Neljäs luku ei ala aikahypyllä seuraavaan aamuun, sillä pitäähän
Nekomarun nykyisestä olomuodosta ottaa heti selvää, kun tänne asti on
oikeussalista sännätty. Konemies on aivan täpinöissään väittäessään
olevansa oma itsensä muiden tuijottaessa biomekaanista ilmestystä huuli
pyöreänä. Tosin en menisi sanomaan mitään bio-osiosta, sillä ainahan
Nekomarun tietoisuus on voitu siirtää robottiin ja runneltua kehoa
tarjotaan seuraavan viikon ajan aamiaisilla mysteerilihana. Mistäpä sitä
Monokuman aivoituksia arvaisi?
Takki paljasti. Ja Heihachi-kulmakarvat.
Metalliketjua heruttaisin.
Sonialta pääsee järkyttynyt kirkaisu ja Kazuichi luulee Nekomarun lärviä maskiksi. Se ei tuosta vaan irtoakaan ja Nekomaru kehottaa lopettamaan repimisen niin lujaa, että naapurisaarillakin yöunet tyssäävät. Kazuichi rääkäisee tajuttuaan asioiden todellisen laidan, josta jälleensyntynyt Nekomaru ei ole moksiskaan. Päinvastoin – höhötystä ja mölinää riittää. Nekomarun elämää suurempi olemus korostuu entisestään kiiltelevässä kromikuoressa eli capslockia ja huutomerkkejä on luvassa! Mitään muuta en toki odottanutkaan. Sitä luulisi tottuneen jatkuvaan korniin huutamiseen ja venytettyihin sanoihin, mutta jokin näissä överiksi vedetyissä hahmoissa huvittaa kerta toisensa jälkeen. Ehkä olen vain vähän lapsellinen.
Novoseliciin ei saa tuoda robotteja niiden vallankumousyritysten vuoksi.
Nekomaru oli pelottavampi alkuperäisenä.
Melkein vuotaa mylvintä tekstiboksin yli Vitan näytön ulottumattomiin.
Capslock tarttuu kuin epätoivotauti.
Say watt?
Akane tuntee pienen pistoksen ja pyytelee kömpelösti anteeksi, koska Nekomarun mechaantuminen oli selvästi hänen syytään. Robovalmentajaa tämä ei haittaa, sillä elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista eikä kaikesta pienestä tarvitse murehtia. Megamiehen huolettomuus hämmentää useampia. Fuyuhikokin on ymmällään, sillä häneltä lähti toisesta silmästä näkö… ja nyt tuossa on kehoton Nekomaru. Oletettavasti. Kyberneettinen organismi on vain ikionnellinen hengestään, jolle kehokaan ei vedä vertoja. Kaipa tuota konstruktiota voi pitää äärimmäisenä proteesina. Ainakin Nagito ihastelee käsittämätöntä robokolossista tursuavaa toivoa. Hajime on ajatuksissaan tilanteen tasalla ja käsittää tilanteen tolkuttomuuden. On se hyvä, että tarinassa välillä muistutetaan, että juonenkäänteet häröytyvät kerta toisensa jälkeen. Todellisuuden rakoilu on kuitenkin konsepti, johon Hajime on puuttunut ennenkin. Ei ykkösosassa ihan näin pitkälle menty!
Mikan varmasti jätti jälkeensä hyviä olen pahoillani -variantteja.
Korkeintaan messinkiä.
Fuyuhiko on vain kade, koska hänelle ei installoitu kyberneettistä silmää zoomausominaisuuksilla ja pimeänäöllä.
Ja nostella painavia kuormia.
Transhumanismi on ihmiskunnan uusi, ainoa toivo.
Hajimen mietteitä tuosta myymäläpalmusta.
Koska järkeä muuttuneesta ’Marusta on vaikea löytää, Monokuma katsoo asiakseen ilmestyä biitsille keskeyttämään koskettavan jälleennäkemisen ja Monomin kauhistelut kuullaan heti perässä. Lekurikuma kertoo Nekomarun paikkauksen olleen haastava nakki, mutta näin hienoa jälkeä saatiin leikkauspöydällä aikaiseksi!
Miksi Monokuma paskoo metsään?
Fun fact! Oletin tämän psychopop-jutun olevan taas jotain japanilaista kulttuuriviittaushölmöilyä, mutta tässä puhuu Danganronpan ohjaaja itse! Pienellä googlauksella löysin hyvin mielenkiintoisen Kazutaka Kodakan haastattelun, jossa pelisarjan hullu nero luonnehtii psychopopia genreksi, joka sekoittaa hirveän kammottavaa kuvastoa vänkään pop-ilmeeseen. Psychopop kuulostaa niin pöljältä, ettei Danganronpa voi olla mitään muutakaan genreä.
Minäkin haluan poraparran. (eräs ykkösen lahjoista OLI leukapora, sattumaako?!?!)
Takki paljasti. Ja Heihachi-kulmakarvat.
Metalliketjua heruttaisin.
Sonialta pääsee järkyttynyt kirkaisu ja Kazuichi luulee Nekomarun lärviä maskiksi. Se ei tuosta vaan irtoakaan ja Nekomaru kehottaa lopettamaan repimisen niin lujaa, että naapurisaarillakin yöunet tyssäävät. Kazuichi rääkäisee tajuttuaan asioiden todellisen laidan, josta jälleensyntynyt Nekomaru ei ole moksiskaan. Päinvastoin – höhötystä ja mölinää riittää. Nekomarun elämää suurempi olemus korostuu entisestään kiiltelevässä kromikuoressa eli capslockia ja huutomerkkejä on luvassa! Mitään muuta en toki odottanutkaan. Sitä luulisi tottuneen jatkuvaan korniin huutamiseen ja venytettyihin sanoihin, mutta jokin näissä överiksi vedetyissä hahmoissa huvittaa kerta toisensa jälkeen. Ehkä olen vain vähän lapsellinen.
Novoseliciin ei saa tuoda robotteja niiden vallankumousyritysten vuoksi.
Nekomaru oli pelottavampi alkuperäisenä.
Melkein vuotaa mylvintä tekstiboksin yli Vitan näytön ulottumattomiin.
Capslock tarttuu kuin epätoivotauti.
Say watt?
Akane tuntee pienen pistoksen ja pyytelee kömpelösti anteeksi, koska Nekomarun mechaantuminen oli selvästi hänen syytään. Robovalmentajaa tämä ei haittaa, sillä elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista eikä kaikesta pienestä tarvitse murehtia. Megamiehen huolettomuus hämmentää useampia. Fuyuhikokin on ymmällään, sillä häneltä lähti toisesta silmästä näkö… ja nyt tuossa on kehoton Nekomaru. Oletettavasti. Kyberneettinen organismi on vain ikionnellinen hengestään, jolle kehokaan ei vedä vertoja. Kaipa tuota konstruktiota voi pitää äärimmäisenä proteesina. Ainakin Nagito ihastelee käsittämätöntä robokolossista tursuavaa toivoa. Hajime on ajatuksissaan tilanteen tasalla ja käsittää tilanteen tolkuttomuuden. On se hyvä, että tarinassa välillä muistutetaan, että juonenkäänteet häröytyvät kerta toisensa jälkeen. Todellisuuden rakoilu on kuitenkin konsepti, johon Hajime on puuttunut ennenkin. Ei ykkösosassa ihan näin pitkälle menty!
Mikan varmasti jätti jälkeensä hyviä olen pahoillani -variantteja.
Korkeintaan messinkiä.
Fuyuhiko on vain kade, koska hänelle ei installoitu kyberneettistä silmää zoomausominaisuuksilla ja pimeänäöllä.
Ja nostella painavia kuormia.
Transhumanismi on ihmiskunnan uusi, ainoa toivo.
Hajimen mietteitä tuosta myymäläpalmusta.
Koska järkeä muuttuneesta ’Marusta on vaikea löytää, Monokuma katsoo asiakseen ilmestyä biitsille keskeyttämään koskettavan jälleennäkemisen ja Monomin kauhistelut kuullaan heti perässä. Lekurikuma kertoo Nekomarun paikkauksen olleen haastava nakki, mutta näin hienoa jälkeä saatiin leikkauspöydällä aikaiseksi!
Miksi Monokuma paskoo metsään?
Fun fact! Oletin tämän psychopop-jutun olevan taas jotain japanilaista kulttuuriviittaushölmöilyä, mutta tässä puhuu Danganronpan ohjaaja itse! Pienellä googlauksella löysin hyvin mielenkiintoisen Kazutaka Kodakan haastattelun, jossa pelisarjan hullu nero luonnehtii psychopopia genreksi, joka sekoittaa hirveän kammottavaa kuvastoa vänkään pop-ilmeeseen. Psychopop kuulostaa niin pöljältä, ettei Danganronpa voi olla mitään muutakaan genreä.
Minäkin haluan poraparran. (eräs ykkösen lahjoista OLI leukapora, sattumaako?!?!)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti