langattoman av-laitteen, jolla soittaisi
vaikka Neiti Ajalle. Suoraan ei kerrota, mistä ihmeestä karhu vekottimen prokuroi,
mutta koska laitetta ei ole ollut saatavilla julkisesti, vaan se on vain FF:n
ja poliisien käytössä, olettaisin Shirokuman napanneen pelastusretkiltään
sellaisen joltain tapetulta kytältä. …Takaakilta?
PC MASTER RACE
Ihan kuten kaikki laitteet nykyään, omaperäistä.
Laitteella
ei pikaviestitellä valitettavasti yhtään mihinkään, sillä kaupungin
radioaaltoja häiritään. Sellainenhan on vain oikein soveliasta täydellisen
infrastruktuurin murskaamisen mahdollistamiseksi. Shirokuma tietää
interferenssin kumpuavan Towa Hills -nimisestä rakennuksesta. Toivottavasti
kaupungin laidalla ei kohoa kukkuloita tai tämä menee sekavaksi. Koska
pelaajalle näytetään puljusta kuva, voin vaikka vannoa, että siellä käydään
joskus… mutta ei ihan vielä. Tyttöjen ei tarvitse vielä kaataa massiivista
häirintäverkkoa, sillä he voisivat ylittää sen. Lähetykseen tarvitaan vain Towa
Hillsiä korkeampi rakennus. Niitä ei ole kovin montaa, mutta kaupungin korkein
pilvenpiirtäjä, korkeuksiin kohoava korkkiruuvipagoda nimeltä Towa Tower,
sopisi mainiosti. Lisäksi se on tässä aika lähellä.
Towan radio soittaa jameja aamusta iltaan.
Towa Mountains sopisi nimeksi.
Tässäpä
siis suunta epävarmalle elämälle. Kun Toko ei ymmärrä, miksei karhu olisi
voinut jo lähettää aikuisia signaalitehtävälle, vastaus on yksinkertainen.
Eivät ne osaa saati pysty/viitsi/jaksa. Tytöt sen sijaan ovat niittäneet
Monokumia vaikka kuinka paljon, ja Shirokuma on vakuuttunut, hieman kadekin.
Valkokarhu uskoo Haijinkin vakuuttuvan, jos Future Foundation tulee pelastamaan
heidät kaikki. Komaru kysyy Tokolta mielipidettä, mutta päättää sitten
kerrankin itse ottaa ohjat arkoihin käsiinsä, kun kaverin mielestä tornikeikka
on liian vaarallinen. Komaru haluaa jatkaa. Tämä on merkittävä käännekohta
itkeskelevän nyhveröpäähenkilön hahmonkehityksessä, vaikka ihan varmasti kaikki
teot varmistetaan jatkossakin ensin kokeneemmalta Tokolta. Nyt kirjailijatar
tuntuu empivän pirusti ja tuumii lopulta, että kai torni on täällä jumittamista
parempi vaihtoehto. Jatkon näkee sitten paikan päällä.
Ammutaan ensikontaktissa.
Shirokuma voi suojella päästä kasvavia depressiosieniään.
Kyvytön lapsi onnistuisi.
Jokaisella pilvellä on homereunuksensa.
Shirokuma
on kiitollinen, mutta Komaru on kiitollisempi, kuten käy ilmi pörröisestä
halauksesta, jonka hyökkäyksen kohteeksi Tokokin joutui ykkösluvun alussa.
Komarun halaukset ovat parhaita.
Sen
sijaan öisin Komaru kuorsaa rehvakkaasti ja riistää peiton itselleen.
Shirokuma on jähmettynyt kauhusta.
Isäntä se vasta kylmä onkin.
Yö
vaihtuu aamuksi korskean viiden pennin Casio-jinglen tahdissa kuten
perinteisissä japsiropeissa, vaikka ajantaju on viemärissä kateissa. Kolmikko
on siirtynyt vastarinnan sulkuportille, jossa tänne jäävä Shirokuma kertoo
matkaohjeet Towa Towerille: ensiksi tikapuut alas ja viemäriä vähän matkaa
toiseen suuntaan, sieltä tikapuut ylös maan kamaralle ja jokea myötäillen
tornille. Hyväntuulinen ja Tokoa paremmin nukkunut Komaru uskoo heidän kyllä
pärjäävän. Pidän siitä huolen.
Haluan GPS-navigaattorin.
And elsewhere.
Toko on niin piristävä.
Toko lipesi jo tikkailta.
Olisi
typerää pitkittää melko yllätyksetöntä viemäriä, joten sitä ei totisesti ole
enää hurjasti jäljellä, oikeastaan vain kivenheitto pyöreästä putkikeskittymästä
ja liejukurimuksesta länteen ja etelään. On se ihme, kun Monokumat eivät ole
tuolta suunnasta lähteneet etsimään vastarinnan tukikohtaa, sillä oikeat
tikkaat löytyisivät muutamassa minuutissa. Mikään ei estä palaamasta väärään
suuntaan, mutta Toko alkoi kitistä, kun yritin palata pakohuoneeseen ja
ampuja-arvoitushuoneeseen. Ei minulla matkan varrelle mitään oleellista jäänyt,
vaikka piilolapsiparanoialtani luulinkin; kunhan testasin backtrackin
rajoituksia. Jos vanhoissa mestoissa ei enää ole mitään järkevää, miksi sinne
pitäisi palatakaan? On kyllä sinänsä ihan hienoa, että näitäkin tilanteita
varten on varattu ääninäyteltyjä repliikkejä. Laiskempaa olisi spawnata tielle
satunnainen laatikko. Toisaalta ykkösluvussa bongailinkin tuoreita ruumisläjiä,
mutta katuverkon layout oli muutenkin sokkeloisempi ja peli nyt selvästi
haluaa, ettei tyhmä pelaaja eksy koskaan. Onneksi UFOMARUja ei leijaile ihan
joka mutkassa, se olisi pelaajan aliarviointia. Puhumattakaan nurkkaan
pultatusta minikartasta, jolla ei muutenkaan tekisi mitään.
Viemäri 2: Sewer Boogaloo.
Viemärissä
on silti tilaa yhdelle pikku sivureissulle, sillä putkeen palattuani
mähmäsammion vastapuolella siintää kimallusta, jonka luokse pääsee kiertämällä
jonkin matkaa oikean suunnan kautta. Lisää korkeakirjallisuutta, vieläpä light
novel! En koskaan pääse yli, miten hyvin Another
Episodessa irvaillaan japsikirjallisuudelle. Juustoiset kannet ja pöljät
romanttiset synopsikset tuntuvat menevän nappiin.
En ymmärrä mitään, mutta teoksen nimi on kaunis.
On
sanomattakin selvää, mitä mieltä Toko on valoromaaneista, sillä lukeehan inhokkiaihe
hahmon infopaketissa. Kirjailijamestari totisesti vihaa kaikkia tekstejä, jotka
eivät ole omaa kynäilyä, mutta tämä roskakirjallisuus on kyllä kaiken huippu.
Kun Komaru kertoo, ettei ole itsekään lukenut light noveleita – tosin sillä
erotuksella, että hän ei ole lukenut niitä, eikä puhtaasta, palavasta vihasta
aihetta kohtaan – protagonisti mielletään tästä eteenpäin ihmiseksi. Ihminen
menee ihan genreistä sekaisin, kun Komarulla on kokemusta lähinnä mangasta
(lukeehan suosikkiaihe hahmon infopaketissa), jota hän on valmis puolustamaan
hautaan asti, vaikka formaattikriittinen hienohelma kuinka kitisisikin.
Komarulla ei ole juuri harrastuksia, mutta tärkeistä asioista hän pitää visusti
kiinni, sillä mitäpä elämä olisi ilman sellaisia? Toko yrittää vielä urputtaa
neitini verkkaisesta lukutahdista ja itsepetoksesta sekä olla muutenkin
suhteettoman ilkeällä tuulella, koska Toko on aina Toko, mutta kiukkuinen
Komaru ei anna periksi. Mangalle ei ruveta. Tämähän oli hauska ja polveileva
keskustelu, vaikka toissijaista sisältöä sinänsä olikin.
Kunhan ei pidä Narutosta.
Ei pysty asennevammalta.
Olen varma, että joku pahastuu purevasta ivasta.
Ja minä ylpeä Komarusta.
Tässä viitataan blogin lukijoihin/lukijaan.
Jätän
viimeinkin viemärit taakseni, ellei resistanssin eitshkjuuhun palata
tuonnempana. Kovasti tasan kaksi vahtikumaa yrittää estää tyttöjä kapuamasta
korkeuksiin kohoavia tikkaita, mutta he joutuvat hautaan.
Kohtuullisen demonista punahehkua savun keskeltä!
Minä puolestani
nousen haudasta. Oletin viemäriluukun vievän suoraan jonkin saastaisen ja
ruumislauttaisen joen juurelle, joten räikeän karmivalla
verenpunatummansinikontrastilla värjätty hautuumaa tuli lievänä yllätyksenä.
Joki mutkittelee kyllä kartan perusteella lähinurkilla ja kulkureitti siinä
vieressä. Komaru toteaa nähneensä aaveita lapsesta asti, mutta täällä kimppuun
hyökkää vain pari karhua, eikä hautausmaalla vietetä pahemmin aikaa, sillä se
on vain yhden keskimääräisen huoneen kokoinen. Tietenkin koko kaupunkia (ja
maailmaa) voisi pitää nykyisin kollektiivisena kalmistona.
Jättiläistwistinä lopussa käy ilmi, että Toko on ollut koko ajan haamu!
Jos Komaru ja Hiro päätyvät naimisiin ja karkaavat kuherruskuukaudelle Lemuriaan, en tiedä mihin uskoa.
Olisi ollut edes haudankaivajakumia.
Lay of the riverside land.
Jos
jo hautausmaan värit yllättivät, totesin melkein itsekseni ääneen notta mitä
helvettiä, kun astuin takaisin Towa Cityn kaduille. Kun LSD Dream Emulatorin lähdekoodi, Gauguinin maalaukset,
päiväkerhopiirrokset, Dark Souls 2:n
dänkkimeemitekstuurimodi, 42-asteiset kuumehoureet ja Lemon Jellyn kansitaide
puserretaan valtavan fraktaalikaleidoskoopin läpi käänteisesti poikittain ja
pudotetaan lillumaan 256-väriseen väljähtäneeseen psilosybiinialtaaseen,
saadaan jotain, joka ei välttämättä näytä edes kelmeässä valossa Towa Cityn
jokiraitilta, mutta joka siellä asuvien mielestä näyttää silti pelottavan tutulta.
Satunnaisilla väreillä ja kuvioilla töhrityt rakennukset vuorottelevat sulassa
antiharmoniassa painostavan taivaankannen alla, immersio on tiessään (ihanko
oikeasti lapsiarmeija muokkasi kaupunginosan tällaiseksi?!) ja silti tämä
kaikki tuntuu häiritsevän aidolta, oikealta ja Danganronpalta. Tämä lääni lienee Jataro Kemurin, suuren
taiteilijan, dioformaamaa valtakuntaa, se on selvää.
Kyllä täällä kelpaisi asustaa.
Riittävän
normaalin ja huomattavasti viemäriliejua puhtaamman joen yli kulkee silta,
mutta ennen sen ylitystä jututan erästä aikuista, jolla ei mene järin lujaa. Ei
mene kellään, joka tällaisiin maisemiin joutuu. Epäilykseni Toivon Soturien
papin vaikutuspiiristä vahvistetaan, kun mies kertoo perheensä kuolleen ja
raatojen joutuneen seinille epämääräiseksi dioraamaksi hänen kyhjöttäessään
piilossa. Hän uskoo, ettei meistä ole kuvittelemaan moista ja jää ulisemaan
kohtaloaan. Harmikseni en voi vinkata hänelle, että vastarinnan läävä on ihan
tässä lähellä.
"You were expecting a painting... but it was I, DIOrama!"
Liian myöhäistä.
Äänestit Trumpia.
Kuten
kartasta voi päätellä, reitti eteenpäin on hyvin suoraviivainen ja koko
jokiraittia voikin pitää eräänlaisena lyhyenä välietappina ennen kieroa Towa
Toweria, joka kohoaa komeasti horisontissa. Laiturilla tulee vastaan vahtikumien
vastaanottokomitea, mutta karhut selättyvät kätevästi jorpakkoon, jos niitä ei
halua selättää parin erillään olevan pommikuman niskaan. Noin muuten täällä on
melko hiljaista ja jopa tunnelmallista. Paljon mieluummin minä tällaisia
maisemia syynäilen kuin inhorealistisia viemäreitä ja muita maanalaisia
joutavuuksia. Muutenkin ulkotiloissa on mukavampaa, kun suuremmat rakennukset
ovat lähinnä olleet vain käytäviä ja huoneita, mitä nyt rakennukset tuppaavat
kylläkin olemaan.
For great justice.
Decreases laser sight move speed slightly. (SP 1) Eli Quickfire Skillin vastakohta. Testikäyttöön meni ja pidin kovasti, koska Vitan epätarkahkon tatin äkkiväärä sohiminen äityy sähläykseksi.
Komarun on katsottava poispäin, ettei silmiä särje.
On
täällä pakohuoneitakin pari kappaletta, ja ne vasta tyylikkäitä ovatkin. Jataro
voi olla ilkeä ja kamala hörhö, mutta on hänellä kieltämättä tyylitajua. En
tiedä, mitä rakennuksia nämä ovat alun perin olleet, mutta nyt ne on muokattu
klassisiksi saduiksi, joissa Toivon Soturien siluetit seikkailevat seinillä.
Hienoa kamaa ja saduista jopa puuttui se perinteinen trollaus, jossa Monokuman
lärvi näkyy kaikkialla.
Ensimmäisen
huoneen teema on Lumikki ja pelillinen teema sekä uusi pakansekoitusjippo on
hologrammiprojektori. Pennut ovat valjastaneet huipputeknologian käyttöönsä ja
käytännössä nämä pömpelit toimivat siten, että liikeluoti aktivoi härskin
holopennun, jota karhut säntäävät toljottamaan, jos sattuvat oikeaan suuntaan tiirailemaan.
Toisin kuin sireenikumat, projektorit ovat äänettömiä ja tämä tulee tietty
ottaa huomioon pakohuoneen ratkaisussa.
Jos tutoriaali olisi sanonut tuon olevan jääkaappi, olisin uskonut täydellisesti.
Oikeammin monogrammi.
Ensimmäisessä pakohuoneessa ei mennyt
rajatuilla vaihtoehdoilla pitkään keksiä, että pommikuma piti jallittaa
projektorin luokse, jotta räjähdysketjureaktio tekisi selvää karhuryhmästä.
Minä niin odotan innolla, jos pelin lopussa tulee mahdottoman vaikeita
pakohuoneita, sillä toistaiseksi pulmat eivät ole varsinaisesti olleet Mensan
pääsykokeiden luokkaa.
Kiehtova esitys kyllä.
Kiehtovampi esitys.
Hurjan
toiminnan jälkeen kelpasikin toljotella seiniä. Danganronpa-teatteri esittää: Lumikki.
Huone
on sen verran korkea, että portaat johtavat yläkertaan, joka reunustaa varsinaista
pakohuonetta. Täältä voisi kalppia suoraan eteenpäin pihalle, mutta käväisen
umpikujassa poimimassa Komarun hyllyyn lisää laatumangaa tytöstä, jonka
kohdussa kytee rakkaudesta räjähtäviä pommeja. Niin hölmöä settiä, että jonkun
mangakan pitäisi oikeasti luoda The Bomb Inside Her.
Pakko näitä on tulla vastaan ainakin kymmenen.
Komaru
yrittää aivan turhaan selittää TBIH:n hienoutta ja keskustelu kääntyykin pian
romanttiseksi, kun Toko treffailisi täällä mieluusti Isäntää. Komarunkin
mielestä jokimaisema olisi omiaan ensideitille. Toko hämmästyy: minäkö muka
nyyppä näissä asioissa? Komaru ei tiedä punastelultaan, mitä sanoisi, ja sanoo
vähän kaikkea. Toko saa hänen puheistaan kuvan miestennielijälutkasta, mutta
lopulta on myönnettävä, ettei kokemusta ole. Hei, minähän olin kämppäni vankina
vaikka kuinka pitkään suunnilleen elämäni optimaalisimmassa deittailuiässä!
Romantiikan asiantuntija valistaa epävarmaa ystäväänsä tämän vanhentuneista
näkemyksistä, muttei Komaru ihan kujalla ole, kun on neiti protagonistia
yritetty riiata. Kaikenlaiset semmoiset epämääräiset kaiffarit siis. Toko näkee
miestulevaisuuteni synkkänä. Kyllä sitä… öh, paalua varmaan jostain tulee,
mutta en välttämättä pidä siitä.
On minulla jo yli parikymmentä tasoa.
Komaru on samaa mieltä.
Toko on sisältä Demogorgon.
Aseksuaalitkin ovat arvokkaita!
Tai isä.
Halvalla lähtee.
Likaiset
puheet sikseen ja pihalle. Siellä odottaa viivasuora maisemareitti seuraavaan
pakohuoneeseen, mutta mahtuu tänne melkoista perseilyäkin. Lapsilauma häröilee
matkan puolivälissä ja kiinnitti huomioni niin visusti, että olin erittäin, erittäin vähällä kävellä ohi
piilolapsitähtikuviosta, joka leijaili joen yllä, sillä välketehosteet
sotkeutuivat tehokkaasti jokiraitin sienisen räikeään väripalettiin. Kannattaa
olla paranoidi monodroidi ja pyörähtää pelialue takaperin ainakin kerran,
jottei point of no return lävähdä kasvoille, sillä jotenkin tuntuu, että luvun
loppu lähestyy.
Kimallusta tarkalleen jossain tuolla selän takana!
Monokuma-trio
ei lähesty. Mietin hetken aikaa, mitä pahuksen hemmettiä tässä pelissä taas
tapahtuu, kun reitin päässä juuri ennen pakohuonetta näkyi epämääräistä
liikettä. Kävelin lähemmäksi ihmettelemään taiteilijasieluisia karhuja, joilla
oli meneillään hyvin hämmentävä performanssi. Siinä ne tepastelivat
töppöjaloillaan letkassa synkronoidusti sivusuunnassa ja asettuivat sitten
suoraan riviin heiluttelemaan hooposti tassujaan, vaappumaan ja kyyristelemään
hypnoottis-magneettisesti. Sitten ne taas tepastelivat edestakaisin ja touhu
toistui. Ne eivät vaikuttaneet kiinnittävän mitään huomiota jatkuvasti megafoni
ojossa lähestyvään Komaruun ja olin lopulta niin lähellä, että erotin otsojen
fransmanniviikset sekä nupissa könöttävän fedoran. Juuh elikkäs. Kun astuin
uteliaana epämukavan lähelle, ne tietenkin yrittivät tappaa minut ja suljin Broadway-esityksen.
Hipsterit, pffft.
Jokiraitin
toisessa ja viimeisessä pakohuoneessa varioidaan hiukan
hologrammiprojektorikikkailua. Taas kerran pommikuma pitää jallittaa viherpennun
luokse ja saada vahtikumat samaan syssyyn hengiltä. Nyt terroristi tulee
selättää sopivassa kulmassa rotkon (näitä rakennuksia ei kaiketi ole
peruskorjattu aikoihin) yli ystäviensä luokse. Periaatteessa tässä luulisi
olevan virhemarginaalia, jos pommikuman selättää väärässä kulmassa tai onnistuu
pudottamaan sen epähuomiossa rotkoon, mutta käytännössä saa olla debiili, jos
pulman ryssii.
Tuskin näin kaukana tarvitsee sentään olla, mutta ei va(a)ra venettä kaada.
Sekunti ennen imploosiota.
Oleellisempaa
on kuitenkin seinätaide. Danganronpa-teatteri
esittää: Tuhkimo.
Ravaan
pakohuoneen jälkeen portaat alas ja Towa Towerin vääntynyt selkäranka kohoaa jo
ihan vieressä. Tai no on tuossa joki ja kortteli välissä ja tälläkin puolella
jokea on yhä hiukan ylimääräistä nähtävää monolapsien häröillessä
näyteikkunoissa. En piittaa menetetyistä avohoitopotilaista saati ilman ristiä
naulituista demoneista, mutta loiste nurkassa kutsuu tutkimaan. Sinne on
työnnetty Jataro Kemurin masentavat, asiasta toiseen poukkoilevat muistelmat.
Eiköhän herra taiteilija koe pikapuoliin loppunsa.
Villi insesti käynnissä.
Masennuin eli kyllä Jataro jotain osaa.
Ylitän
sillan, johon jokin taho voisi installoida kaiteet vaikkapa maailmanlopun jälkeen,
tallennan ja menen tapaamaan Towa Toweria, jonka tyylitelty 2D-malli uhkaa
kovasti kaatua niskaani.
Toivottavasti tuonne ei ole enää kymmentä peninkulmaa, sillä torni olisi silloin melko iso.
00:25 Ai no moi taas.
01:03 Onpas siinä ruma Tonberry.
01:11 Rähinän alussa Monokumat ovat tietenkin ihan eri paikoissa.
***
Odotin
bossitaistelua, sainkin lössitaistelun. Jataro kyllä odottaa minua tuolla
ionosfäärissä, olen siitä varma. Pagodakolossin juurella käydään ihan
rehellistä totaalista sotaa hiukan joka suunnasta vyöryviä Monokumia vastaan.
Niitä ei ole kerralla kimpussa mitenkään älyttömästi, mutta täydennyksiä kyllä
tulee varsin riittävästi aluetta ympäröivistä poliisibusseista. En todellakaan
alkanut laskea Monokumien lukumäärää, mutta kyllä niitä varmasti useampi
kymmenen oli yhteensä. Kolkyt ainakin. Tai siltä tuntui.
Voin rikkoa vain bearstaltit.
Sen jälkeen voi tulla vaikkapa sydänkohtaus.
Juoksentelutilaa
on mukavasti ja alueen reunoille on jopa varattu kolme sähköautoa, joilla voi
ajaa nallet littanoiksi, mutta minä tietenkin huomasin ne vasta taistelun
jälkeen. Rähinän aikana kun oli vähän liian kiire pitää hajurakoa tavallisiin
Monokumiin, pommikumiin ja varsinkin muita nopeampiin arvaamattomiin
sireenikumiin, joita näköjään kannattaa tanssittaa niin usein kuin mahdollista,
jotta karhujen huomio herpaantuu. Muita versioita ei nähdä, mutta kyllä
näissäkin on tarpeeksi tekemistä. Yllättävän pitkään räiskinnässä kesti, mutta
ihan hyvin se meni, kun pommikumat räjäyttivät vahingossa ystäviään, ainakin
kuoltuaan. Toisaalta kaikkialta lentelevien kranaattien vuoksi piti varoa,
ettei juossut suoraan niihin. Kyllähän Komaru yhdessä vaiheessa otti hiukan
osumaa ja aktivoin lähinnä näön vuoksi mutta enimmäkseen kostoksi Genocide
Jackin, jottei äärimmäinen teurastus pääsisi unohtumaan.
Komaru näyttää asettuneen Monokumien puolelle.
Tämä on tällainen kuolemantanssi, kuten kranaatista voi päätellä.
Viimeisiä viedään ikuisuuden rajan taakse.
Kun
räjähtäneiden Monokumien savu on hälvennyt eikä Jataroa näy missään, on vain
yksi paikka, johon tuo kaamea kakara on voinut karata.
En minä ainakaan ollut hämmentynyt.
Ylös.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti