Oraalisten
lapsiraiskausten (olen aina halunnut aloittaa blogipostauksen näillä sanoilla) lisäksi
täällä haisee muutakin; viemäri, jonka etova, lievästi menneninkäryinen löyhkä
ei lähde kovia kokeneista tytöistä koskaan. Pudotimme ihan viemäriduunarien
kiusaksi metrorytäkässä Towa Cityn alamaailmaan melkoisen kaistaleen lattiaa ja
kokonaisen metrovaunun, joka kiilautui limakoskea tukkimaan ja aiheuttanee
pidemmän päälle epähygieenisen tulvan. Ihan kuin Houstonissa! Hipsin siis
eteenpäin aivan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut ja huomaan olevani
tutuilla nurkilla. Kuinkas sattuikin.
Naisten ongelmia, vol. n+1.
Kukaan ei haise Tokoa kauheammin.
Lay of the sewer yet again revisited land.
Underground
Zerosta ei ole matka eikä mikään vastarinnan tyyssijaan. Karhujakaan ei näy
eikä kuulu eikä kroolaa lietteessä. Kenties pudotimme lattian otsojen
Suviseurojen päälle. Nettoan jo kolmatta kertaa kompattavalta kulkuväylältä ja
ylikulkusillalta uuden kyvyn ja demonintappomestariteoksen ja hivuttaudun
avaraan keskuskammioon, josta on vain tikapuumatka Haijin ja tämän
siluettitoverien + Hirokon seuraan.
Itse olet paskahuussityttö.
Enemy paralysis time increases after Despair time (SP 3). Otin piruuttani käyttöön, vaikka tämä Genocide Jack -spesifi kyky tekee hahmosta entistäkin rikkinäisemmän.
Sillan lihamuuria ei tietenkään voi ylittää.
Zero Escape: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors mainittu.
Ennen
kapuamista Toko empii vielä, mahtavatko aikuiset lotkauttaa meille korviaan,
mutta Komaru on positiivisella suostuttelutuulella, vaikka Haiji nohevasti
toteaisikin notta get the fuck outta here. Toko on sarkastisesti toverinsa
rinnalla, kävi miten kävi.
Argumentoimme Haijin suohon.
Mutta nytpä vollotankin Toki Tokiiii.
Näin Toko puhuu jälkikasvulleen ala-asteen kynnyksellä.
Sarkasmia, sarkasmia kaikkialla.
Varmasti ilmenee jossain muodossa korkeakirjallisuudessasi.
Kun korkeuksista kuuluu huutoja ja kiljuntaa,
huonosti tässä taitaa käydä.
Viemärirotalla taitaa olla kova ummetus.
Jos tupeloi itsensä puolapuille, viemäristä voi missata tällaista:
Nämä säännöt lienevät Kotokon käsialaa.
G-Cans
Projectin miniatyyrissa déjà sanoo ”vu.”
***
Ratsuväki
eli lähinnä Komarun hakkerointipyssy on täällä taas! Tilanne on täsmälleen sama
kuin kolmosluvun HQ-invaasiossa: Monokumia on kaikkialla. Puolustuskyvyttömiä
ja pakotaidottomia aikuisia on myös kaikkialla – olisikohan niitä ollut
vähintään viisi – ja piruparoilla on vain kolme hupenevaa sydäntä, joita
pitäisi yrittää tässä hötäkässä mikromanageroida ympäri aukiota, joka on ollut
sitten viime näkemän melkoisessa myllerryksessä. Tai no ennen niin somasti
seinien kylkeen työnnetyt parakit ovat liukuneet vähän mihin sattuu – yksikin
on kiilautunut murskaksi pylvääseen – ja voisin vaikka vannoa, että täällä on
uusia konttipinojakin. Monitorirekka sentään on tallella kammion keskellä.
Tuo klausuuli tarkoittaa, että pitäisi pelastaa Monokumatkin.
Aina on sopiva tilaisuus Okami-lieskoille.
Tilanteen
yleiskuva on siis aluksi äärimmäisen sekava, kun aikuiset sijaitsevat
syrjempänä toisistaan. Viimeksi lähinnä pyörittiin rekan ympärillä, mutta nyt
tulee pitää silmät visusti auki ja kasvattaa mielellään ylimääräinen silmäpari
takaraivoon. Meininki tuntui mukavan epätoivoiselta, vaikkei oikeasti mitään
todellista vaaraa olisikaan ollut. Aina voi tietenkin lasauttaa pommikuman päin
uhria ja ihmetellä kataklysmiä, joka tuli koettua kantapään kautta ainakin
kahdesti.
Nyt en voi epänähdä kranaattireppua saunan kiukaana.
Toko vallan jäykistyy kauhusta romukuman epämuotoisen schlongiulokkeen lähestyessä.
Tässä selkeästi tapahtuu monta asiaa samanaikaisesti.
Pommikarhujen
lisäksi rähinässä nähdään rutkasti peruskarhuja sekä muutamia sireenikumia ja
romukumia. Koska kaikkia mono-otsoja ei nähty, oletankin pallokumien ja
tuhokumien ohjelmoinnin sopivan paremmin taisteluun Komarua vastaan, koska
olisihan se nyt kurjaa, jos pallo kierisi uhrinsa liiskaksi tai jos tuho tekisi
epäreilun kamikazen. Sireenikumista oli jopa odottamatonta hyötyä, sillä kun
sellaisen panee tanssimaan, kaikki karhut tulevat viereen toljottamaan. Tämä ei
ole tietenkään uutta informaatiota, mutta otaksuin tuossa olevan jonkinlainen
välimatka rajoituksena, kun missään aiemmassa sireenikumakohtaamisessa en ole
tapellut näin kookkaassa huoneessa, jonka Monokumat saattavat pyöriä täysin
vastakkaisella laidalla.
Kukaan ei viitsinyt tarkistaa, sisältävätkö kontit karhuja.
Räjähdyksestä huolimatta ympäristö ei vahingoitu, sillä parakki oli jo valmiiksi lunastuskunnossa.
Sotaraportoinnin
vuoksi uhrauksia oli tehtäviä, sillä satunnaisia tilannekuvia napsiessani
mietin, miten kummassa tästä matsista mukamas selvitään ilman kuolonuhreja, kun
tovin tilannetta kartoitettuani joku akka puri jo multaa ja tämän tajuttuani
kaatui jo toinenkin uusavuton. Mutta koska tämä on taas sellainen blogaajan
kannalta epäsuotuisa tapahtumarupeama, jossa välitallennuksia ei jostain kumman
syystä tunneta ja koska transkripti tulvii seuraavassa päivityksessä yli
äyräiden, jouduin joka tapauksessa vetämään suojelumatsin toisen kerran.
Silloin pelastin ihme kyllä kaikki, vaikka en tuntenut tuolloinkaan
varsinaisesti olevani tilanteen tasalla, koska karhuja tulvi kaikkialta ihan
tolkuttoman pitkään, tai siltä ainakin tuntui. Kai tässä voi puhua jo noin
20-30 möllin pesueesta, vaikken lainkaan pitänyt kirjaa.
Ihanteellista ulkoilmaa nähdään vain Genocide Jackin teurastussekvensseissä.
Enää kaksi miljardia.
Luotivarastot
hupenivat kiitettävästi, vaikka useimpia luotityyppejä tulikin hyödynnettyä,
koska kaikista luodeista todellakin on hyötyä. Tätä kutsutaan myös
pelibalanssiksi. Toki se tavallisin hajotusluoti on erittäin yleispätevä ja
ehdottomasti tarkin silmien puhkomiseen, mutta selätys tappaa pommikumat
laakista, tanssin hyödyn mainitsinkin, lamautus on luotu lösseihin ja poltto
paniikkiräiskintään. Ainoastaan linkillä en lähtenyt kikkailemaan, koska se soveltunee
parhaiten rauhallisiin puzzlehetkiin, koska Komaru jää kuitenkin kontrollissa
alttiiksi.
Pikseliuhrit ovat satunnaisen pommikuman imploosiosta kauhuissaan.
Mittelön
jälkeen tytöt ovat syystäkin uuvuksissa, mutta tämä ei ollut suinkaan vielä
tässä. Ei lähimainkaan. Apua, lisääkö karhuaaltoja peliä pitkittämään? Ei, vain
yksi karhu riittää… Shirokuma. Likkoja urheasti avustaneella hippinallella on
hyvin ikävältä kuulostava ehdotus, sillä tilanne on nyt se, että jollei
vastarinnan tukikohdan sellikäytävän seinään revittyä aukkoa tukita
räjähdyksellä, sieltä tulvii jatkossakin murhakarhuja kuin vääriä mielipiteitä
Internetissä.
Olisi nolostuttavaa, jos jostain könyäisi vielä tassut pystyssä yksinäinen nallukka.
Replikaattorit tulevat.
Genocide Jack jaksaisi.
Tästä löytyisi sopiva tuke.
Onneksemme
Shirokuma on vuorattu räjähteillä, mikäli kävisi köpöisesti. Onhan Shirokuma
sentään Monokuma, ja karhujen spontaani räjähtely koettiin jo Trigger Happy Havocissa, kun Mondo kävi
uhoamaan rehtorille. Eivät Another
Episoden karhutkaan kuollessaan kaadu aneemisesti kumoon, välky hetken
aikaa todellisuuksien välillä kuin vanhoissa retropeleissä ja haihdu, jottei
pelimoottori kuormittuisi. Ei, ne räjähtävät.
Muun muassa tämän vuoksi Monokuma ei sovellu lapsen halinalleksi.
Shirokuma
räjäyttäisi ihan mielellään itsensä, jos siihen pystyisi, mutta ystävällinen
just do it -itsetuhonappula vaurioitui tappelussa. Siispä… hänet täytyy
räjäyttää. Mesikämmenten ammattieksterminaattori on ajatuksesta täysin
shokissa, mutta Shirokuma kihertää urheasti pelastavansa tällä tavalla kaikki,
vaikka vähän toki pelottaakin. Kun siluettiaikuinen tulee vielä ilmoittamaan
tuoreesta karhuinvaasiosta, jotain tarttis tehdä. Shirokuma anelee tyttöjä
matkaamaan kammion perälle.
Ampuu korvaan eikä mitään tapahdu.
Komaru ampuu vain puoliksi mustia kohteita kuten mulatteja.
Askel askeleelta karhuudesta kohti ihmisyyttä.
Kyllä sitten tuonpuoleisessa kaduttaa, kun siellä on kauhea läjä rikkinäisiä Monokumia odottamassa.
Mister T:kin päässyt mukaan kertomukseen.
Kuitenkin juokset reiän kautta karkuun.
Oikeasti
uusia karhuja ei tule, sillä tukikohdassa vallitsee autereinen, Shirokuman
tulevaa kohtaloa laskelmoivasti petaileva rauha äskeisen riehunnan jälkeen.
Ketään ei näy missään (koska kaikki kuolivat heh heh) eikä missään ole mitään,
vaikka kaikki parakit tunnollisena nuohosinkin kimaltelevien aarteiden perässä.
Olisi edes tallennusankka jossain, meh. Shirokuma taapertaa konttipinolle,
josta johtaa ramppireitti kammion laitamille ja sieltä sellikäytävälle. Seuraan
vastahakoisena perässä, koska en haluaisi tehdä tätä ja kaikkein vähiten
Komaru.
Lay of the HQ but with NEXT in a different position in order to signify you can actually go there land.
Jos aikuisilla on selleille tai tuonne ylös muutenkin asiaa, olisivat he voineet installoida kolmannenkin rampin, kun nyt Komaru ja Toko boostaavat toisensa keltalaatikolle.
Kukaan ei hoksaisi mitään, jos nyt lasauttaisin.
Pakene kun vielä voit.
Röörin
luona Shirokuma anelee lisää ja kertoo, että joskus on taisteltava ja olla
pelkäämättä kuolemaa. Komaru pidättelee tippoja linssissä. Kaikkeen sitä
joutuu, kun teiniksi elää.
Ohi ammun.
Tämä on sitä eutanasiaa.
Tämä lienee nyt semmoinen hetki.
Kuten henkesi.
Kun
merkittävää edistystä ei tapahdu, Shirokuma muistuttaa meitä lajitovereistaan.
Kerrot karhuvitsejä?
***
Komaru Naegi VS Shirokuma!
Punasilmä vieläpä välkehtii uhkaavasti.
Ei
tätä voi oikeastaan edes kutsua bossimatsiksi, mutta menköön tämän kerran ihan
dramatiikan vuoksi. Shirokuma käyttäytyy aivan kuin tavallinen Monokuma, mutta
näemmä hieman laiskemmin, sillä veitsenterävät kynnet sivaltavat ilmaa vähemmän
uhkaavasti… mutta kuitenkin sen verran vaarallisesti, että jonkinlainen status
quo olisi saavutettava. Voisinhan minä pakoilla vain hyvää tarkoittavaa
maailman ystävällisintä Monokumaa tällä pienellä käytävänpätkällä vuosia, mutta
siitä ei tulisi jännittävää blogia ja Komaru väsyisi kuitenkin
passiivis-aggressiiviseen hei ammu minut pliis -nurinaan ja Toko viereltä
seurailuun. Edes Genocide Jackiksi ei voi muuttua ja antaa kaaoksen
kausaliteetin hoitaa loput.
Ei nyt ole aikaa keilailulle.
Kolme
luotia tai yksi silmään riittää.
SHIROKUMA, ÄÄRIMMÄINEN HIPPIKARHU, ON
KUOLLUT.
Komaru
ja Toko kömpivät takaisin uhrauksen vuoksi synkemmäksi valahtaneeseen
todellisuuteen kammion keskellä. Aikuiset nimeltä S ja U (kohta loppuvat
aakkoset kesken ja pitää käyttää joko numeroita tai symboleja) kertovat reiän tukkiutuneen,
koska Shirokuma todellakin pelasti heidät kaikki. Sitähän hän aina halusikin.
Tänne asti lensitte räjähdysaallossa ja olette yhä hengissä.
Vaikka hän kaikkitietäväisenä kertoisikin, ääni ei kantaisi näin pitkälle.
Jaa tekö meidät kannoitte tänne asti ettekä löytäneet edes pehmeähköä parakkisänkyä?
Sinä verenhimoinen lortto tuhosit hänet ja kannat tämän tiedon hautaasi.
Ainakin tuhat Monokumaa hautautui erittäin väkivaltaisesti.
Toko huohotushyperventiloi itsensä kuntoon, sillä hänkään ei uskonut otuksen tekoälyn lopulta pystyvän moiseen.
Isännän hengitys kantautuu maailman joka kolkkaan.
Eipäs hassutella toisten uhrauksilla.
Romantiikkakirjailijana Toko tietää hämmentävän paljon tekoälyjen itsepreservaatiosta.
Haiji
ei uskonut uskaliaiden sellikarkureiden palaavan tänne. Toko haastaa tietenkin
heti riitaa, vaikka tärkeissä päätöksissä ikuisesti kuppaava Haiji toteaakin,
etteivät tytöt näyttäisi olevan kauhukakaroiden vakoojia. Nyt ei ole sopiva
hetki kiistoihin, sillä vaara ei ole vieläkään
ohi. Vaikka reikä tukkiutuikin, Monokumia sikiää nyt sisäänkäynnin suunnalta.
Ne eivät sentään ole välittömästi paikan päällä, koska tuskinpa tuossa
tapauksessa tässä läpistäisiin lämpimikseen, mutta eivät ne aio kyllä
luovuttaakaan. Kenties viemärissä käydään paraikaa totaalista sotaa.
Voidaan me ne hajonneet ovet joskus myöhemmin korvata, jos tämä on siitä kiinni.
Emme ainakaan ole neukkujen salaisilla palkkalistoilla.
Olisi pitänyt työntää ne monolapset limakoskeen.
Mikä
siis neuvoksi? Toko ehdottaa Haijille sarkastisesti odottelua, mutta mitä tekee
Komaru? Parkuuko se ressukka vieläkin Shirokuman kuolemaa ja kun kaikki menee
päin helvettiä yhyy? Ei aivan. Hän otti Shirokuman sanoista karhuvaarin eikä
hänellä ole edes kuolemanpelkoa.
Lopputeksteissäkin odottaa sopivaa tilaisuutta.
Kuulin tuon yhdeltä viisaalta otukselta.
Tanssitaanko?
Nyt tuli puolivahingossa jokseenkin härski thumbnail, kun siihen laskee vielä varsinaisen videon kapuamisähkinnät.
***
Tule
nyt alas sieltä ennen kuin sanot noille tärkeille aikuisille jotain noloa!
Komaru keskittyy änkyttämään kuin vartin mittaisen kouluesitelmän alussa (en
myönnä mitään) ja tapailee sitten palopuheensa punaista lankaa kovin onnettomasti.
Hän on aivan tavallinen kyvytön tyttö ja öö tota, niin, hän on tavallinen ja
niin öh. Anteeksi etten osaa puhua. :/
Esitelmän aiheena on "Tavallisuus ja minä: kyvyttömyyden ongelmat ja niiden ennaltaehkäisy."
Halusin vain nousta sanomaan, etten osaa esitelmöidä.
Onneksi silueteille ei ole animoitu silmiä, koska silloin ahdistaisi liikaa.
Tokon
älähdettyä Komaru pyytää paniikissa häneltä apua, mutta mitäs menin estradille
valmistautumatta? Toko kysyy, mitä toveri oikein touhuaa ja pyytää sitten
Komarua tekemään parhaansa. Ganbatte kudasai ja niin edelleen.
En ehtinyt kenraaliharjoituksiin, kun oli flunssaa.
Hyvänä puolena tuhmat aikuiset pääsevät tästä kuvakulmasta kurkistamaan hameen alle.
Nousisit edes rinnalleni.
Tarvittiin
vain Toko olemaan hengessä mukana, sillä nyt Komaru on tilanteen rouva.
Seuraavat seikat hän sanoo kuin sanoisi sen itselleen. Oli jo aikakin. Seuraa
dramaattisia panorointeja ja kuvakulmia, kun neiti Komaru Naegi paasaa
sydämensä kyllyydestä passiivisille, enimmäkseen uusavuttomille aikuisuhreille,
tai oikeammin uhriutuneille aikuisille, että tavallisuuden ja heikkouden
tekosyyt tulee heittää mäkeen.
Mitään
erityistä kyvykkyyttä ei tarvita eikä pidä odottaa, että joku muu – joku parempi – tekisi pelottavatkin asiat,
jos niihin ei itse muka taviksena pysty. Loppuu siis ne tekosyyt ja pää pois
persiistä ennen kuin joku läheinen heittää henkensä.
Komarua
pelottaa siinä missä varmasti muitakin, mutta sitä virhettä hän ei enää tee,
että jättäisi Tokon, koska kyllä olisi jälkeenpäin kaduttanut. Neiti
protagonisti toivoo kaiken päättyvän kliseisen onnellisesti ja he pystyvät
kukistamaan epätoivon kyllä yhdessä.
Siinäpä
siis palopuheen pääpointit ja vaikka fiktiossa on tullutkin kuultua samanlaisia
äärikliseisiä Braveheart-paasauksia ja vaikka Another Episode pyöritteleekin odotetusti toistuvia aiheita
tavallisuudesta, tekosyistä, pelosta ja epätoivosta japanilaisesti verkkaisella
tavalla, johon kärsimättömämpi voisi kyllästyä, Komaru veti esityksensä sen
verran tunteella, etten voinut olla hymyilemättä, kun tässä vähän kuin
tiivistyi tarinan sanoma, jos sillä sellaista on tarjota hassuttelun ja
perseilyn lisäksi. Ennen kaikkea Komaru kasvoi taas eteenpäin alati parkuvasta
ressukasta, mikä on tässä vaiheessa tarinaa ihan suotavaakin.
Kuurouduin.
Toko
vetää Haijille in your face fucktardit ja Komarun mesoamista kuunnellut
vastarintaäijä tuumii, että on aika vetää esiin valttikortti hihasta, ja
käppäilee valmistelemaan sitä. Komaru kömpii rekan katolta alas ihmettelemään,
mitä kummaa äsken tuli tehtyä, sillä ei kai se nyt ihan nappiin kuitenkaan
mennyt. Tokolle suoritus riitti ja hän on jopa vaikuttunut. No minkä
myötähäpeältään ehti, tietenkin.
Haiji ei elä tätä koskaan alas.
Muuri Towa Cityyn ja meksikolaiset maksavat sen.
Motivaatiopuhujat ovat muutenkin epäonnistujia.
Kauniimpia kehuja Komaru ei ole koskaan kuullut.
Pääasia
kuitenkin on, että nuo muut lienevät nyt motivoituneempia tekemään edes jotain
henkevää. Varmemmaksi vakuudeksi aikuiset V & W liittyvät seuraamme, sillä
Komarun möykästä taisi sittenkin mennä jotain perille.
Odottivat niin Tokon puhuvan jotain ivallista.
Hyvinhän se meni!
Jaa että ihan saatan olla oikeassa.
X-aikuisen
kanniskelema ylläri pilaa viimeisimmän ”bossimatsin” dramatiikan, sillä
todelliset sankarit eivät kuole koskaan, vaikka resurrektio vaatisikin
vartalollisia uhrauksia.
Kenties tässä kurjassa maailmassa on sittenkin oikeutta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti