Despair Arc #6
Menneisyydessä
jälleensynnytään. Eettisesti arveluttava toivoprojekti valmistuu. Hajime Hinata
on muuttunut miehenalku, Izuru Kamukura, äärimmäinen kaikki.
Eksistentialistinen apatia on vaihtunut synkeäksi nihilismiksi, kun kaikki on
saavutettu, eikä mikään tunnu miltään. Hope’s Peakin lautakunta itkee onnesta.
Onnittelut! Olette luoneet hirviön, jonka sietäisi käydä edes parturissa.
Chiaki
Nanami norkoilee varalaitoksen porteilla ja pelaa söpössä hupparissaan,
oikeasti odottelee Hajimea peliseuraksi sinisten massojen seassa. Kuluu puoli
vuotta, samat vuodenajat vierivät kuin viime kerralla, mutta pohjavire on
surumielinen. Sitä luvattua huomista ei koskaan tule.
Huppua on ollut ikävä.
Hajime on vähän niinkuin poissa.
Chiaki grindaamassa superbossia varten.
Chiaki keräämässä korvia Anor London ritareilta.
Chiaki saapumassa Daggerfallin viimeiseen kylään.
Tomorrow never comes until it's too late.
Vuosikurssi
#77:lla on sentään touhukas meno ja meininki, kun luokkahuoneessa on meneillään
siivouspakkaustalkoot. Jos uusi vuosikurssi on tulossa taloon, sopii olettaa,
että seniorit vaihtavat maisemaa. Pekon auttaessa Fuyuhikoa Ibuki saa
tolkuttoman shippaushepulin. Oo äm gee, seukkaavatko he XD?! Johan jo muusikko
kyttäsi uteliaana hämmentävää paria aiemmassa jaksossa. Ihmissuhteet
ihastuttavat Mikania ja muutkin jäävät toljottamaan yakuzan ja työkalun tukalaa
sosiaalista tilannetta.
Heitä metsään, kyllä joku sen noutaa.
O
M
G
Ibuki on outo.
Rasvaista on.
Teruteru
saa pervoilustaan kenkää ja kepeä tunnelma siirtyy kanarialintuhäkkiin, jossa
kököttävää pupujussia Hiyoko kummastelee. Luontokappale on tietenkin aina yhtä
dramaattisen Gundhamin uhrilahja paholaiselle. Pupuja ei pilkata, ja tanssija
saa julman papanaryöpyn kasvoilleen. Ihastuttavan lapsellista, tästä minä
nautin. Hassuttelussa ei sinänsä ole juonellista pointtia, mutta pitääkö aina
ollakaan? Hilpeät hahmot huvittavat, se on tärkeintä synkissäkin ajoissa.
Tarjotaan luokkakohtauksessa sentään aasinsilta Chisaan, jota ei ole nyt
paikalla, koska opella on tärkeämpääkin tekemistä.
Taulu on tuskin tuossa sattumalta.
Menisi muuten juoni mielenkiintoiseksi, jos GUNDHAM TANAKA oikeasti summonoisi Satanaelin.
Syö sun ruohot.
Caerbannogin kosto.
Gundhamin ovela taktiikka saada naisia on kerätä söpöjä eläimiä ja uhrata ne epäjumalille.
Juzo
antaa koulun seinustalla syrjässä katseilta Chisalle opetuslautakunnan jäsenen
henkilökortin, josta oli viimeksi puhetta. Lätkä umpeutuu huomenna
aamukuudelta, joten parasta panna tutkimuksissa töpinäksi ja olla muutenkin
varuillaan, sillä mahtivahti tietää valvontatoimien kiristyneen, koska eräs
lautakunnasta on kateissa. Chisa ei emmi, koska Kyosuken hyöty on kaikkien
hyöty. Chisa on ystäväänsä jokseenkin pihkassa, mutta ilmassa on kolmiodraamaa,
kun Juzo kiristää nyrkkiään ja lupaa suojella Chisaa. Likan poistuttua julmuri
paljastaa itsekseen todelliset tunteensa ja taitaa jäädä yksin. En sinänsä
ihmettele, mutta sodassa ja rakkaudessa kannatan aina kolmansia pyöriä,
automaattisia altavastaajia. Orastavaa kokemusta on.
Jos hän lähti lomalle?
Tässä vaiheessa hahmojen letit hulmusivat esimerkillisesti.
OH WAIT
Hyvinpä suojelit.
Kiusaa muita vähemmän.
Puolessa
vuodessa valmistuu vaikkapa kokonainen koulurakennus. Rakennustelineisiin
vuorattu kultainen (tai auringossa kylpevä) kampustorni on valmistuttuaan
hulppea näky, joka suorastaan loistaa poissaolollaan muissa Danganronpissa. En viitsi tarkistaa,
näkyykö tornia aiempien osien Hope’s Peakin ilmakuvissa, mutta otaksun, että
tornilla on jokin funktio tarinassa. Jos se sortuisi Tragediassa? Tai epätoivon
rippeet eristetään tänne, kun päärakennus valjastetaan murhaleikin näyttämöksi?
Tänne vuosikurssi #77 muuttaa täksi lukuvuodeksi, joka kaiken järjen mukaan on
heidän viimeisensä, kun tulevaisuutta miettii.
Olisi komeaa, jos nuo seinäläpät sulkeutuisivat tuohon keskelle ja torni lentäisi avaruuteen.
Chisa
muistuttaa oppilaitaan ahkerasta opiskelusta ja sen sellaisesta, mutta Akane
jaksaa yhä ihmetellä, milloin Nagito palaa. Hörhö ei ole järin suosittu
luokkatoveriensa keskuudessa, mutta Chisa muistuttaa hänen olevan yksi heistä.
Huomenna on tärkeä päivä, kun tornitalo avataan virallisesti juhlamenoin.
Ainakin pari päivää ennen Tragediaa.
Hiyokon sanoma on selvä, muiden ei.
Yö
laskeutuu ja varalaitoksen pimeillä käytävillä välkkyvät vahtien taskulamput.
Kasvottomat duunarit marisevat duunistaan, kuten kaikki duunarit ajasta
ikuisuuteen, ja poistuvat paikalta. Chisa oletti turvatoimien kiristyneen,
mutta hyödyntää tilaisuuden ja hipsii yläkertaan, käyttää korttia lukijassa,
astuu kadonneen lautakuntalaisen työhuoneeseen ja istahtaa kirjan ja tietsikan
ääreen nuuskimaan. Työpöydälle ilmestyy kadonneen lautakuntalaisen tiedot.
Sillä välin Kokoomuksen päämajassa.
Eikä teille edes makseta tästä!
Menisi jakso kivasti loppuun kyllä.
Sivuhahmoja ei tarvitse nimetä, vaikka hän olisikin Trustee McTrusteeperson.
Mitäköhän
miehelle kuuluu? No… tällaista.
Popsi popsi porkkanaa, nykytilannettasi se ei vahvista.
Tänään Junkon keittiössä valmistamme epätoivoa.
Junko-veitikka
se keittelee curryriisiä pirtsakasti hyräillen ja tarjoilee sitä suoraan
vankinsa auki pakotettuun silmään, koska kidutus on parhaimmillaan uhrien
lempiasioissa. Mies ulvoo suusiteensä sisältä epätoivosta ja kokee
keskiaikaista kipua.
Junko on aina niin huomaavainen vierailleen.
Lämmitä vielä puoli minuuttia mikrossa.
Junko on myös äärimmäinen kiduttaja.
Junko näyttää hänelle eduskunnan koottuja täysistuntoja.
"MMMMMMFFFFFGGGHHHHHH"
Pesisit joskus silmäsi, kaikkea öklöä mömmöä tuonne päätyykin.
Chisan
tiedonhaku tyssää hetkeksi salasanaan, joka on kätevän huolettomasti teipattu
näytön reunalle. Curryriisi tepsii, erityisesti silmämunan ja silmäluomen
välissä, mutta epämukavaan kidutukseen ei enää palata. Oleellisempaa on data
salasanan takana, Kamukura-projekti pähkinänkuoressa. Chisa skrollaa
tekstiseinää ja Hope’s Peakin todellista päämäärää epäuskoisena. Ihmiskokeita,
kaikkea sitä.
Se on password.
Lapsikin tietää, että salasanassa pitäisi olla numeroita ja oikein vahvan salasanan pitäisi näyttää siltä, että kissa on kävellyt näppäimistön päältä.
Ai näin niitä VR-laitteita testataan.
Tätä kutsutaan ääri-islamismiksi.
Moraali on triviaalia.
Observaatio: Izuru on tylsä testikohde.
Chisan
lausuttua Izuru Kamukuran epäpyhän nimen aivan yhtä epäpyhä henkilö toistaa sen
innoissaan. Taisi kidutuksesta jotain hyötyä olla. Siskokulta listii
kuuliaisena vieressä vahteja Junkon lounastaessa ja maristessa, että voisi
Mukuro siivompikin olla. Käytävällä lojuvasta ihmissotkusta voisi tulla
sanomista.
Japanissa on varmasti muutamia kalastajatorppia, jotka eivät kuulleet.
"Snake, try to remember some of the basics of CQC."
Koska killing is half the battle.
Nuolet ne.
Käytävä
päättyy oveen, jota varjelee verkkokalvotunnistus. Tämä on vain hidaste, kun
Junko seivästää cocktailtikkuun lihapullien seasta silmämunan. Kepeät mullat
lautakuntasedälle.
Takaumia Another Episoden viimeisestä luvusta.
Varmasti arvostaa, jos myös palautat sen laina-ajan umpeutumiseen mennessä.
Scanner-o-visionin kautta kaikki näyttää hassulta.
Kampuksen
tarkimmin suojeltu (yksi verkkokalvolaite, muutama vahti) salaisuus istuskelee
sängyllä sangen spartalaisessa huoneessa odottavaisena, mutta oikeammin niin
maan perusteellisen pitkästyneenä. Kyllä minuakin tympisi jumittaa
99-prosenttisesti tyhjässä tilassa. Junko Enoshima vallan rakastuu Izuru
Kamukuraan, jolla on niin tylsää, ettei edes sano, että on tylsää. Äärimmäinen
epätoivo ei ole koskaan ollut näin onnellinen.
Epätoivosiskokset astuvat oviaukoista yleensä näin dramaattisesti.
Eniten Izurua ärsyttää istua lettinsä päälle.
Junko on meduusa, ei kannata kuunnella.
-ttu kun on ruma lortto... pidän enemmän huonekaluista.
Onko tuo taikatyttöanimea silmissäsi, vai oletko vain iloinen nähdessäsi Izurun?
Väliaika!
Väliaika
loppuu!
Kyosuke
Munakata ei ole lainkaan hyvillään kuullessaan Kamukura-projektista. Chisa
kertoo puhelimessa, että projekti on tuskin vuotanut julkisuuteen, sillä siitähän
mediamyrsky seuraisi. Kyosuke ei ole kuitenkaan niinkään huolissaan
julkisuudesta, sillä pahin voisi tapahtua. Tämä omnilahjakas Izuru Kamukura on
aivan liian vaarallinen, sillä hänet voisi vääristää, toivo muuttua
epätoivoksi. Ja mitäköhän toisaalla parhaillaan tapahtuukaan?! Kyosuke kehottaa
Chisaa olemaan luottamatta kehenkään paitsi Juzoon. Kamukuran nimi on tästä
eteenpäin yhtä kielletty kahvipöytäkeskusteluaihe kuin Voldemort.
Izurun näkö on augmentoitu.
Yleisönosastokirjoituksille ei tulisi loppua.
Sen jonkun nimi alkaa jiillä.
Junkon
noin kymmenkesäinen ihquilu punasilmäisen könsikkään seurassa jatkuu. Izuru
jatkaa passiivista möllötystään. Mukurokin yrittää änkyttää jotain, mutta sisko
ärähtää haisevan rumiluksen hämilleen ihanasta dissauksesta.
Junko osaa ampua kehostaan rinkuloita.
On hän sinua kovempi tappelemaan.
Hattutemppu!
Junko
astelee lähemmäksi ja esittelee Izurulle itsensä. Izuru ei esittele itseään,
vain kuuntelee bimbon hullaantunutta hölinää. Junko ei käsitä, miksi poikaa
kohdellaan näin, ja keksii tälle ja maailmalle syyn epätoivoon.
En ole tilannut viikon animelorttoa, painu helvettiin.
Izuru on ajatellut lähintä seinää.
Izurulle sopii kerrostalon kattohuoneisto, josta katsoa apaattisena alla liekehtivää kaupunkia letti hulmuten.
Et varmasti osaa kuperkeikkaa.
Jääpiikin paluu!
Izuru
ei arvosta tätä.
Junko vain tänään tarjouksessa polkuhintaan.
Mukuro
ei arvosta tätä.
Mukuro kuumimmillaan.
Izuru
ei arvosta tätä.
Mukuro läppäistiin syrjään kuin korvaa lähestyvä hyttynen.
Viimeinkin
Izuru puhuu. Japanin oppitunti! Tsumaranai
tarkoittaa tylsää, ja juuri
sellaista hänellä on. Melko yllättävää. Hän ei ole yhden fraasin poni, sillä
hänestä epätoivosiskosten tempaisu oli kerrassaan merkityksetöntä.
Edgelord has risen.
Junko
se hihittelee tossun alla onnessaan. Kuinka epätoivoista! Hän on kuitenkin
sopivassa paikassa kertoakseen ihastukselleen epätoivosta, joka sopisi
Izurullekin. Izuru ei ole niinkään varma, koska epätoivoa ei loogisesti tarvita.
Junkoa logiikka naurattaa, mutta Izuru on lähinnä lievästi ihmeissään, sillä
hän tiesi Junkonkin katsovan shakkisiirtonsa kauas tulevaisuuteen, mutta astui
silti tietoisesti ansaan.
Kaikelle eka kerta, niin myös kynnysmatolle.
Jos Junko vakuuttuisi, Danganronpa päättyisi.
Näkikö lopullisen häviönsä? Enpä usko.
Omituiset
otukset paukuttelevat analyyttisia henkseleitään, mutta Junko tuli tänne
kertomaan epätoivosta näinkin epäsuotuisessa asemassa. Goodbye Despairin saatanallinen kuorohymni alkaa soida Junkon paasatessa
kyllästyneensä maailmaan, joka pyrkii oletuksena toivon harmoniaan. Epätoivo on
tuntematonta, jännittävää maaperää,
joka suistaa maailman kaaokseen. Eikö silkka arvaamaton jännitys kelpaisi
läpeensä tylsistyneelle Izurulle?
Junko
kyllä ymmärtää, kuka Izuru on, äärimmäisenä toivona hänen antiteesinsä, mutta
ymmärtääkö Izuru, mitä tämä voisi
olla? Toivo on tylsää, harmonia on tylsää. Junkolla on avain kolikon
kääntöpuolelle. Varalaitoksen hälytys alkaa ulvoa ja Mukuro hätääntyy, mutta
Junkon psykoottiseksi kieroutuva epätoivon julistus ei ole ohi. Valitse Junko. …Kyllä
minä ainakin tai. Junko saa kenkää.
Huijari-Ryota
herättää työpisteelleensä torkahtaneen Ryotan. En ihan odottanut jakson
jälkipuolelle tällaista maisemanvaihdosta Izuru-manipuloinnin ollessa
juonellisessa polttopisteessä, mutta eiköhän tällekin irralliselle
sivutarinalle syynsä ole. Ryota näyttää voivan viime kertaa paremmin, sillä
pitkä toipumisprosessi maanisesta burnoutista on käynnissä. Huijari pitää
suojatistaan huolta ja on passittanut hänet toistuvasti kampuksen
sairaalakäynneille. Taas pitäisi käväistä lekurin juttusilla.
JoJo's Bizarre Adventure nyt ei ainakaan.
Näin syntyi Neon Genesis Evangelionin loppu.
Junko
havahtuu samaisesta sairaalasta ja Mukuro on mahdottoman hyvillään. Hän keksi
siskon vammoille hätävalheen ja kertoo, mitä tyhjässä huoneessa tapahtui
menetetyn tajunnan jälkeen. Mukuro konttasi siskonsa luokse ja kuuli Izurulta,
että tämä odottaa häntä. Nailed it! Izuru ei ole näköjään kannellut
tunkeilijoista kellekään, ja vartijamurhat on muutenkin siivottu, jotta
epätoivosiskokset eivät joutuisi vaikeuksiin. Ainakaan vielä, mutta silloin
onkin pikkuisen myöhäistä noin kaiken kannalta. Mukuro ei Izurusta tykkää.
Junko ei tykkää Mukuron mielipiteistä. Junko nousee pedistään ja on pirteällä
päällä poistuessaan sairaalasta, kun kipu ja heittopussina oleminen on niin
epätoivoista.
Kyllä tästä tumpuloinnista nyt juorutaan käytävillä, kuinka noloa.
Izurulla on hyvä syy marista tylsyydestä, jos Junko jää kuppaamaan.
Kunhan kaikki lakkaa näkymästä kahtena.
Ah, siskorakkaus.
Kipulääkkeet auttavat myös.
Ryota
Mitarai ja Junko Enoshima kohtaavat sairaalan edustalla. Se on kohtalokas,
dramaattinen kohtaaminen, enkä tiedä miksi. Eikä tiedä Junkokaan.
...despairfully fateful encounter!
***
Tässäpä
taas kiehtova ja tarpeellinen hahmokeskeinen jakso juurikin siksi, kun
näkökulma pysyi melko visusti pahisleirissä. Onhan tämä kuitenkin Despair Arc;
tarina siitä, miten kaikki valahti reisille. Synkät tapahtumat seuraavat
toisiaan ja alkavat jopa tuntua jossain, kun dynaaminen tyttöduo nappasi Hope’s
Peakin salaisuuden puolelleen oikeastaan varsin loogisesti. Toki Danganronpan sanoma toivosta ja
epätoivosta ja niiden ääripäistä on mennyt osa osalta abstraktimpaan suuntaan
ja toimiikin lähinnä hassuttelun idealistisena tekosyynä, josta minua fiksummat
saisivat kyhättyä weaaboohtavan filosofisen väitöskirjan, mutta olipa sarjan
kantavasta voimasta mitä mieltä tahansa, Junkon ja Izurun kohtaaminen oli
jakson selkeä kohokohta ja käännekohta kamaliin asioihin.
En
ollut ajatellut asiaa pahemmin etukäteen, mutta minusta oli näppärää, kuinka
Junko hyödynsi Izurun täydellistä tylsistymistä. Kamukura-projektin
seuraamuksia ei ollut pahemmin ajateltu etukäteen, kun lopputuloksena oli
tuollainen täydellinen konemainen puolijumala, joka voisi saavuttaa kaiken,
mutta miksi saavuttaisi kaiken, kun kaikki on jo saavutettu? Mitä virkaa
jollain toivolla enää olisi? Voin kuvitella tiedemiesten reaktion, kun Izurua
pyydettäisiin luomaan toivoa. Izuru vain möllöttäisi, kävelisi pois. Olisi
Hajimesta voitu säilyttää edes jotain, kun mikään ei tunnu enää miltään.
Vaikkapa sielu, jonka olemassaolon pohtiminen menisi vähän liian syvälliseksi
blogin tarpeisiin.
Epätoivossa,
kaaoksessa ja näiden lieveilmiöissä mitä tahansa voisi tapahtua, harmonia
särkyisi. Kielletty hedelmä ja rajattomat mahdollisuudet ovat kiehtoneet
ihmiskuntaa aikojen alusta asti. Lol so random -habituksesta huolimatta Junkon
horinoissa oli oivaa anarkistista pointtia. Toki maailman pahoista asioista voi
syyttää sosiopoliittisuskonnollisia seikkoja ja yhyy kun vanhemmat hakkaa,
tapan kaikki -tragedioita tai silkkaa mielenvikaisuutta/tyhmyyttä tai joitakin
muita hienolta kalskahtavia asioita, jotka eivät tällaiseen kepeään blogiin
enää sopisi, mutta väittäisin silti osan maailman huonoudesta johtuvan
yksinkertaisesti elämän geneettisestä valuvirheestä, jonka pointtina on
kutkuttava ajatuksenpuolikas… eikö olisi jännittävää
olla paha?! Entä jos? Tähän päättyy syvällinen nurkkaus tältä erää, jotten
nolaa kai tämä nyt jotain tarkoittaa -lukiofilosofialla itseäni liikaa. Sitä
paitsi Danganronpan tarkoituksena ei
ole saarnata, joten ei ole minunkaan. Lyhyesti sanottuna pidin suuresti Junkon
ja Izurun välikohtauksesta. Junkon ihanaa irvistelyä ja Izurun lähes koomista
passiivisuutta seuraili ilokseen, muutenkin mukavasti rytmitettyä ja
tyyliteltyä sanailua pelkistetyssä kammiossa.
Vaikka
olenkin auttamaton Junko-fanipoika, enää jaksossa ei tullut pakotettua ja
vähemmän objektiivista kaikki Junko on parasta viihdettä -fiilistä, kuten viime
Despairin uutuudenviehätyksessä. Nyt kun hän on kuvioissa mukana, on vain
luonnollista, että häntä nähdään, sillä onhan hän sentään kaiken kamalan
keskipisteessä eikä vain viimeisen oikeudenkäynnin ylläripahiksena. Kolmosronpassa hän vaikuttaa jopa… melkein
tavalliselta tytöltä. Toki selkäpiitä karmii jatkuva vtu tuo on sekaisin -fiilis,
mutta se nyt kuuluu asiaan. Varsinkin kidutuksessa, hyh hyh. Vaikka sitä ei
kokonaan näytettykään, ei ihan heti tule mieleen toista tarinaa, jossa
tungettaisiin curryriisiä silmään. Mukuro on miltei yhtä viihdyttävä koleana
sidekickinä, joka tappaa talossa ja puutarhassa, mutta joka saa jatkuvaa huutia
siskoltaan.
Alan
ymmärtää, miksi Ryotalle varattiin viimeksi ruutuaikaa. Hän on kaiketi osana
Junkon suurta suunnitelmaa, mutta miksi juuri hän? Onko Ryota riittävän
eristyksissä, jottei kukaan huomaisi mitään? Luoko Ryota Junkolle jonkinlaisen
sienisen Monokuma-animen, josta vuosikurssi #77 sekoaisi? Ryotahan mainitsi
huijarille tehneensä kokeellista animea. Noin muuten minulla ei ole
aavistustakaan, mutta voisi uskoa tulevaisuuden Ryotan kantavan harteillaan
melkoista taakkaa.
Noin
muuten jaksossa ei tapahtunut hirveästi mitään oleellista. Melkein voisi sanoa
siinä olleen tarpeellisen välijakson makua. Hieman siis samanlaista tyyntä
myrskyn edellä kuin viime Futuressa. Muodostavathan nämä Arciensa parin numero
kutosina, tuskin lienee sattumaa. Pakko nostaa hattua tekijöille, kun tarinan
kertominen kahdella eri tasolla on uskaliaampi temppu, joka voisi niin helposti
mennä mönkään. Siltikään en ole kokenut tarinan laahaavan tai kiirehtivän. Ainakaan
niin pahasti, että siitä pitäisi valittaa.
Tästä
huolimatta ihmettelin vilkaistessani tekstitiedostoa, kun huomasin
jaksosynopsiksen olleen jonkin verran viime Futurea suppeampi, vaikka yleensä
tuppaan monisanainen olemaankin. Joskus tarina välittyy paremmin
kuvasekvensseillä, ja sen kyllä huomanneekin tietyistä kuvakeskittymistä, koska
en saa kuvatekstitekosyistä tarpeekseni. Suppeudelle on kuitenkin syynsä: jakso
oli hidastempoinen ja keskittyi muutamaan isompaan kokonaisuuteen. Huomasin
parissa kohtauksessa (varsinkin Chisan varalaitosseikkailussa), että tästä
voisi kärsimättömämpi leikata muutaman sekunnin poiskin tarinan kärsimättä. En
silti oikeasti jaksa valittaa asiasta, kunhan kiinnitin huomiota. Valitan vain
tärkeistä asioista, kuten Kyosuken katanasta.
Hidastempoisuus
ja toisteisuus oli hyvästäkin. Esimerkiksi jakson aloittanut Izuru-montaasi oli
hyytävän kliininen ja kirurginen. Komitea vain taputti arvokkaana.
Muodonmuutoskammio kunnon kyberutopiaa! Visuaalisesti tyylikkäin pikkukikka oli
nähdä Hajime luovimassa vuosikurssi #77:ää vastavirtaan, mutta siten, että
Hajime oli fokuksessa ja muut feidattuja. Hieman vastaavasti jakson nimikortti
ja viimeksi mustavalkoinen väliaikakortti olivat nyt täysmustia. Onnistuin jopa
alkuteksteistä bongaamaan putoavan Hiyokon, joka olikin kasvanut nyt isoksi.
Tekijöillä on silmää turhillekin yksityiskohdille, mutta kyllähän se säväyttää
nähdä sarjan tyylinmuutos tälläkin tavalla.
Chiakin
vuosipuolikas porteilla ja Juzon mihinkään johtamaton romanssi ovat myös
ekstramaininnan arvoisia yllättäviäkin hetkiä. Tykkään, kun Hajimen ja Chiakin
kaverisuhteesta on tullut tällainen kiusallinen tilanne, joka vielä joskus
murtaa Chiakin, kun tyttö saa tietää Izurusta. Vuosikurssi #77:n
hassuttelutuokio puolestaan oli periaatteessa juonen kannalta turha, mutta yhä
jaksaa huvittaa, kun hahmoista väännetään kullekin sopivaa vitsintynkää, eikä
edes väkisin. Kovin. Ibuki oikeastaan miellytti innokkaana gossipneitinä eniten,
kun hän ei millään pääse yli
Fuyuhikosta ja Pekosta.
Meinaa
tämä(kin) arvio taas lipsua ylisanoiksi, mutta siltikään tämä ei ollut
suosikkijaksojeni joukossa, vaikka Junko x Izuru sarjan parhaita yksittäisiä
kohtauksia olikin. Vissiin se hidastempoisuus sitten häiritsi, vaikkei
pitäisikään. Hankala näitä jaksoja on kritiikittömänä fanipoikana arvottaa ja
kunnolla edes kritisoida, ellei vastaan tule jotain todella typerää, mutta
tarinankerronta ja ronpameininki on säilyttänyt oman uniikin tasonsa tähänkin
asti. Kokonaisuutta voi sitten miettiä erikseen ja nähdä asiat uudessa valossa.
Hieman olen muuta vuosikurssi #78:aa jäänyt kaipaamaan, mutta toisaalta
sarjassa olisi silloin ihan liikaa hahmoja. Koko ajan tässä silti odottaa, milloin
alkaa toden teolla tapahtua, mutta ainekset täystuhoon ovat ilmassa!
Oheisesta
linkistä nähdään, muuttaako Junko mielipiteeni vääräksi:
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti