Towa
Cityn tunnistaa japanilaiseksi kaupungiksi, koska kaikkien taivaisiin kohoavien
lasipalatsien, maan alla möyrivien metro-/viemäriverkostojen ja hotellien,
sairaaloiden, siltojen, katujen, kōbanien, sivukauppojen, kuppiloiden,
pachinkohallien, kulkuneuvojen ja sen sellaisen citymaiseman keskelle on
pudotettu kaistale kauneinta idylliä menneiltä vuosisadoilta; pieni
pelkistettyjen kirsikkapuiden ympäröimä shintopyhättö, johon kelpaa astella arjesta
rauhoittumaan ja huitomaan Samidare-miekalla. Tänne kukaan ei ole rohjennut raahustaa
kuolemaan ja kaiken pilaavat kakkapäätenavat loistavat poissaolollaan samaten
kuin kauhukarhut. Ja kartta, koska kamiherran huoneessa osaa kulkea ilmankin.
Ennen
kuin kapuan portaat huipulle resitoidakseni ikiaikaisia munkkiloruja, Toko
huikkaa, onko minulla hetki aikaa. No siis… toki? Ajattelin kyllä tässä paeta
Towa Citystä ensin, mutta kuunnellaanpa nyt sitten. Kumppanini miettii, onko
kaupunkikarkaaminen välttämättä sittenkään paras ratkaisu. Tähänkö tämä nyt jo
päättyykin? Tuskinpa sentään, en tiedä miten reagoisin, jos lopputekstit
lävähtäisivät näytölle muutaman minuutin kuluttua. Komaru puolestaan kysyy,
aikooko Toko jäädä kaupunkiin, vaikka vastaus onkin selvä, koska Toko on ollut
alusta asti Isäntänsä perässä. Komaru ei oikein tiedä, tulisiko Tokon jäädä
tänne oman onnensa nojaan, mutta yksin tähänkin asti selviytyneestä lyylistä ei
kuulemma kannata olla huolissaan. Toko ei tuumi Komarun kehuihin mitään, mutta
on silti pahoillaan, kun tämä joutui tällaiseen myllytykseen.
En minä pakoillut kuukautta seuraavaa blogipostausta.
Landella on mukavaa.
Toko on jo ihan riittävän huolissaan itsestään.
Aina pitää Komarua kantaa kaikkialle.
Sinäkö olet kaiken takana?!
Aution
aukion nurkkaan on sysätty viesti, jossa jonkun vaimo joutui melkoiseen
myllytykseen.
Voit pitää tuota avioerona.
Komaru
innostuu rähjäämään lasten olevan kamalia. Nagisa ei ole vielä kavunnut omia
aikojaan temppeliportaikon huipulle, vaan liittyy keskusteluun sodasta, jossa
viattomien kuolemat nyt sattuvat kuulumaan asiaan, koska edistystä ei tapahdu
vuosienkaan jälkeen hyväsydämisyydellä. Koska Toivon Sotureita ei kohdeltu
kotikaupungissa ihmisinä, olisi irvokasta, jos he eivät olisi ryhtyneet
vastarintaan. Mitä muka Komaru olisi tehnyt heidän potkuhousuissaan? Vastannut
samalla mitalla takaisin? Mikä on oikein maailmassa, jossa heille ei annettu
onnellista lapsuutta? Toko ärähtää, että he olisivat voineet hankkia vetoapua
virkavallalta tai hallitukselta. Niin, onkohan täällä kuultu esimerkiksi
huostaanotosta? Tosin en ole ottanut selvää, kuinka helposti kakarat
pelastetaan Aasian maissa ongelmaperheiltään, kun perhesiteet ovat kuitenkin
siellä käsittääkseni aika kova juttu.
Voi ainakin yhden jättää henkiin.
Nagisa on lukenut Sun Tzua.
Olisitte edes metaihmisiä.
Anarkistit sanovat pffft.
Nagisa
ei luota aikuisiin ammattikunnasta riippumatta. Sen sijaan kohtaloon hän
luottaa, sillä Towa Cityn kovaosaista viisikkoa se yhdistää. Kohtalo yhdistää
kaikkia lapsia, jotka luovat ideaalin paratiisin. Muuta kiihkoideologista horinaa
hänellä ei ole, sillä seuraava juttutuokio säästetään temppeliaukiolle. Toko irvailee
vielä, kuinka tolkutonta on, että kaupungin kaikki lapset ovat Toivon Soturien
perin murhaisassa remmissä. Kaipa lopussa sitten paljastuu, että Monokuma-kypärät
erittävät aivopesusignaalia. Eikä Toko piittaa tippaakaan pentujen ankeasta lapsuudesta,
jonka verukkeella aasialainen aikuisapartheid oikeutetaan.
"After an infinite regression, we arrived at an answer: it's adults all the way down."
Tappaisitte lapsuuden käsitteen.
Aukiolta
poimin vielä krääsäpömpeleistä satunnaista krääsää, luoteja ainakin, ja kapuan
jyrkät Odessan portaat torii-portin alta ovelle, joka vie varsinaiselle
temppeliaukiolle. Sen verran tiirailin korkeuksiin noustessani maisemia, että
tuumin niiden olevan tunnelmallisia. Kaupungin skybox oli kaunis myöskin.
Yritin olla kääntelemättä kameraa citysiluetin alapuolelle, jossa avautui pieni
kaistale mustaa limboa, joka kertoi tämän olevan peliä ja että ehkä kaikkialle
ei pidä katsoa. Lisäksi haahuilu palkittiin, kun bongasin toriin takaa
kimallusta. Jataro-tarra, olet minun, jo neljättä kertaa.
Jossain täällä kuvattiin Panssarilaiva Potemkin.
Pyhiä portteja kimalluksella sotketaan, rienausta.
Nagisan naama on sopivasti sensuroitu Open-viestillä.
Temppeliaukiolla
pakoreitti paljastuu, koska eihän nyt Nagisa meitä selkään puukottaisi?
00:16 Oletat minua kääpiöksi.
00:28 Kuitenkin vie temppelin siivouskomeroon.
***
Niin
no, kyllähän tuosta aukosta kenties riutunut kissa livahtaisi. Komarulla ei
välttämättä ole röörin ahtaus (tai anorektinen laihduttaminen) päällimmäisenä
mielessä, mutta jokin tyttöä silti kaihertaa vapauden kynnyksellä. Nagisa
ihmettelee, mitä vielä jahkailen, kun tuosta pääsee ulos kaupungista ja ehkä
taajaman haja-asutuksestakin. Komaru myöntää halunneensa paeta, mutta… mitä?
Ainakin Tokon mielipidettä pitää kysyä ensin, se on selvää. Toisaalle
töllistelevä Toko tuhahtaa evvk, tee mitä lystäät.
Pettymys yhdessä kuvassa.
No en tuosta.
Komaru halusi aina juuttua puolimatkassa.
Voin kuule ahtaa sinut tuonne.
Vaivautunutta
emmätiä-pattitilannetta ei kestä pitkään, kun näyttämölle marssii maireasti itse
Palvelija, joka ilmeisesti on roikkunut näillä kulmilla luvun alusta asti.
Miekkosenhan takana kohosi punaloisteessa kylpeviä kerrostaloja, joita ei
muualla pelissä ole näkynyt. Eikä alati nöyryytetty Nagito ole vieläkään
putsannut tuhrittuja kasvojaan. Ehkä hän kantaa ristinollanaamaansa ja tollon
stigmaansa karvaaseen loppuun asti, mutta pirullisen lipevän ylimielinen hän
silti on, ja tästä minä nautin. Onhan Nagito ”Palvelija” Komaeda kuitenkin
ehdottomasti pelisarjan parhaita ja yllätyksellisimpiä hahmoja. Kuka tässä on
kenenkin vanki? Nagisa ainakin on hyvin, hyvin hämmentynyt Palvelijan
sooloilusta. Mitä hittoa äijä täällä touhuaa?
Vähintään minuutin myöhässä.
Juoniseikkojen vuoksi.
Palvelija
tuli tietenkin pysäyttämään Komarun paon, jottei geneerinen epä-äärimmäinen
tylsimys vain antaisi periksi ja hylkäisi ystäväänsä. Nagisa on täysin
ällikällä lyöty, mutta Palvelija vain toteaa jokseenkin neljänteen seinämään
nojaillen, että pelin päättyminen olisi pettymys. Nagisa muistuttaa Palvelijaa
tämän asemasta ja inttää, että Komarun on lähdettävä paratiisin vuoksi.
Painan Vitan virtanappia, etkä mahda yhtään mitään!
Tarvitaan vain pari takaperoista askelta ja horjahdus.
Nvidia - the way it's meant to be played.
Naamalla on yhä tilaa väriliitutöherryksille.
Palvelija
kummastelee, onko paratiisi oikeasti peliä tärkeämpää. Tässä ei siis viitata Another Episodeen pelinä (koska se olisi
hiukan liian paksua) vaan demonijahtiin, jonka pommiranneketta Komarulla ei
enää ole. Palvelija keskeyttää Nagisan ja kertoo oikean vastauksen, jonka
kersankin olisi voinut olettaa tietävän. Peliähän tämä kaikki vain on, ja jos
Nagisa olisi oikeasti halunnut keskittyä paratiisiin, aikuisten joukkoteurastus
olisi voitu keskeyttää häiritsemästä. Palvelija otaksuukin Nagisan sooloilleen,
koska lapsellinen Monaca oli ihan täpinöissään demonijahdista. Toisin sanoen
Nagisa on… petturi.
Pikku Kakkosen nauhoittaminen.
Paratiisin rakentelukin vaatii sivupuuhastelua.
Behaver.
Trigger Happy Havocin petturi paljastui nelosluvussa ja Goodbye Despairin vitosluvussa, joten Another Episode jatkaa samoilla linjoilla.
Kersa menee täysin pois tolaltaan ja sopertaa välittävänsä
ystävistään, jotka odottavat johtajaltaan paljon. Palvelija neuvoo Nagisaa alentuvasti
rauhoittumaan ja jättämään tilanteen hänelle. Katkeraa itkua tuhertava Toivon
Soturi sadattelee ja pinkoo pois.
Voisit mennä aina takaisin opiskelemaan.
Nagitolle ei ruveta.
Tuossa on sopiva poistumisväylä ihan vieressä.
Mitä, eikö Tokoa tarvita näyttämöllä?
Kun
tytöt ovat keskenään pelottavan pojan seurassa, Palvelija toistaa pettymyksensä.
Komarun sisarussuhde kiinnosti häntä kovasti, mutta yhtä kaikki pelin soisi
päättyvän oikeaoppisesti. Oikeastaan hämärähemmo ei ole niinkään pettynyt
Komaruun… vaan Tokoon, joka ei vieläkään ole luonut katsekontaktia vaan
toljottaa epävarmana lähintä seinää ja ulvahtaa kuultuaan nimensä, koska ei taatusti tykkää tulevista paljastuksista. Komaru kenties vähemmän. Palvelija
kun luuli hieroneensa sopimuksen Tokon kanssa. Komaru tuli kärrätä Toivon
Soturien pääkallopaikalle ja vaihtaa panttivanki Isäntään. Komaru ei usko
korviaan, silkkaa valetta tuollainen. Toko on vaiti.
Menimme kiertotietä.
Palvelija on saanut tarpeekseen ...-tekstilaatikoista.
Olen yhtä arvokas kuin Togami!
Ja aprillipäivään on pitkä aika.
Palvelija pyytää
protagonistia muistelemaan menneitä. Silloin ensimmäisessä luvussa Komaru
laskuvarjopudotettiin lentävästä Toivon tukikohdasta sairaalan katolle, jossa
tapasin Tokon. Tai no Genocide Jackin aluksi. Melkoinen yhteensattuma, eikö
vain? Ei niinkään, sillä Tokolle kerrottiin, mihin Komaru putoaisi.
Vähintäänkin tuulet olivat suotuisia, sillä olisin voinut pelmahtaa johonkin läheiseen
radiomastoonkin.
Koska se näyttäisi hyvältä animepätkässä.
Plus miinus pari kilometriä.
Tuota kutsutaan onnekkaaksi sattumaksi.
Toko
on auttanut Komarua tähän asti kaikessa, koska Palvelija kyhäsi pyhän
sopimuksen ja rukkasi siinä sivussa demonijahdin pelitasapainoa. Komaru sai
prologirytäkässä kadottamansa hakkerointipyssyn takaisin juurikin Palvelijalta,
joka passitti seikkailun varrella satunnaisia monolapsia tuomaan uusia
totuusluotimalleja ja muita lahjoja. Monokumat eivät räjähtäessään pudottelisi satunnaisesineitä
ilman Palvelijaa, joka piti myös huolta etenemisreitistämme Towa Cityn verisellä
raitilla. Ilmankos backtrackaus olikin toisinaan mahdotonta, kun paluureitille
oli ilmestynyt mystisiä ruumisläjiä tai epämääräistä kivimurskaa. Nagito
Komaeda on toisin sanoen Another Episoden
pelinjohtaja. Demonijahdin pointtina oli ehkä alun perin se, että Toivon
Sotureilla olisi hauskaa, mutta Palvelija halusi onnettoman kaikesta kitisevän
heittopussi-Komarun kasvavan matkan varrella.
Vähän aikaa mietin, kun vaikeustasoa valitsin.
Olenhan saanut jo melkoisesti tasoja.
Palvelija
iski häiriintyneen mielensä Komaruun tasan siksi, koska tämä oli Makoton sisko.
Häiskä kihisee kiukusta kertoessaan, ettei ollut todistamassa tuhannen auringon
voimalla vihaamansa Junkon kuolemaa Makoton epäsuorissa käsissä. Nyt Palvelija
piti huolta ykkösrivin paikasta seuraillessaan Komarun toiviomatkaa toivon
jumalattaruuteen. Lisäksi tytössä kiehtoi täydellisen tylsä tavanomaisuus
verrattuna veljeen, Toivon Symboliin.
Koska olet normaali tyttö, joka ei osaa mitään.
Kaupungissa oli tuolloin ruuhkaa.
Kyllä menee jatkumo mielenkiintoiseksi, jos Naegien perheessä on salattu äpärälapsi, joka onkin se todellinen toivo.
Koska
Palvelija on Nagito Komaeda, joka on vasta pääsemässä höpöjutuissaan vauhtiin,
pääsen/joudun kuuntelemaan harhaista esitelmöintiä toivosta, joka ilmenee
heikkojen altavastaajien, häviäjien riveissä. Tuollaiset luuseritarinat
vetoavat kansan syviin riveihin, koska kansan syvät rivit ovat itsessään
heikkoja. Toivo auttaa heitä jaksamaan.
Onpas Teruteru käynyt salilla.
Sumopainissa on vain goljatteja.
Ihan kuten Rocky-elokuvat.
Palvelija
uskoo täydellisesti Komarun loiston ylittävän tämän veljen, mutta kasvukäyrä ei
ole vielä päättynyt. Viimeinen pomotaistelu odottaa yhä tuolla jossain, ja nyt
kuulemma ollaan vasta puolimatkassa. Nagito Komaedan silmät täyttyvät
huru-ukkouden sameasta pyörresynkkyydestä, kun nuori, vakavasti sairas mies
anelee transsissa Komarua pelastamaan kaupungin epätoivolta kameran
aaltoillessa porukan ympärillä. Komaru ei tajua yhtään mitään roolistaan
universumin perusrakenteissa. Palvelija tajuaa, että olisi kai pitänyt olla
innostuneempi asian suhteen. Niinpä hän hyppää vielä kerran kahjomoodiin ja
toteaa tunnuslauseensa, koska toivo voittaa aina. Hän on valmis vaikka olemaan
itse epätoivo, jotta se murskattaisiin.
Et nyt spoilaa pelin loppua.
Näytän sinulle tien lähimpään hoitokotiin.
Komaru ei ole vielä syvällä Danganronpan toivoskenessä.
Lisää hautakivisitaatteja.
Tuo nähtiin viimeistään Jabberwock Islandilla.
Mutta
tämä ei ole Nagiton tarina (vaikka Nagito-spinoff hieno olisikin), sillä Komarun tulisi olla uteliaampi huijari-Tokon
roolista tässä kaikessa. Mestarikirjailija on yhä vaiti, mutta kuuntelee silti
järkyttyneen ystävänsä epäuskoisia puheita valehtelusta.
Hän on vain erilainen nuori.
Pelataanko korttia?
Maapallon muoto on vastauksessa vaakalaudalla.
Toko miettii, ettei olisi kannattanut pelata Totuutta vai tehtävää.
Toko aktivoi mykän sivupersoonansa.
Joten
Toko vastaa, jopa tylyttää. Hän suojeli ja tuki Komarua vain ja ainoastaan
Isännän vuoksi ja on jopa ihmeissään, kun tyhmä tollotyttö luotti häneen.
Häneen! Jakomielitautiseen, epänormaaliin
puolisarjamurhaajaan! Kukaan muu ei ole koskaan luottanut Tokoon, joten
valehtelu päin naamaa ei ole ollut homma eikä mikään. Hän ei jaksa käsittää,
miksi Komaru jaksoi uskoa häneen.
Minä uskoin sinuun! Noin kaksi minuuttia!
Togamin sake on parasta alkoholia.
En missään vaiheessa sanonut nimeäsi kahta kertaa peräkkäin.
Tunteilla ei leikitä tai kuvatekstihassutella.
Vain yksi sivupersoona on vielä normaalihkoa.
Toisaalta teki luottamus tiukkaan toiseen
suuntaankin, kun Toko on pitänyt toveriaan alusta asti sietämättömänä. Mitäs
Komaru oli niin pässi, kun häneen uskoi? Tässä sitä nyt ollaan, tyhmä normaali
tyttö, joka ei osaa mitään, ja täydellisen epäsosiaalinen sadomasokistinen
mielisairas. + Nagito Komaeda.
Kyllä nyt tykitellään dissauksia täyslaidallisella.
Nagito vain myhäilee hyväksyvästi.
The Set Up of Komaru Naegi by the Coward Toko Fukawa.
Komarun
tuhertaessa järkyttynyttä itkua ja Tokon tuhertaessa raivonsekaista itsesääli-itkua
Palvelija hipsii takavasemmalle temppelin huomaan ja antaa tytöille tilaa,
mutta ei varsinaisesti hengitystilaa. Hän vain toteaa maireasti, että ehkä
Tokon kannattaisi kokeilla toisenlaista lähestymistapaa. Vihamielisen
säälimättömän dissauksen vuoksi Komaruhan voisi ahtautua tuohon kissankoloon ja
paeta iäksi, mutta mitähän Isännälle kävisi?
Asteikolla nollasta kymppiin jossain kolmosessa.
Pahus.
Toko
puristaa etälamautintaan.
KOMARU NAEGI VS GENOCIDE JACK!
Se on nyt menoa.
Voi
pojat ja tytöt ja sukupuoli-identiteetiltään yhteiskunnallisesti haasteelliset,
tätä hetkeä on odotettu ainakin siitä asti, kun puolispoilauduin
trophylistasta, mutta tästäkin huolimatta tämä vääjäämätön yhteenotto oli vain
ajan kysymys, sillä kipakkaa sananvaihtoa on käyty puolin ja toisin alusta
saakka. Mikä peli se Another Episode
olisi, jos ei se panisi rikkinäisiä päähenkilöitään tappelemaan toisiaan
vastaan?
For serious!
Kissatappelu
voi olla yllättävän vaikea, jos siinä keskittyy vain pakoilemaan piittaamatta
menosta ja melskeestä. Sen huomasin, kun keskityin ”nappaanpa nyt pari kuvaa ja
menen nukkumaan” -testisessiolla hassuttelemaan ja pääsin hämmentävän nopeasti
hengestäni. Tosiasiahan kuitenkin on se, että Genocide Jack on kuolematon
luonnonvoima. Nähdäänhän se muussakin pelissä, kun umpikahjon pikkuhousuihin
hyppää ja huomaa, etteivät Monokumien kynnet aiheuta minkäänlaista vahinkoa,
vain tilapäisen stunlockin. Siksipä Jackilta puuttuukin hiparipalkki. HUDissa
komeilee vain hitaasti hupeneva paristopalkki, jonka tyhjennettyä Jack tokoenee
(sic). Sama palkki ilmestyy Vitan oikeaan ylälaitaan bossipalkiksi, mutta
totuusluodeilla siihen ei ole mitään vaikutusta mallista riippumatta, sillä
indikaattori hupenee omia aikojaan. Miksipä en siis pakoilisi ja antaisi neiti
kansanmurhan pökertyä?
Kiipeän tuon aidan yli ja kyllä sitten harmittaa!
Siksi,
että bossimatsissa on sellainen vitsi, että toisinaan Jack loikkaa
temppeliaukion koristeelliselle lampulle – niitä on tietenkin kolme, koska
Nagisa tyrkkäsi neljännen kumoon salakäytävän tieltä – tasapainottelemaan,
heittämään tyhmää läppää ja ennen kaikkea latailemaan akkujaan. Tarkemmin
sanottuna etälamautintaan, joka aivastusten ohella pakottaa Tokon Jackiksi.
Siveellisyys?
Varsin
pian minulle siis valkeni, että Jackin lataustauot tarkoittavat omaa
offensiiviani, joka tulee kohdistaa nimenomaan etälamauttimeen. Mistään
millintarkasta ammuskelusta ei kuitenkaan käsittääkseni ollut kyse eikä
sellaista vissiin vaadittukaan. Jäi ainakin mielikuva, että kun Jackia räiskii
tämän ladatessa vahinkoa aiheuttavilla luodeilla ylävartalon suuntaan, se
riittää, eikä latauspalkki täyty. Lopulta Jack loikkaa takaisin tantereelle
huitomaan saksillaan tavaramerkkimanöövereitään ja kikattamaan. Nagitokin uhoaa
lipeviä juttujaan areenan taustalla. Sääli, ettei häntä voi ampua.
Mitäs täällä tapahtuu? Vastaus seuraavassa kappaleessa!
Varsin
nopeasti kävi myös ilmi, että Jackin saksien strippausvaikutus ei jäänyt
pelkkään hellä-Kotokon siveettömään riisuntaan, sillä jos Komarulle tulee
riittävästi runtua, pois repeytyvät sekä koulupuku että pöksyt. Siinä sitten
alusvaatteisillaan somasti hipsitään pyhän shintotemppelin kaakeleilla. Minun
taidoillani ärhäkältä Jackilta kuitenkin tuli turpaan sen verran, että Komarun
herkkää hipiää näkyi enemmän kuin zettai ryōiki sallisi. Pikkutuhmuus sallittakoon hassuttelun verukkeella. Lisäksi hepenet toimivat ekstrahipareina, sillä sydämet alkavat huveta vasta tyttöseni keikistellessä Elloksen alusvaatekatalogin sivuilla.
Olisinpa hiekkarannalla.
Muussa kehossa aiheuttaa lievää kutinaa.
Lakkaa narratoimasta ja mene töihin.
Kamppailu
taukoaa lopulta yllättävän vikkelästi ja minua kovasti murhannut tyttö
tuupertuu tajuttomaksi ja toteaa sen tokouduttuaan itsekin, joten
sairaalareissua tästä ei tullut. Toko hoksaa hävinneensä ja pyytää Komarua
pakenemaan, sillä seuraavalla kerralla hän joutuu ottamaan taistelun tosissaan.
Komaru hoksaa Tokon hävinneen ja muutenkin ilkeilleen aiemmin tahallaan, jotta
hän joutuisi pakenemaan.
Kaikuuko täällä?
Voin aina aloittaa pelin alusta ja antaa sinun voittaa.
Toko sai kenkää ala-asteen teatteriryhmästä.
Toko ei tajua, mistä hän höpisee, mutta Komaru tietää,
kumpi heistä on vahvempi. Toko on pitkään hiljaa, mutta mutisee, että ilman
häntä Komaru olisi ollut aloitekyvytön. Ainahan Komaru häneltä kysyi
mielipidettä. Toko halusi antaa hänelle mahdollisuuden, koska he olivat yhdessä
tähän asti. Palvelijan
tulo kuvioihin näyttäisi kuitenkin saaneen Tokon hiukan toisiin ajatuksiin ja
samalla toivo menetti miekkosen suussa merkityksensä. Palvelija vain miettii,
mitäköhän Isännälle mahtaa tapahtua.
Vinopenasta nousee ainakin puoli kiloa enemmän.
Voin kuvitella saman repliikin TokoXTogami-fanficiin.
No chance in hell.
Toko voi olla onnellinen, ettei joutunut samalle saarelle.
Keskiaikainen kidutus aloitetaan Togamin valtaa hohkaavasta purppuravaltikasta.
Seuraa
Another Episoden toistaiseksi pisin
animevälivideo, jossa erinäiset välit selvitetään, jotta minun ei tarvitse
välttämättä kirjoitella niistä, koska mitä miellyttävin setti puhukoon
puolestaan.
***
Ystäviä
loppuun asti, jee! Eikä toivottavasti enää angstailua. Nähtävästi se kaikki
johti tuohon, ja nyt tuo on ohi, joten elämässä ja hahmonkehityksessä
eteenpäin. Vielä on varaa Komarulla ja Tokolla kasvaa johonkin suuntaan. Ehkäpä
Palvelijan jalkaviillotkin kasvavat Goodbye
Despairiin mennessä umpeen. Tällä haavaa (heh heh) Palvelija tuumii
itsekseen, ettei anna haaverin haitata. Tytöt rymistelevät hiillostamaan häntä.
Toko vaatii tietää, miten Isäntä pelastetaan. Helppoa, viimeinen pomovastustaja
on päihitettävä. Ihan kuten niissä videopeleissä. Prinsessakin pelastetaan,
vaikka Togami ei perustanekaan mairittelevasta vertauskuvasta.
Miksi Nagito Komaeda viittaat minuun koko nimelläni?
Siinä sellin vieressä on semmoinen iso vipu.
Tuollaista epäuskottavuutta tapahtuu vain vanhoissa tasoloikkapeleissä.
Kaikkia
naruja vedellyt Palvelija ei kuitenkaan järkännyt Komarun ilmalaivakäyntiä
kersojen huostaan silloin joskus. Hän vihjaa jotain kumppaneistaan, mutta ei
ole perillä heidän liikkeistään. Niin, eletään aikaa, jolloin epätoivon rippeet
eli koko pahuksen Goodbye Despairin
hahmokaarti riehuu vapaalla jalalla kylväen tuhoa, kuolemaa ja epätoivoa.
Nagito viittaa ilmiselvästi Hajimeen eli tietenkin parhaillaan Izuru Kamukuraan
ja muihin Jabberwock-interventiota tarvitseviin Hope’s Peakin
ongelmatapauksiin. Ovatko siis epätoivon rippeet myös Towa Cityn invaasiossa
epäsuorasti mukana?! Tai sitten Toivon Soturit kaappasivat karhuillaan Komarun
ilmalaivaansa ja Palvelijan höpötys on vain nokkela viittaus johonkin
suurempaan, jota ei Another Episodessa
nähdä.
Ai oletko sinäkin petturi niiden joukossa?
GUNDHAM TANAKA.
Uusi peli alkaa ihan pian tropiikissa.
Palvelijan
rooli voi pelissä olla toistaiseksi tauolla, mutta hän kyllä yhä luottaa
sokeasti siihen, että kyllä nämä toimintatytöt päihittävät epätoivon. Toko
yrittää päihittää oksennusrefleksinsä. Komaru uskoo, että Togami kyllä löytyy,
kunhan häijyt pennut saadaan aisoihin. Hän ei aio hylätä Tokoa, jonka ansiosta
hän on päässyt tänne asti.
Voisit ihan totta kirjoittaa näistä aforismivihkosen.
Höhö mene hoitoon vammainen.
Tokolla lienee kokemusta.
Kyynelkaasua kaikkialle.
Toko kaipaa pelastusta, on mieleltään hämärin, sielultaan musta.
Palvelija
antaa vielä summittaiset matkaohjeet pelin loppupuoliskolle. Kuten Shirokumalta
vastarinnan tyyssijassa kuulinkin, rakennus nimeltä Towa Hills on radiointerferenssin
lähde. Lisäksi se on Toivon Soturien tukikohta. …Mikäs se ilmalaiva sitten oli,
liikkuva varatukikohtako? Joka tapauksessa Towa Hillsin etuovelle ei kannata käppäillä
feissaamaan, kun Monokumia tulvisi ovista, ikkunoista ja viemäriaukoista.
Myyriäkö nuo nykyään ovat?
Komaru
ei ole aloitekyvytön, vaan keksii pyytää apua Shirokumalta ja Haijilta. Haiji
varmasti arvostaa tosi paljon, kun ärsyttävät teinit tulevat kolmatta kertaa
uhoamaan ja karkaavat varmaan toistamiseen sellistä, mutta hippikarhuun voi
ainakin luottaa. Vähintäänkin heitä kaikkia yhdistää se, että lapset on
pysäytettävä ja maailma pelastettava. Komaru uskoo, että Tokon kanssa he
pystyvät kyllä siihen. Palvelija ei voisi olla Komarun kasvusta onnellisempi.
Haijilta tulee get the fuck out of here, Shirokumalta halauksia muttei mitään konkreettista.
Ihanan naiivia!
Muistin lainauksen yhdestä aamupiirretystä.
Voidaan me välillä riidelläkin.
ZA WARUDO.
Palvelijakin
tietää maailman kehnoimmin varjellusta salaisuudesta eli vastarinnan
sijainnista viemärissä ja kertoo avuliaasti, että maan alle metroverkostoon
pääsee kaupungin liikekeskuksesta. En voinut olla tirskahtamatta, kun
keltaisella korostuksella dialogiin ilmestyi sininen rakennus, johon kiinnitin
väkisinkin huomiota viime päivityksessä samoillessani Towa Cityn kaduilla.
Siellähän se kovin pekuliääri kerrostalo kohosi pommikumarivitalojen itäpuolella
todennäköisesti kartta-alueen toisella puolella.
Onneksi emme ole värisokeita tai olisimme hukassa.
Toko
tulkitsee matkareitin kuitenkin ansaksi, mutta Palvelija vain haluaa
vilpittömästi tukea meitä. On hepulla taatusti salainen suunnitelma, joka
paljastuu pelin loppupuolella, mutta sinne on ensin päästävä. Toko ei juonittelusta
piittaa, vaan levittää suojelurinkinsä Isännän lisäksi Komarun ympärille,
vaikka henki menisi.
Oh sweet summer child, Nagiton suunnitelma käsittää koko pelisarjan.
Ne lässytykset toivosta ja epätoivosta eivät olleet järin informatiivisia.
Genocide Jack myös.
Tytöt
lähtevät, Palvelija jää. Varmaan jalkoihin sattuu.
00:02 Junko vilkutti ihan samalla tavalla ennen kuolemaansa.
00:30 Voi ei temppelin apotti heräsi.
***
Nagisa
Shingetsu on nyt hyvin, hyvin vihainen ja hänen mechansa romutettaneen luvun
lopussa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti