Mihinkään lisenssiin pohjautumaton Cooking Mamakuma koostuu
ruoansulatuslääkkeistä, keittiöveitsistä, keittokirjoista ja
kaasupolttimista, mikä antaa ihan tasapainoisen kuvan keittiöhirmusta.
Kaikessa muussa olinkin jo voiton puolella, mutta kaasupolttimia oli
jemmassa vähänlännästi eli ei lainkaan. Tosin ne tulee kyhätä
bunsenpolttimista ja ruiskuista eli ei tämä aivan yksinkertaista ole.
Toisaalta varmuuskopion vaatimukset olivat niin kevyet, että sain
luomuksen henkiin reippaasti ennen määräaikaa. Aiemmilla kerroilla
sentään meni suht hilkulle deadlinen kanssa.
Mutta viis tuosta, asiat etenevät omalla painollaan, aivan kuten ihmissuhteet. Kun Leonin pärisevä teiniangsti on sinetöity, lähden seuraavaksi Junko Enoshiman perään. Siis juuri sen Junkoa esittävän Mukuron perään. Aistin deittailusta lyhytaikaista kokemusta toisjuonellisen Gungnirin vuoksi, mutta myös hyvin mielenkiintoista sellaista, sillä kuinka paljon Mukuroa lopulta paistaakaan Junkon ulkokuoren läpi? Lunttasin ainakin lahjalistasta, että likka diggaa muona-annoksista, joita se todellinen hienohelmafashionista karsastanee, mutta muotitouhu lienee muutenkin vain kulissia äärimmäistä epätoivoa tavoittelevalle todelliselle Junkolle. Koska todellista Junkoa tuskin on tässä vaihtoehtotarinassa olemassa, kutsun Junko-Mukuroa Junkoksi.
Junko haluaa varmistaa, että Makoto on oikealla asialla liikenteessä lähestyessään häntä vailla sen kummempia ennakko-odotuksia. Makoto on muotikulissia kannattelevan inttirouvan jutuista pihalla, kun häntä luonnehditaan omegaurokseksi. Nyyppäavatarini seurailee sivusta, kun Junko jauhaa itsekseen vetävänsä puoleensa riehakkaita hemmoja, jotka soittelevat yömyöhään häntä seduloihin. Makoton täytyy keksiä alitajunnassaan ratkaisu englannin hengailuilmaisuun, mikä on totisesti erittäin haastava ongelma.
Koska kaikki parisuhteet loppuvat Makotoon.
Siitä riippuu mistä roikkuu.
Riippuliito yömyöhään on parasta.
Tulin joo.
Junko jatkaa pinnallisen possensa koostuvan typeryksistä ja Makotonkin mielestä muodin huipulla pysyttely lienee kovaa hommaa. Junko on niin vaikuttunut sisäisestä viisaudestani, että Makotolle luvataan täydellinen tyttö valtavasta kaveripiiristä, kunhan he pääsevät ensiksi ulos täältä. No ei siitä tainnutkaan tulla yhtään mitään. Parhaimmassakin tapauksessa Makoto olisi naitettu oikealle Junko Enoshimalle, mikä olisi äärimmäisen häiritsevää.
Eivätkö Fenrir Mercenary Corpsin sotahullut toverit kelpaakaan, mitä?
Joku harvahampainen Pohjan akka.
Junko Enoshima, toinen sivu.
Neljäntenätoista päivänä vedetään lonkkaa tai hanskaan, jos nuoruusvuosien kyllästäminen ystävyyskokemuksilla ei miellytä. Kylläpä aika rientää, jo toinen vapaapäivä. Kaksi viikkoahan tässä on jo kulunut eikä tee mieli tehdä viimeistä ratkaisua vaikkapa kaatumalla rumasti portaissa.
Takaisin junkoilemaan. Junkolla on tylsää. Epäilemättä tämä vakava ja kriittinen ongelma leviää nuorison keskuudessa kulojuhannusvalkean (olen ajan hermoilla eikun) tavoin, joten voin vain todeta, ettei hän ole yksin. Junkolla kuitenkin riittää kitinää kymmenenkin teinin edestä. Hän eläisi mieluummin kadulla kuin jumittaisi täällä, sillä hoboilu on hänelle tuttua puuhaa. Makoto ei näe yhteyttä pummin ja mallin uran välillä, mutta nuo ovat pitkiä tarinoita eikä niitä tietenkään kerrota. Mukurolla lienee jo ihan tarpeeksi vaikeaa ylläpitää tätä kulissia. Paljastaa hän kuitenkin sen verran, että kaduilla asustelu on vaarallista touhua. Ihmiset ovat eläimiä ja saalistavat animetyttöjä, vaikka sotilas-Mukuro todellisuudessa muksisi pahikset hengiltä.
Ei tuo ole mikään sairaus.
Dyykkaa kuin pitkäaikaistyötön Youtube-taiteilija.
Yksi, jonka oikea Junko Enoshima kertoo murhaleikin lopussa.
A Slime draws near! Command?
Junko palaa raivoamaan seinille heidän vankeudestaan. Sisko ei tuumi mitään. Makoto toivoo, ettei Junko sentään tee mitään radikaalia, mutta eihän Junko ketään tappaisi. Paitsi Fenririn käskystä. Tai Junko-Junkon. Junkosta Makoton huolestuminen oli silti mahdottoman söpöä, mutta eihän tyttö vakavissaan ollut, kun Makoto on taas kujalla. Jokin Makotossa silti häntä viehättää. Ehkä se on se protagonistius.
Oikea Junko ei tykkää nimittelystä.
Fenrir-ura puhuu puolestasi.
Rakkaushyökkäys!
En olekaan useimmat ihmiset.
Junko Enoshima, kolmas sivu.
Mutta viis tuosta, asiat etenevät omalla painollaan, aivan kuten ihmissuhteet. Kun Leonin pärisevä teiniangsti on sinetöity, lähden seuraavaksi Junko Enoshiman perään. Siis juuri sen Junkoa esittävän Mukuron perään. Aistin deittailusta lyhytaikaista kokemusta toisjuonellisen Gungnirin vuoksi, mutta myös hyvin mielenkiintoista sellaista, sillä kuinka paljon Mukuroa lopulta paistaakaan Junkon ulkokuoren läpi? Lunttasin ainakin lahjalistasta, että likka diggaa muona-annoksista, joita se todellinen hienohelmafashionista karsastanee, mutta muotitouhu lienee muutenkin vain kulissia äärimmäistä epätoivoa tavoittelevalle todelliselle Junkolle. Koska todellista Junkoa tuskin on tässä vaihtoehtotarinassa olemassa, kutsun Junko-Mukuroa Junkoksi.
Junko haluaa varmistaa, että Makoto on oikealla asialla liikenteessä lähestyessään häntä vailla sen kummempia ennakko-odotuksia. Makoto on muotikulissia kannattelevan inttirouvan jutuista pihalla, kun häntä luonnehditaan omegaurokseksi. Nyyppäavatarini seurailee sivusta, kun Junko jauhaa itsekseen vetävänsä puoleensa riehakkaita hemmoja, jotka soittelevat yömyöhään häntä seduloihin. Makoton täytyy keksiä alitajunnassaan ratkaisu englannin hengailuilmaisuun, mikä on totisesti erittäin haastava ongelma.
Koska kaikki parisuhteet loppuvat Makotoon.
Siitä riippuu mistä roikkuu.
Riippuliito yömyöhään on parasta.
Tulin joo.
Junko jatkaa pinnallisen possensa koostuvan typeryksistä ja Makotonkin mielestä muodin huipulla pysyttely lienee kovaa hommaa. Junko on niin vaikuttunut sisäisestä viisaudestani, että Makotolle luvataan täydellinen tyttö valtavasta kaveripiiristä, kunhan he pääsevät ensiksi ulos täältä. No ei siitä tainnutkaan tulla yhtään mitään. Parhaimmassakin tapauksessa Makoto olisi naitettu oikealle Junko Enoshimalle, mikä olisi äärimmäisen häiritsevää.
Eivätkö Fenrir Mercenary Corpsin sotahullut toverit kelpaakaan, mitä?
Joku harvahampainen Pohjan akka.
Junko Enoshima, toinen sivu.
Neljäntenätoista päivänä vedetään lonkkaa tai hanskaan, jos nuoruusvuosien kyllästäminen ystävyyskokemuksilla ei miellytä. Kylläpä aika rientää, jo toinen vapaapäivä. Kaksi viikkoahan tässä on jo kulunut eikä tee mieli tehdä viimeistä ratkaisua vaikkapa kaatumalla rumasti portaissa.
Takaisin junkoilemaan. Junkolla on tylsää. Epäilemättä tämä vakava ja kriittinen ongelma leviää nuorison keskuudessa kulojuhannusvalkean (olen ajan hermoilla eikun) tavoin, joten voin vain todeta, ettei hän ole yksin. Junkolla kuitenkin riittää kitinää kymmenenkin teinin edestä. Hän eläisi mieluummin kadulla kuin jumittaisi täällä, sillä hoboilu on hänelle tuttua puuhaa. Makoto ei näe yhteyttä pummin ja mallin uran välillä, mutta nuo ovat pitkiä tarinoita eikä niitä tietenkään kerrota. Mukurolla lienee jo ihan tarpeeksi vaikeaa ylläpitää tätä kulissia. Paljastaa hän kuitenkin sen verran, että kaduilla asustelu on vaarallista touhua. Ihmiset ovat eläimiä ja saalistavat animetyttöjä, vaikka sotilas-Mukuro todellisuudessa muksisi pahikset hengiltä.
Ei tuo ole mikään sairaus.
Dyykkaa kuin pitkäaikaistyötön Youtube-taiteilija.
Yksi, jonka oikea Junko Enoshima kertoo murhaleikin lopussa.
A Slime draws near! Command?
Junko palaa raivoamaan seinille heidän vankeudestaan. Sisko ei tuumi mitään. Makoto toivoo, ettei Junko sentään tee mitään radikaalia, mutta eihän Junko ketään tappaisi. Paitsi Fenririn käskystä. Tai Junko-Junkon. Junkosta Makoton huolestuminen oli silti mahdottoman söpöä, mutta eihän tyttö vakavissaan ollut, kun Makoto on taas kujalla. Jokin Makotossa silti häntä viehättää. Ehkä se on se protagonistius.
Oikea Junko ei tykkää nimittelystä.
Fenrir-ura puhuu puolestasi.
Rakkaushyökkäys!
En olekaan useimmat ihmiset.
Junko Enoshima, kolmas sivu.
Viehätys jatkuu iltapäivän miitissä siihen malliin, että Junkolla on
Makotolle kerrottavaa. En saa kämppäkutsua, sillä Mukuron aseistettu
huone herättäisi liikaa kysymyksiä. Saan kuulla
sotilasmuotiepätoivoneidon todelliset aikeet, jotka eivät ole todellisia
nähneetkään, mutta leikitäänpä nyt mukana. Junkoa tuntuu
kyllästyttävän, mutta tällä kertaa sellaiseen eksistentialistiseen
tapaan eikä ”yhyy mulla on tylsää” -tapaan. Makoto tulkitsee tämän
muotiuran lopetukseksi, josta Junko innostuu puhumaan unelmista. Kenties
todellinen Mukuro pilkistää alta, kun hänellä sama unelma on pyörinyt
mielessä pennusta asti, mutta olipa kyse sitten epätoivosta tai
muodista, äärimmäisyyden tavoittelu tuntuu silti häiritsevän häntä. Tai
sitten minua vedetään höplästä.
Ai että olet Fenrir Mercenary Corpsista tuttu Mukuro Ikusaba, joka teeskentelee olevansa Junko Enoshima? Mikä ettei.
Mutta Zanarkand on unta.
Kun Makoto yrittää todeta väliin, että ei kai se väärin ole, Junko alkaa paasata hukatuista mahdollisuuksista yhden ja saman unelman perässä. Makoto kertoo olevansa yhtä ulkona paikastaan maailmassa kuin hänkin. Jotain päähenkilökin etsii, mutta ehkä löytämisellä ei ole niinkään väliä. Pääasia että etsii. Pikkuviisas filosofointi peilautuu aika mukavasti pääpelin loppuun kuusikon ollessa uuden vähemmän uljaan maailman kynnyksellä. Junkosta Makoto kuulosti tosi siistiltä ja ehkä naiivi ja vähän tyhmä sankarini onkin oikeassa. Saan kiitosten lisäksi lupauksen, ettei Junko ainakaan tapa minua. Se on huojentavaa siinäkin mielessä, ettei näin tule koskaan käymään. Makotolle ei taida jäädä kolmesta privaattisessiosta käteen muuta kuin ystävyys kulissin kanssa, mutta ehkä se riittää. Hiukan jäin kaipaamaan hienovaraisia lisävihjeitä Mukurosta, mutta Junko-Mukuro lienee vain helvetin hyvä työssään. Mitä nyt tuli tapetuksi.
Sellaista se ekstremismi on.
Missä olen kuullut tämän aiemmin?
Rojaltit käsikirjoittajalle.
”I lied.”
Junko Enoshima, viimeinen sivu.
Viidentenätoista päivänä tehdään samoja asioita kuin muinakin työpäivinä. Kenties harmaa arki alkaa jo painaa. On sentään pikku-ukkojen/-akkojen hidasta edistymistä viehättävä seurata, joten ainakaan vielä pelimekaniikka ei ole käynyt uuvuttavaksi.
Mutta tärkeintähän tässä on se, että voin valita uuden uhrin kaveerattavaksi. Jako miesten ja naisten välillä tuntuu toimivan, ja sekoitan pakkaa tuntemattomuusperiaatteella. Koska Ishimarun tausta on hämärän peitossa ja huumorikin maistuisi, astun tiukkapipoisuuden ja sääntönipottajien ankaraan maailmaan.
Jää murtuu vaivalloisesti, sillä Ishimaru ehdottaa puheenaiheiksi taloutta ja politiikkaa. Perin kiintoisaa. Makoto ei tuohon lähde, sillä hehän voisivat puhua kuten normaalit ihmiset. Makoto on fiksu mies. Itsehän pysyn vaiti, jos seurassa ollessani muut innostuvat jauhamaan politiikasta. Tunkki jne. Mutta tämä blogi ei kerro sivistymättömyydestäni, joten mennäänpä eteenpäin. Ishimaru ei ymmärrä, mitä normaali keskustelu tarkoittaa, joten Makotopa valaisee pukumiehen kuplaa. Jotta toiseen voisi tutustua, on hyvä kysyä ajanvietosta. Ishimaruhan muuten opiskelee, se on varma. Opiskelijan tulee opiskella, piste. Onpa hänellä velvollisuuksia siveellisyystoimikunnassakin, joten kiirettä pitää. Entäs vapaa-aikana sitten? Silloinkin Ishimaru opiskelee.
Äänestitkö persuja?!
Onpa kaunis ilma.
Pelle sinä olet.
Tunnollinen opiskelija heittää pallon takaisin. Makotohan pelaa tai katsoo telkkaria vapaa-aikanaan. Aivan kuten minä, jos telkkarin korvaa Internetillä/Netflixillä. Onhan se surullista eikä auta opiskelussa, mutta Makoton mukaan pointti on huvissa. Eihän huvilla ole tarkoitusta, Ishimaru älähtää. Mitäs peliä tämä nyt on, jotain salatiedettäkö? Makoto keksii viihteen suurkulutukselle hyvän syyn muutamasta vaihtoehdosta. Oikeastaan kaikki syyt tuntuvat valideilta tässä kohtaa, koska Ishimaru on vähän yksinkertainen sälli, ja siksi haksahdinkin harhaan yrittäessäni teroittaa huvin merkitystä. Koska en aio hidastella, pikaisen tallennuslatauksen jälkeen valitsin sen oikean vaihtoehdon eli kaverit. Tottahan toki viihdekokemukset tulee jakaa ystävien kesken. Se on tietty ihan oma juttunsa, kiinnostaako ystäviä tippaakaan, mutta se ei nyt kuulu tähän.
Hupiopiskelen elämän koulussa.
Vähän kuin minä Danganronpassa eikun.
Pöllämystynyt Ishimaru näkee teatraalisesti valon ja oikeastaan on surullista seurata, kuinka tyyppi ruumiinnesteet pärskyen tilittää, kuinka ei ole saanut ystäviä. Ihmemies, totisesti. Mutta nyt hänellä on vastaus! Hänen tulee päntätä pelejä ja leffoja! Makoton toppuuteltua Ishimaru pärskyy haaskattua aikaa ja silkkaa nolouttaan. Nyt hän voi vain kiittää professoria Makotoa arvokkaasta oppitunnista. Makoto ei oikein tiedä mitä sanoisi arvonimestään, mutta kunhan uusi kaveri on mouhonnut tiehensä, siinä on kieltämättä kiva rengas. Anglismi, ho!
What what.
“Mikä tämä malo on?”
Voi sinua.
Ei kukaan muukaan halua olla.
Haa, nyt voin komennella sinua.
Kiyotaka Ishimaru, toinen sivu.
Ai että olet Fenrir Mercenary Corpsista tuttu Mukuro Ikusaba, joka teeskentelee olevansa Junko Enoshima? Mikä ettei.
Mutta Zanarkand on unta.
Kun Makoto yrittää todeta väliin, että ei kai se väärin ole, Junko alkaa paasata hukatuista mahdollisuuksista yhden ja saman unelman perässä. Makoto kertoo olevansa yhtä ulkona paikastaan maailmassa kuin hänkin. Jotain päähenkilökin etsii, mutta ehkä löytämisellä ei ole niinkään väliä. Pääasia että etsii. Pikkuviisas filosofointi peilautuu aika mukavasti pääpelin loppuun kuusikon ollessa uuden vähemmän uljaan maailman kynnyksellä. Junkosta Makoto kuulosti tosi siistiltä ja ehkä naiivi ja vähän tyhmä sankarini onkin oikeassa. Saan kiitosten lisäksi lupauksen, ettei Junko ainakaan tapa minua. Se on huojentavaa siinäkin mielessä, ettei näin tule koskaan käymään. Makotolle ei taida jäädä kolmesta privaattisessiosta käteen muuta kuin ystävyys kulissin kanssa, mutta ehkä se riittää. Hiukan jäin kaipaamaan hienovaraisia lisävihjeitä Mukurosta, mutta Junko-Mukuro lienee vain helvetin hyvä työssään. Mitä nyt tuli tapetuksi.
Sellaista se ekstremismi on.
Missä olen kuullut tämän aiemmin?
Rojaltit käsikirjoittajalle.
”I lied.”
Junko Enoshima, viimeinen sivu.
Viidentenätoista päivänä tehdään samoja asioita kuin muinakin työpäivinä. Kenties harmaa arki alkaa jo painaa. On sentään pikku-ukkojen/-akkojen hidasta edistymistä viehättävä seurata, joten ainakaan vielä pelimekaniikka ei ole käynyt uuvuttavaksi.
Mutta tärkeintähän tässä on se, että voin valita uuden uhrin kaveerattavaksi. Jako miesten ja naisten välillä tuntuu toimivan, ja sekoitan pakkaa tuntemattomuusperiaatteella. Koska Ishimarun tausta on hämärän peitossa ja huumorikin maistuisi, astun tiukkapipoisuuden ja sääntönipottajien ankaraan maailmaan.
Jää murtuu vaivalloisesti, sillä Ishimaru ehdottaa puheenaiheiksi taloutta ja politiikkaa. Perin kiintoisaa. Makoto ei tuohon lähde, sillä hehän voisivat puhua kuten normaalit ihmiset. Makoto on fiksu mies. Itsehän pysyn vaiti, jos seurassa ollessani muut innostuvat jauhamaan politiikasta. Tunkki jne. Mutta tämä blogi ei kerro sivistymättömyydestäni, joten mennäänpä eteenpäin. Ishimaru ei ymmärrä, mitä normaali keskustelu tarkoittaa, joten Makotopa valaisee pukumiehen kuplaa. Jotta toiseen voisi tutustua, on hyvä kysyä ajanvietosta. Ishimaruhan muuten opiskelee, se on varma. Opiskelijan tulee opiskella, piste. Onpa hänellä velvollisuuksia siveellisyystoimikunnassakin, joten kiirettä pitää. Entäs vapaa-aikana sitten? Silloinkin Ishimaru opiskelee.
Äänestitkö persuja?!
Onpa kaunis ilma.
Pelle sinä olet.
Tunnollinen opiskelija heittää pallon takaisin. Makotohan pelaa tai katsoo telkkaria vapaa-aikanaan. Aivan kuten minä, jos telkkarin korvaa Internetillä/Netflixillä. Onhan se surullista eikä auta opiskelussa, mutta Makoton mukaan pointti on huvissa. Eihän huvilla ole tarkoitusta, Ishimaru älähtää. Mitäs peliä tämä nyt on, jotain salatiedettäkö? Makoto keksii viihteen suurkulutukselle hyvän syyn muutamasta vaihtoehdosta. Oikeastaan kaikki syyt tuntuvat valideilta tässä kohtaa, koska Ishimaru on vähän yksinkertainen sälli, ja siksi haksahdinkin harhaan yrittäessäni teroittaa huvin merkitystä. Koska en aio hidastella, pikaisen tallennuslatauksen jälkeen valitsin sen oikean vaihtoehdon eli kaverit. Tottahan toki viihdekokemukset tulee jakaa ystävien kesken. Se on tietty ihan oma juttunsa, kiinnostaako ystäviä tippaakaan, mutta se ei nyt kuulu tähän.
Hupiopiskelen elämän koulussa.
Vähän kuin minä Danganronpassa eikun.
Pöllämystynyt Ishimaru näkee teatraalisesti valon ja oikeastaan on surullista seurata, kuinka tyyppi ruumiinnesteet pärskyen tilittää, kuinka ei ole saanut ystäviä. Ihmemies, totisesti. Mutta nyt hänellä on vastaus! Hänen tulee päntätä pelejä ja leffoja! Makoton toppuuteltua Ishimaru pärskyy haaskattua aikaa ja silkkaa nolouttaan. Nyt hän voi vain kiittää professoria Makotoa arvokkaasta oppitunnista. Makoto ei oikein tiedä mitä sanoisi arvonimestään, mutta kunhan uusi kaveri on mouhonnut tiehensä, siinä on kieltämättä kiva rengas. Anglismi, ho!
What what.
“Mikä tämä malo on?”
Voi sinua.
Ei kukaan muukaan halua olla.
Haa, nyt voin komennella sinua.
Kiyotaka Ishimaru, toinen sivu.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti