perjantai 19. tammikuuta 2018

282 - Liite II: Ultra Despair Hagakure - osa 2

Luku 2

[Yasuhiro Hagakure]



Ikkunat ovat värjäytyneet helvetillisen oransseiksi. Näen teräsrakennuksen muuttavan hitaasti muotoaan. Lyhyt räjähdysääni kuuluu kuin puhkeava tyhjiöputki. Rakennus, johon helikopteri laskeutui, ärjyi ja paloi. Paloi ja paloi.

Tapahtumapaikka ei edes näytä todelliselta. Lapset ja Monokumat pitelevät toisiaan kädestä. Tanssivat ja laulavat sen ympärillä kuin leirinuotiolla. Tästä ei ole epäilystäkään. Heidän on täytynyt sytyttää koko rakennus tuleen. Kanon ja minä katselemme varjoista, noin 20 metrin päästä.

”Et voi olla tosissasi...” ”Toivottavasti tämä on vain vitsi.” Mutta se ei ollut unta tai harhaa. Liekit yltävät ylimpään kerrokseen asti. Ovatko toverini turvassa…? ”Ai niin, aivan!” Muistan kännykkäni pukuni taskussa. Minun pitää soittaa heille varmistaakseni, että he ovat kunnossa.

Mutta kenttää ei ole. Joten otan esiin Future Foundationissa käytetyn kompaktin kommunikaattorin, mutta sekään ei toimi. ”Estääkö jokin radioaaltoja…?” ”Oletko varma?” ”En täysin, mutta muuta selitystä ei ole.” Kanon ei vaikuta olevan tästä lainkaan huolissaan. Tiedän, etteivät he olleet hänen ystäviään, mutta silti…

En voi jakaa hänen kevytmielistä optimismiaan. Lyyhistyn polvilleni. ”Mitä minun pitäisi tehdä…?” En voi käyttää helikopteria, en voi soittaa kellekään… Tällä hetkellä olen vain helppo maali, joka odottaa Monokumien tulevan tappamaan minut…

”Aurinko laskee. Mentäisiinkö toistaiseksi etsimään turvallinen yöpymispaikka?” ”Onko sellaista paikkaa edes olemassa?” Nousin pystyyn, ja Kanon otti vyötäröltään roikkuvan hakkerointipyssyn valmiiksi. ”Teen siitä turvallisen. Tällä.” ”…”

No, hänellä on pointti. Nyt on luultavasti parasta olla olematta hankala hänen kanssaan. Neljä Monokumaa, jotka kohtasimme matkalla tänne, ovat nyt vain savuavia metallinkappaleita hänen ansiostaan. Hänen erityistaitonsa näyttäisi olevan tarkka-ammunta. ”Rentoudu. Jätä se vain minun huolekseni. Etsitään paikka, jossa nukkua.” ”Olet hyvä tyyppi… Olen iloinen, kun tapasin sinut.” Kyyneleet täyttävät silmäni.

”Hei, älä itke! Älä viitsi, olet aikuinen mies!” ”Olen niin pahoillani, kun sanoin ’haljun’ sanomisen olevan ankeaaaa!” ”Minähän sanoin, se ei ollut iso juttu!”

 
Etenemme pääkadulle etsimään paikkaa, johon majoittua yöksi. Näen valtavan ostoskeskuksen, jossa on elokuvateatteri ja liikuntaharjoittelulaitos. Päätämme suunnata tuohon suuntaan.

Sisäpuoli on valaistu hämärästi luultavasti siksi, koska sähköjärjestelmä on seonnut. Vilkkuvat valot välähtelevät päälle ja pois pimeydessä. Hyllyjä reunustavat värikkäät kyltit ja kauppatavarat ilmestyvät ja ilmestyvät uudestaan valon välkkyessä. ”M-meidän tulee olla varuillamme täällä liikkuessa.” ”Yksi hailee, jätä se minun huolekseni.”

Eikä hän pilaillut. Hän hoiteli huomattavilla kyvyillään kaikki sisäpuolen Monokumat helposti. Miten se sanonta menikään? ”Kuin hän olisi tanssinut?” ”Mikä ihme sinä olet…?” ”Täh? Enkös kertonut sinulle? Baseball-joukkueen valmentaja.” ”Ei tavallinen baseball-joukkueen valmentaja millään ole niin taitava kuin sinä.”

”Hm, ehkä sitten minun olisi pitänyt sanoa… Nöyrä baseball-joukkueen valmentaja… ja stalkkeri.” ”…Häh?” ”Hei älä viitsi, mitä väliä? Onko nälkä?” Nyt kun hän asiasta mainitsi, minulla on nälkä. En ole syönyt mitään sitten aamiaisen. Poimimme mitä tahansa ruokaa, jota vastaan tulee, ja suuntaamme sitten paikkaan, jossa pidetään huonekaluja ja sänkyjä.

Istuudumme joillekin sängyille ja puhumme kaikesta tähän asti kokemastamme hulluudesta. ”Sanoit Towa Cityn päätyneen tähän tilaan, koska ne kersat tekivät jotain, eikö totta?” ”Juu, jotain sellaista.” ”Miksi kersat käyttäytyvät noin? Ja miten he ohjailevat Monokumia?”

”Enpä tiedä. Johtaja puhui jotain paratiisista tai mistä lie, mutta en oikeastaan tiedä. Yritin kysellä joiltakin lapsilta, mutta vaikuttaa siltä, että he puhuvat vain toisilleen. Ja ne Monokumat? Jaa-a. Sen vain tiedän varmasti, etteivät ne ole kivoja.” Ne eivät ole kivoja. Hän tietää vain tuon.

…Melkein sama, jos ei tietäisi mitään. ”Argh, hitto vie, en tajua tätä yhtään!” Voin vain huutaa turhautuneena. Mutta toisaalta Kanon puhuu täysin tyynesti. ”Tulikin mieleen, mikä Future Foundation tarkalleen ottaen on?” ”No, kuten sanoin, auttaakseen maailmaa toipumaan epätoivosta…”

”Ei, tarkoitan nimenomaan hakkerointipyssyä.” ”Mitä tarkoitat?” ”Kokeilin sitä jonkin verran ennen kuin törmäsin sinuun. Se on tosi tehokas Monokumia vastaan. Future Foundationin päämääränä oli vastata jonkinlaiseen pelastussignaaliin huoneistoista, eikös?

Mutta miksi te kanniskelitte aseita, jotka ovat niin tehokkaita Monokumia vastaan? Tiesittekö jotenkin alusta asti, että Monokumia olisi täällä?” No, hän voi käyttää vanhaa slangia, mutta hänen päänsä on selvästi yhä terävä.

”Miksi se on tehokas Monokumia vastaan…? Totta puhuen minäkin vähän ihmettelen tuota.” ”Miksi ihmettelisit sitä? Olet Future Foundationissa.”

”Hakkerointipyssyä ei rakennettu erityisesti Monokumia vastaan. Se rakennettiin Towan koneita varten.” ”…Häh?” Minua käskettiin pitämään se salassa, mutta kai se on sallittua kertoa hänelle. Selitän hänelle hakkerointipyssyn asetukset. Näin meidän kesken, on mahdollista, että Towan silmäätekevät ovat yhteydessä epätoivoon.

Future Foundation rakensi aseen Towan koneita vastaan ihan varmuuden vuoksi, mutta… Jos se toimii näitä Monokumia vastaan, näyttää siltä, että tuo teoria osui napakymppiin.” ”Voisiko…?” ”Juu. Jos hakkerointipyssy toimii Monokumia vastaan, niiden täytyy olla Towa Groupin valmistamia.”

”Joten tarkoittaako tuo, että ne mellakan käynnistäjät ovat Towa Groupista eivätkä lapsia!?” ”Eipä voi varmaksi sanoa. Mutta vaikuttaa melko varmalta tapaukselta.” ”Ahahahaha! Kaameaaaa!” Kanon kuittaa asian nauraen vitsillä ja hyppää sitten takaisin mallisängylle.

Eipä häntä kai voi syyttää tuollaisesta reaktiosta. Hän ei tiedä, mihin enää uskoa. Tuollaista tarinaa ei vain voi hyväksyä nopeasti. ”Jätetäänpä tuollainen puhe toistaiseksi sikseen. Se hämmentää. En halua sen vaivata koko yötä.”

”Ihan tosi? Ei tuo juttu vaivaa minua lainkaan.” ”Ehkä sinun pitäisi sitten miettiä… jotain muuta.” ”Jotain muuta?” ”Onko oikeasti sopivaa, että nukumme vierekkäin…? Siis jos haluat, menen toiseen kerrokseen.” ”Ai, narskutatko hampaitasi unissasi? Jos siitä kiikastaa niin juu, pysy loitolla.”

”Ei, en tarkoita sitä. Siis vaikka onkin hätätilanne ja kaikkea, yhdessä nukkuvat mies ja tyttö…” ”Jaa, älä sitä murehdi. Olen aika kovassa tikissä. Jos jotain säädät, muutan sinut kukkavaasiksi.”

”…Ja mihin tarkalleen ottaen… se kukka menisi?” ”No selvästikin heittäisin sinut ylösalaisin ja--” ”Ei sen väliä, en halua tietää!” Äh… Minä juuri kuvittelin itseni… kukkavaasiksi… Mutta hän vain nauraa katketakseen.

”Ahahaha, hei, sinähän kysyit!” ”Mieheltä on ritarillista kysyä tuota näinä aikoina!” ”Uuu, mikä herrasmies.” ”Mutta ihan totta tosiaan, en pyri mihinkään. En nähnyt sitä povauksessani.” ”Povauksessa?”

”Ai, enkö kertonut? Minulla on povaajan lahjoja.” Povaukseni myös toteutuvat noin 30 prosenttia ajasta. Näen asioita, joskus tietoisesti, joskus tiedostamatta, jotka toteutuvat. Joskus. Tuon lahjan ansiosta Hope’s Peak onneksi (tai epäonneksi?) löysi minut.

Joten suunnilleen siksi voin pukeutua tähän Future Foundationin univormuun sen ylpeänä jäsenenä. Tätä Kanonille selittäessäni hänen silmänsä kirkastuvat, ja hän nousee nopeasti pystyyn. ”P-povausta!? Osaatko povata!?” ”Hitto soikoon osaan! Saan tulevaisuutesi hehkumaan 30 prosentin todennäköisyydellä!”

”30 prosenttia… Enpä kuule tiedä, vaikuttaa matalalta. Siis tuossa kohtaahan se on vain sattumaa.” ”Ei lainkaan! Onhan se ehkä totta, että onnistumistodennäköisyys on matala, mutta kun se onnistuu, se kuvaillaan yksityiskohtaisesti!” ”Joten tuo ei oikeastaan ole povausta, ennemminkin tulevaisuuden enn--” ”Tuollaisia sanoja paheksutaan!”

”Aha, no, kelpaa minulle. Tahdon tietää povauksen tulevaisuudestani, tai mitä lie.” Aivan kuten arvasinkin. Kanonin silmät eivät valehtele. Tytöt tykkäävät povailusta. Tytöillä ei kuitenkaan ole rahaa. He eivät ole hyviä asiakkaita.

”Selvä. Mutta se maksaa 100 000, eikä tingintää!” Tavalliset asiakkaat olisivat kääntäneet minulle selkänsä ja kironneet minut puoliääneen, mutta… ”Okei, tuossa.” Kanon asettaa tuohitukon sängylle. ”…Häh?”

”Mitä, eikö riitä? Laskehan.” ”Ei, ei, minä vain…” Tartun tuoheen nopeasti kuin kukkarovoro, nuolaisen peukaloani ja lasken rahat nopeasti. ”1, 2, 3, 4…” Ei epäilystäkään. Ei liikaa, eikä liian vähän. Täsmälleen 100 000.

”Miten helvetissä lukiolainen sai näin paljon rahaa!?” ”Mitä, luuletko minua ilotytöksi tai ’onnellisten loppujen’ hierojaksi tai jotain? Ehkä näytän, että touhuaisin jotain sellaista… Mutta siitä ei ole kyse. Älä hei tuomitse sakkia ulkonäön perusteella.” ”Miten sitten sait tuon?”

”Se tavallinen tarina. Rikas isukki. Ai, en tarkoita ’isukkia’ sellaisella pervolla roolileikkitavalla. Biologinen isukkini. TAT Television, olet kenties kuullut siitä. Isukki on siellä johtokunnassa.” …TAT Television. Maailman suurin televisiokonglomeraatti. Joten selvästi ei ole niinkään omituista, että johtokunnan tytär nakkelee rahaa ympäriinsä.

”Mutta kuitenkin, kuka tuollaisesta piittaa? Tahdon tietää rakkauspovaukseni.” ”J-juu, toki…” Yritän unohtaa TAT Televisionin ja otan povaustyökaluni taskustani. Ouijalauta, kristallipallo, tarotkortit… ”Joten sinulla on oikeasti kaikki nuo!? Huikeaa! Mikä niistä kertoo kohtaloni?”

”Ai, ei se noin toimi. Povailuni pohjautuu vaistoon ja oivallukseen.” ”…Joten miksi kanniskelet tätä kamaa? Ja miksi otit ne esille?” ”No kun ostin ne, se ja sama käyttää niitä!” ”…Alan kyseenalaistaa sinua.” ”Äh, iho umpeen ja katso! Tarjoan kohtalosi!”

Keskitän energiani ikään kuin supistaisin koko aivoni. Tunnen energian kietoutuvan, kääntyilevän nurinpäin, työntyvän poispäin. Näen Kanonin tulevaisuuden. ”Näen Kanonin siemailemassa teetä sinulle tarkoitetun rakastajasi seurassa verannalla, josta näkee kauniiseen puutarhaan!” Ja tuon myötä livautan rahanipun taskuuni.

”Ei, muistahan, vaikka se osoittautuisikin vääräksi, ei palautusoikeutta!” ”Kyllä käy, mutta…” Kun hän sanoi tuon, en tiedä miksi, mutta… Hänen kasvoillaan on niin kolkko ilme. ”Hm? Oletko kunnossa?” ”Ei, minä vain… Luulen tuon povauksen olevan niitä 70 prosenttia väärässä olevia.”

”M-mitä tarkoitat!? Yritätkö haastaa riitaa ja saada rahasi takaisin tai jotain!?” ”Ei, siitä ei ole kyse!” ”Mikä sitten on pielessä!?” ”Tiedän povauksesi olevan väärässä, koska… …Minulle tarkoitettu rakastajani on jo kuollut.” ”…Täh?”

”No jaa, näin kai se maailma makaa. Oli hauskaa.” Hän näyttää kuin yrittäisi olla hyväntuulinen, mutta huomaan sen vaivaavan häntä syvästi. Astuinko taas maamiinaan? Kuin sen ”halju”-jutun tapaan? …Mutta kuitenkin. TAT Television! Rikas! Sikarikas! 

”Neiti Kanon Nakajima!” ”…Mistäs puskista moinen muodollisuus?” ”Jumittaako kenties hartioitasi!?” ”…Ei, ei oikeastaan.” ”Ehkä janottaa!?” ”Ihan tosi, mitä tämä nyt on!?”

”Minulle on normaalia olla kohtelias rouvien kanssa! Enhän minä nyt sentään yritä mielistellä sinua tai mitään, koska olet rikas! En lainkaan!”

”…Vai niin.” ”Ei, oikeasti, totta se on! Vannon Ganeshan, norsunaamaisen hindujumalan, nimeen!” ”Miksi vannoisit tuon satunnaisen jumalan nimeen…?” ”N-no…” Jos rehellisiä ollaan, en halunnut valehdella jumalalle, josta oikeasti tiedän jotain.

Tarvitsen Kanonia, tai tarkemmin sanottuna Kanonin isukkia, auttamaan minua pikku velkaongelmassani. En keksi tällä haavaa mitään muuta toimivaa vaihtoehtoa velalleni. Jos saan pelastettua Kanonin tästä kaupungista, ehkä saan ison, lihavan palkkion… Mutta en voi pilata kättäni. Jos hän kieltäytyy sankarillisesta tarjouksestani ja menee yksin, menetän kaiken.

Kaikki on kiinni neuvottelutaidosta. ”Minä, Yasuhiro Hagakure, pelastin sankarillisesti tyttärenne Towa Citystä, Kuoleman Kaupungista. Eeliii… Miten olisi vähän jotain vaivanpalkaksi?” Juu, juuri näin. Se on täydellinen suunnitelma. Nuo 8 miljoonaa ovat käytännössä minun.

Minun vain tulee ohjata Kanon turvallisesti kaupungin poikki häntä vanhempana ja suojelijana. Hm, mikähän mahtaisi olla ehdottomasti pähein tapa pelastaa tämä tytsy…? ”Hm…” Kurtistan kulmiani ja tuijotan tyhjyyteen yrittäen kehitellä suunnitelmaa, kun Kanon puhuu.

”Olen miettinyt jotain. Tämä kaupunkihan rakennettiin uudisraivatulle maalle, eikö totta? Tuo tarkoittaa, että se on saari. Täällä pitäisi olla silta pois täältä, eikö totta? Hitto soikoon, eikös meikä olekin nero!?” ”M-minä aion juuri sanoa tuon!” ”…Häh?”

”Minullakin oli tuo suunnitelma! Mutta ajattelin sitä ennen sinua. Joten tuo tarkoittaa, että sillalle meno on teknisesti minun ideani.”

”…Mikä sinua vaivaa?” ”Olenko väärässä!?” ”E-ei, olet oikeassa…” Voi kyllä, kyllä tässä varmasti hyvin käy. …Ainakin pitäisi.

***

[Kanon Nakajima]



Koko elämäni jahtasin isoveli Leonia.

Ala-asteen, keskikoulun, lukion. Valitsin aina samat koulut kuin hän… Ja seuratakseni Leonin baseball-pelejä läheltä minusta tuli baseball-joukkueen valmentaja. Jatkoin Leonin jahtaamista. Vertauskuvallisesti ja kirjaimellisesti. Viimeisen tunnin päättymishetkellä sukellan pensaikkoon odottamaan häntä varjoissa...

Leon on pelimies, jopa hän myöntää sen. Hänellä on yleensä toinen tyttö kainalossa aina parin päivän välein… Näin heidät. Olin heidän perässään heidän treffeillään. Tietenkään en oikeastaan ollut oikein hyvä siinä. Tämä ”varjostaminen” on oikeasti melko vaikeaa. Aina kun yritän liikkua lähemmäksi nähdäkseni paremmin, luulen Leonin näkevän minut ja sekoan.

Sen vuoksi heidän välimatkansa minuun kasvaa liikaa, ja kadotan heidät näkyvistä. Olen tehnyt tämän virheen tuhansia kertoja. ”Tätä menoa olen tuhon oma!” Jotta tulisin paremmaksi urkkijaksi, loin itselleni ankaran treenikuurin. Juoksua, kyykkyjä, varjonyrkkeilyä, kaiken suunnittelua mielessäni…

Aloituksesta puolen vuoden kuluttua todella onnistuin sulautumaan.

Olin hankkinut fyysistä sitkeyttä, sitkeämpää kuin villikoirilla. Ja hyödynsin sitkeyttäni ja varjostin Leonia jälleen kerran. Leon piteli tyttöä kädestä, söi hänen kanssaan, ja niin edelleen, ja niin edelleen. Näin sen kaiken, jäämättä kiinni. …Se pani vähän itkemään.

Halusin rangaista heitä, mutta eipä kai mikään tästä ollut oikeastaan isoveli Leonin syytä… En huikannut hänelle, en keskeyttänyt häntä… En halunnut hänen vihaavan minua. Joten varjostin Leonia ja tämän tyttöä kyynelsilmin säälien itseäni.

Ei ole reilua! Tahdon pidellä isoveli Leonia kädestä! Tahdon mennä treffeille isoveli Leonin kanssa! Ja näin kestin kärsimystä, aivan yksin. …Tai niin minä luulin. Kesä, fuksivuoteni lukiossa. Leon, joka kävi kotonani, sanoo jotain minulle. ”Olet varjostanut minua, eikö vain?”

Luulin sydämeni loikkaavan ulos suustani. Valehtelin yrittäen olla rentona. ”Ei ikinä, mistä oikein puhut?” ”Tiedät mistä puhun. Älä ole kuin et tietäisi.” ”…” …Tämä oli tässä. Hän vihaa minua.

Minä varjostan häntä, se on niin väärin, niin ällöä… Ja kaiken kukkuraksi hän jo pitää minua kaistapäänä, jolla on velikompleksi. Kaiken tuon ajattelu saa minut itkemään. ”Tiedän olevani suosittu… Ei tuo touhusi oikeastaan haittaa minua. Mutta eikö se satuta sinua?” ”…Mitä?”

”Eikö se satuta sinua? Katsella, kun käyn treffeillä.” ”…” Mi-mi-mi-mi-mi-mi-mitä!? Isoveli Leon ei pidäkään minua ällönä…? Näyttää siltä, ettei rakkauteni ole vielä kulkenut rataansa loppuun. Kuulostaa siltä, että hän on suorastaan huolissaan minusta.

Haluan loikata Leonin käsivarsille kuin sammakko veteen, mutta pidättelen itseäni. Isoveli Leon välittää minusta, mutta en voi tärvellä hetkeä tuollaisella romkom-kliseellä. Yritän olla rentona yrittääkseni peittää oman nolostumiseni.

”S-selvästikin se satuttaa! Mutta en halua sinun vihaavan minua, joten pysähdyn vain varjostamiseesi…” Leon panee käytökseni merkille ja rapsuttaa ajettua päätään.

”Ah, tuokaan ei ole kannaltani hyvä juttu…” ”Voit vähintäänkin sulattaa varjostuksen!” ”Ei, en tarkoita sitä. Se tosiasia, että tuo satuttaa sinua, ei ole kannaltani hyvä juttu. Perhana, olenko nyt vähän liiankin kiltti?” ”…”

Jestas, tämä… En tiedä, mikä sen käynnisti, mutta… Ehkä isoveli Leon pitää minusta. Ehkä tunteeni ovat viimeinkin saavuttaneet hänet. Voisiko olla? Onko tämä se keskustelu, jossa hän viimeinkin tunnustaa tunteensa minulle? Sydämeni jyskyttää rinnassani. Tulehan tänne, herra Romanttinen… Mutta Leon sanoo jotain, joka yllättää minut takavasemmalta.

”Lyödäänpä vetoa.” ”Vetoa…?” Mitä hittoa? Tämä ei ole rakkaudentunnustus… Olen vähän pettynyt, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun Leon on todella vastannut minulle… Vähintäänkin tuo on myönteinen askel eteenpäin suhteessa. ”Jos voitat vedon, lupaan alkaa ajatella sinua… romanttisemmin.”

”Oikeasti!?” ”Juu. Jos voitat.” ”Mikä veto on!? Mikä veto on!?” ”Mikäli pystyt tai et pysty heittämään nopeaa syöttöä 100 mailia tunnissa.” …Onko hän tosissaan? ”Jos pystyt heittämään yhtä hyvän syötön kuin minä, alan katsella sinua erilaisessa valossa.” ”Heittää syötön…?”

[Taas pesistermejä! Totisesti toivon fastballin suomentuvan nopeaksi syötöksi, tai saan tuhannesta pesäpallosta.]

”Ja kiellän sinua edes puhumasta minulle, kunnes pystyt siihen.” ”…” 100? Tuo on hei mahdotonta… Tietysti, vaikka sen tiedänkin… ”Kiinni veti! Teen sen!” Otin vedon vastaan.

Minä kai luulin, että rakkauden kanssa mikä tahansa oli mahdollista. RAKKAUS ON KAIKKI. Rakastan isoveli Leonia. Jos meillä on samat geenit, ehkä tämä baseball-testi ei ole mahdoton. Näin käsitin sen aluksi. Mutta kun yritin oikeasti heittää nopeaa syöttöä, tajusin kuinka hupsu olin.

En pysty rikkomaan 60 mailia tunnissa, enkä saa sitä lähellekään lyöntialuetta. Ja silloin asia valkeni minulle. Hän sai minut ansaan. Aivan kuten arvelinkin. Hän oikeasti pitää minua ällönä ja ärsyttävänä. Hän oli kyllästynyt minuun, stalkkeriksi muuttuneeseen serkkuunsa.

Joten hän antoi minulle mahdottoman tehtävän vain seuratakseen minun kamppailevan kiireisenä. Tämä on kuin sen erään Ikkyu-munkin tarinan. Mies haastoi hänet ”nappaamaan” tiikerin, joka oli maalattu paperisermille. Ikkyu sanoi ”nappaavansa” sen, jos joku saisi sen tulemaan ensin ulos siitä. Näin se taru ainakin meni.

”Anna minulle erityinen pesäpallo, jonka jopa minäkin pystyn heittämään 100 mailia tunnissa, ja sitten heitän sinulle nopean syöttösi.” Tuollainen ”nokkela” yritys ei mitenkään tekisi Leoniin vaikutusta. Hänellä ei ole sellaista herkkyyttä. Vihaan tätä vetoa! Haluan kohdata Leonin, mutta en voi.

Vaikka hän oikeasti tekisi tämän vain ilkeilläkseen, en mahda mitään tunteilleni häntä kohtaan… Jos isoveli Leon oikeasti vihaa minua näin paljon… Se saa myös minut vihaamaan itseäni. Mutta en luovuta. Heitän sen hemmetin nopean syöttösi!

Oli jo kaukaa haettua saada Leon naimisiin kanssani! Se vaatisi ihmeen! Joten tarvitsen vain toisen ihmeen! ”Okei!” Vaikka osa minusta tajuaakin sen olevan mahdotonta, harjoittelen heittoani joka päivä.

…Mutta ei se parantunut pätkääkään. Kun yritän heittää suoraan, se suistuu oikealle, ja kun yritän heittää oikealle, se menee vasemmalle. Pohjimmiltaan minulla ei ole lainkaan koordinaatiokykyä. Olen varma, että kaikki baseball-kyvyt Kuwatan perheessä menivät Leonille. Leon on niin hyvä baseballissa siksi, koska minä olen siinä niin epätoivoisen hirveä.

Mutta siitäkin huolimatta harjoittelin joka ikinen päivä. Harjoittelin sateessa, tuulessa. Vaikka olinkin vain valmentaja, minä harjoittelin. Vaikka luokkatoverini antoivat minulle ilkeän lempinimen, minä harjoittelin. …Mutta silti en parantunut pätkääkään. En pätkääkään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti