Liite I: Kolmannen luvun [MISSING REEL] – A Man’s Fantasy
School Mode -kierrosten välissä kävin avaamassa kaiken lopun
ekstragalleriasisällön eli lähinnä yksittäisiä kuvia tai animoituja
sellaisia murhaleikin varrelta, kun olin jo ehtinyt avata kaiken muun.
Tavoitteena oli tietysti kaiken avaamisesta tienattava Rogue’s Gallery
-trophy, mutta vaikka kaiken avasinkin, eräs tapahtuma pelin hiukan alle
puolivälissä pysyi kysymysmerkkien verhoamana. Pikainen nettitarkistus
paljasti, että tähän kohtaukseen vaaditaan A Man’s Fantasy -nimistä
lahjaa, jonka nettosin MonoKoneesta kauan murhaleikin jälkeen tai
vaihtoehtoisesti murhaleikin loppuvaiheessa, en nyt muista eikä sillä
ole niin väliä, kun se on kuitenkin plakkarissa. Uskoisin kuitenkin,
ettei tätä lahjaa saa ihan pelin alussa.
Olen aina fantasioinut tällaisesta.
Kun kyseinen miesfantasiapalju on kainalossa, tulee kolmas luku aloittaa
alusta ja jatkaa tiettyyn vaiheeseen asti. Pikakelauksen avulla ei
mikään paha nakki. Pienenä kertauksena tarinan tässä vaiheessa koulun
tiedelabran, kuvisluokan ja hupihuoneen sisältävä kolmoskerros avautui
oppilaiden koluttavaksi ja kun uudesta kerroksesta oli keskusteltu, Aoi
kertoi muille näkemästään haamusta, joka olikin Alter Ego -läppäri. Kun
Alter Egoa oli porukalla tutkittu ja asuntolan käytävälle poistuttu,
Monokuma käräytti heidät ja Celeste keksi oivan hätävalheen tyttöjen
omasta kylpyvuorosta. Kun tytöt rymistelivät takaisin kylpylään
nauttimaan oikein kunnolla, pervonalle jäi usuttamaan porukan jätkiä
tirkistelemään. Makotolla oli sen verran omanarvontuntoa, ettei hän
halunnut tällaiseen ryhtyä.
Jospa emme tällä kertaa.
Normaalisti hemmot olisivat siirtyneet ruokasaliin odottamaan neitejä
kylvystä, josta oltaisiin sitten porukalla siirrytty liikuntasaliin
kuulemaan Monokuman seuraava murhamotiivi eli raha, mutta koska A Man’s
Fantasy ylittää todellisuuden rajat, Makoto haluaa kriittisellä hetkellä
totella Monokuman ehdotusta, sillä tällainen tilaisuus on totisesti
ainutlaatuinen. Maaginen palju epäilemättä tökki hormoneja oikeaan
suuntaan. Monokuma ei pane pervoilua pahakseen, vaikka normaalisti
otsohan uhoaa siveellisyyden nimeen, ja antaa meille muutamalle vapaat
kädet.
Kiitos, Spike Chunsoft!
Koska miesfantasia on sellainen vertauskuvallinen eikä fyysinen puusanko.
Super smashin’ great.
Meitä ei lähde kovin monta pyhälle tehtävälle, sillä Ishimaru on
katatonisessa tilassa Mondon kuoleman jäljiltä ja Togami on omilla
teillään eikä häntä tuskin kiinnosta tippaakaan mokoma pelleily. Hiro ja
Hifumi sentään tulevat mukaan tyhjään pukuhuoneeseen, syvälle
vihollisleiriin.
No onhan se aika kielletty, ei siinä.
Hyvin sanottu, rikostoverini.
Joudumme suoraan Lemuriaan. (eiiiiii taas näitä Lemuria-juttuja FFFFFFUUUUU-)
Makoto saa tehdä aloitteen ja raottaa hyvin varovaisesti ovea kylpylään.
Kännykkäkin äänettömällä.
.
..
…
….
…..
…...
…....
….....
….......
….........
….............
…..................
Nyt on miehekäs olo.
Kun näkymää on minimalistisesti ihailtu, kolmikko hipsii ruokasaliin
kertomaan reaktioistaan. Hifumille passaa kolmiulotteisuus ja Hirolle
paljastui eräs sukupuoliseikka. Makoto keskittyy pohtimaan itsekseen,
tuliko nyt tehtyä tyhmästi. Tyttöjengi palaa paikalle ja peli jatkuu
normaalisti. Emme näköjään tehneet kriittistä virhettä ja joutuneet
jääkuningattaren rankaisemaksi. Niin mahdottoman kaunis, olohuoneen
seinällekin kehystettäväksi kelpaava taidekuva ilmestyy galleriaan,
jossa sen avaan jälkipolville. Ding, kultapysti… ja Trigger Happy Havoc on taas yhden askeleen lähempänä loppua.
Kai se on iha hyvä mut oon mää nähny parempaaki…
Tämä tiedettiin jo Lemuriassa. Lemuriassa? Olisiko tämä jo viimeinen Lemuria-kuvateksti ikinä?!?!
Kelpasi kyllä.
Kylppäritrippi menee ilmiselvästi japanilaisen pikkutuhman
pervohassuttelun piikkiin enkä jaksa olla niin moralisoivan kriittinen,
kun onhan vastaavanlaista tullut nähtyä esimerkiksi Persona-peleissä ja ihan varmasti lukemattomissa muissa japsituotannoissa. Voisi melkein sanoa, että pakkohan tämä oli Danganronpassa
nähdä eikä kohtaus edes ollut kovin päälleliimatun väkinäinen. Touhu
oli kuitenkin kesyä, ihan tarpeeksi viatonta eikä lisäkohtauksesta tehty
valtavan suurta numeroa. En olisi jaksanutkaan enää tässä vaiheessa
seurata puolen tunnin kohellusta, jos tirkistelystä olisi jäänyt kiinni.
Liite II: Viimeinen lahjakimara feat. alushousukatalogi
Aivan ehdottomasti vihoviimeinen ja kertakaikkisen lopullinen pelillinen askel, jonka tulen ensimmäisessä Danganronpassa tekemään,
liittyy rahaan. Sitä on saatava lisää. Vaikka tienasinkin neljältä
School Modelta 4x200 kolikkoa ja murhaleikin kaikista oikeudenkäynneistä
ja ties mistä luultavasti 800-900 massia, olin tuhlaillut rahaa
lahjoihin ja galleriaan, joten tässä vaiheessa tilini keikkui
suunnilleen 600+ kolikossa. Olin tosin jo pariin otteeseen pikakelannut
viidennen oikeudenkäynnin lisävaluutan toivossa, sillä se taitaa olla
mitaltaan lyhin ja sieltä sai aina kerralla jotakuinkin 80+ kolikkoa.
Koska tarvitsin rahaa saavuttaakseni 999-kolikon Zero Escape
-rajapyykin (ja trophyn), läpäisin melko rivakalla tahdilla ensimmäisen
oikeudenkäynnin neljästi, koska se oli täysin triviaali ja siitä sai
vaikeimmilla asetuksilla kämmimättä aina 109 kolikkoa.
Nyt jemmassa on siis 999 kolikkoa ja ne tulee toki käyttää hyvään
tarkoitukseen. Lahjalistalta puuttuu jotakuinkin kymmenisen lahjaa,
joten ne tulee hetimmiten grindata MonoKoneessa. Koska sen
toistoprosentti oli suunnilleen 74 ja kohosi jatkuvasti, sain
enimmäkseen samoja lahjoja, kun tungin siihen viitisenkymmentä
yksittäistä kolikkoa. Muutaman uuden lahjan jälkeen lahjoja oli jäljellä
seitsemän ja kun toistoprosentti oli noussut ysikymppiin, sulloin
kylmästi 80+ kolikkoa kerralla, jotta sain takuuvarmasti yksittäisiä
uusia lahjoja. Ehkä yksityiskohdilla ei ole sittenkään niin merkitystä,
sillä lopulta kuutisensataa kolikkoa köyhempänä sain viimeisenkin
sipsipussin, kaikki lahjat, tästä uroteosta saatavan trophyn ja
platinatrophyn.
Nine Coins, Nine Purses, Nine Bears.
Oikeasti pelasin tätä vain tämän vuoksi eikun.
Dokumentoinnin vuoksi tässä viimeisetkin lahjat ja tietenkin School Modesta tienatut alkkarit:
Näen jo painajaisia Sea Salt Ice Creamista.
Näen jo painajaisia Wotsitseista.
Näyttää ripulilta.
Jos asioi Tescossa ja on vegetaristi, on tescovegetaristi.
”The true… goal of SeeD… To spread… seeds all over the world… …Flower… Fill the world with flowers.”
Nyt vasta sain näin oleellisen esineen.
Itsehän uutan hikeni hajusteeksi.
Hienompi kuin Rolex.
”And a new contraption to capture a Dandelion in one piece has been put together by the crew.”
Reprent, nyt jotain yritystä hei!
Näyttää muinaiskiinalaiselta vaahtosammuttimelta.
Ei Umaro näytä tuolta.
PANTY SHOT!!!
…men from down below.
…they’ll never be a Togami.
…drawn to the design…
…rather form-fitting thong.
…she’s safe…
…totally see-through if you go swimming in them…
…seem to be spear-proof…
Danganronpa: Trigger Happy Havocin pelaaminen päättyy tähän.
Vähän päälle 74 tuntia tähän humpsahti, mutta lasken korkean lukeman
blogaamisen aiheuttaman ylimääräisen ajan piikkiin. Uskoisin, että
urakkaan vierähti legitisti viitisenkymmentä tuntia eli ihan tarpeeksi.
Varsinainen pääjuoni vei ehkä 20-30 tuntia, oikeastaan vaikea edes
sanoa, kun enhän minä tätä ihan normaalisti pelannut.
Liite III: Monoboksi – Give Hope Back to Music
Esittelyssä Masafumi Takadan mainio soundtrack! Nimet on napattu suoraan
Sound Gallerysta, vaikka on näille kai toisetkin nimet olemassa.
Trigger Happy Havoc
Oletettavasti ykkösronpan teema. Soi alkudemossa ja jäi mieleen viimeisen oikeudenkäynnin loppuvaiheilta.
Danganronpa!
Vänkä päävalikkokappale.
Beautiful Death
Tunnelmapala Hope’s Peakin käytäviltä. Jäänyt mieleen uusia kerroksia tutkiessa.
Welcome to Despair
Pelin synkimpiä biisejä ja eräänlainen yöteema. Soi yleensä jonkun surressa.
Beautiful Morning
Hope’s Peakin pirteämpää vaeltelumusiikkia.
To Survive
Jos joku on kuollut tai kaikki menee muuten päin helvettiä, tämä todennäköisesti soi.
Boys’ Life of Despair
Toinen päinhelvettiäbiisi, kytköksissä järkyttäviin paljastuksiin.
Despair Syndrome (1)
Lisää karmeuksia.
Despair Syndrome (2)
Vielä lisää karmeuksia.
Death Wish
Lisää apeaa musiikkia, yleensä vielä teloituksen kynnyksellä.
All Star Apologies
On tässä pirteämpääkin musiikkia, ihan totta!
Beautiful Days
Pahasti School Modeen ja ystävyyteen assosioituva vaeltelubiisi.
100 Mile Junk Food Dash
Jos joku perseilee tai koheltaa omiaan, se tapahtuu tämän tahtiin. Omiaan ainakin Genocide Jillille, Hirolle ja Hifumille.
New World Order
Toivon temaattinen tunnari ja järisyttävimpien paljastusten taustoittaja.
Mr. Monokuma After Class
Voitonriemuisen Monokuman hohotuskappale.
Box 15
Letkeä murhatutkimusteema.
Box 16
Murhatutkimusteeman räväkkä remix lopun lähestyessä.
Distrust
Taas näitä radikaalien paljastusten taustoittajia.
Mr. Monokuma’s Lesson
Monokuman kaheli teema, joka tekee kaiken muun musiikin turhaksi. Aina repee jne.
Underground Trial
Soi aina oikeudenkäyntien alkuvalmisteluvalikossa.
Class Trial [DAWN]
Oikeudenkäyntien alkupuolen taustamusiikkia.
Class Trial [CHAOS]
Panokset kovenevat, kun Makoto paiskoo todisteita pöytään.
Class Trial [THE SUN]
Panokset kovenevat yhä.
Argument [BREAK]
Tauoton debatti, vol. 1!
Argument [TURN UP THE HEAT]
Tauoton debatti, vol. 2!!
Argument [HOPE VS DESPAIR]
Tauoton debatti, vol. 3!!!
Hangman’s Gambit
Astraaliajatusmusiikkia.
Closing Argument
Kun manga taotaan…
Climactic Re-enactment
...murhatarinaksi.
BTB
Luotiaikatappelun perustempo.
Super BTB
Tempo Up!
Super Final BTB
Tempo Up!!!
Goodbye Despair High School
Epilogin haikea teema eteissalin portilla.
Rebirth, Rebuild
Lopputekstirenkutus.
...Vielä yksi päivitys luvassa Trigger Happy Havocista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti