Koska pelien jatko-osissa kaikkea on yleensä enemmän,
Danganronpa 2:ssa myös puuttuvia kohtauksia on enemmän, yhteensä kuusi.
Trigger Happy Havocissa
ekstrakohtauksia oli tasan yksi, sellainen pikkutuhma tyttöjen
kylpykohtaus, jota Monokuma antoi tuhmana otsona vakoilla. Kakkosessa
bonusskenet on upotettu murharetken alkupuolelle kolmen ensimmäisen
luvun varrelle ja ne näkee ja kokee, jos jemmassa on kuusi erityisen
kallista lahjaa, jotka saa varmasti Rocketpunchista yhteensä kolmella
huntilla tai satunnaispalmusta. Rocketpunchin kamat täytyy joka
tapauksessa ostaa sitä kautta ylihintaan, vaikka ne olisi jo palmusta
saanutkin, koska tästä palkitaan kovin ivallisella A Fool and His Money…
-trophylla.
Koska palmun kammen veivaaminen tai kaikkein hintavimpien lahjojen
ostelu kiehtovan tarinan tiimellyksessä ei ole erityisen kehittävää,
oletuksena itse kukin näkee lisäsisällön vasta myöhemmillä kierroksilla.
Nämä kohtaukset eivät ole suuren juonen kannalta mitenkään oleellisia
vaan tarjoavat palasia oppilaiden kallisarvoisista yhteisistä hetkistä,
jotka jäisivät ilman Hajimen interventiota joko kulissien taakse tai
kokonaan toteutumatta.
Koska puuttuviin kohtauksiin ei voi suoraan hypätä, tässä pitää nähdä
hiukan ylimääräistä vaivaa, mutta en pane osittaista kertauskierrosta
(vanhoissa luvuissa voi onneksi hypätä kunkin luvun alkuun eli aivan
alusta ei tarvitse aloittaa) pahakseni, sillä pääsenpähän muistelemaan
menneitä, nauttimaan Island Modea huomattavasti paremmasta kässäristä ja
hivuttamaan hiljalleen Hajimen tasokattoa tappiin ja viimeisetkin
digilemmikitkin tulee jollain aikataululla kasvattaa. Hajimen tasokatto
ei ole ongelma eikä mikään, sillä Island Mode -rundien aikana hän nousi
kymmenisen tasoa eli parhaillaan olen peräti tasolla 97!
Lemuria-inkarnaatioiden kanssa on kurjempaa, sillä vaikka tarvitsen
kaikki lemmikit -trophyyn vielä kaksi otuksen olomuotoa, tein Island
Moden aikana valtavan virheen, sillä Lemuria VI muuttuikin käärmeeksi
Hope- ja Despair-mittarien ollessa tasan nollassa. Digievoluutiohan
menee Hajimen askeltahdin mukaan biologisesti eriskummallisella kaavalla
muna > minipupu > kotilo > ??? ja vain pupuvaiheessa voi
vaikuttaa (lahjoilla Hope-positiivisesti, paskaan hukkumalla
Despair-negatiivisesti), millainen söpömöykky kotilosta lopulta
kuoriutuu. Vitsihän tässä on siis siinä, että kun pupu muuttui kotiloksi
joskus Island Modessa, tallensin ja kävin ostamassa kuusi
mineraalivettä, jotta saisin mielisteltyä Lemuria VI:n muuttumaan viime
tingassa uudeksi otukseksi, mutta silloin en tajunnut, ettei
kotilomuodossa voi enää antaa lahjoja. Koska edellinen tallennus oli
jossain kaukaisuudessa enkä halunnut haaskata aikaani Island Modessa
enempää, annoin olla. Lemuria VI:a odottaa skatologinen kohtalo, sillä
kärmesparka on parhaillaan hukkumassa paskaansa itsemurhan partaalla,
jotta Lemuria VII voi tulla ripeämmin tilalle. Ovat ne lemmikit ihania.
Joutunen joka tapauksessa juoksemaan ympyrää Lemurioiden vuoksi, mutta
asia kerrallaan.
Ensimmäinen puuttuva kohtaus tapahtuu ensimmäisessä luvussa ja siihen
tarvitaan Replica Sword. Kerrataanpa hiukan tapahtumia, jotta
kohtauksille tulee ajallinen konteksti. Luvun alussa on yö ja
murharetkeä ja monopetoja ihmeteltyään Hajime palaa mökkiinsä nukkumaan.
Aamulla mennään perinteisesti hotelli Miraihin aamiaiselle, mutta nyt
seuraa YLLÄTYS! Ei, ensimmäinen puuttuva kohtaus ei käynnisty, mutta sen
sijaan tapahtuu jotain odottamatonta, josta en edes tiennyt mitään
etukäteen.
Olkoon tämä nollas puuttuva kohtaus, sillä täysin sattumalta
kursorikontrollin saatuani päätin tutkailla Hajimen mökin täydellistä
pehmokumakokoelmaa. On se kieltämättä upea kylpiessään kuulaassa
aamuauringossa. Ihan itse nämä kaikki löysin (siitä tehtaan källistä ei
sitten puhuta) ja poimin joka luvusta ja ne kulkivat ajassa taaksepäin
tähän porrastettuun hyllyyn. Monokumakin tiedostaa minun seikkailevan
vähintään New Game plussalla ilmestyttyään hämmästelemään Hajimen
suurenmoista saavutusta. Minut palkitaan karhun KAIKILLA (luulisin)
ilmeillä, äänillä ja teksteillä. Mukana näyttäisi olevan yksi
ylimääräinenkin. On kuin olisin lotossa voittanut.
Viidessadas kerta.
Kahvitarjoilu!
Nuo olisivat voineet muuttua sellaiseksi valtavaksi pehmokumaksi.
Semmoista. Häivyn hotellille, jossa kuulen Togamin julistautuvan
johtajaksi ja määräävän meidät koolle Jabberwock Parkiin. Kun sinne
pitää manuaalisesti talsia, tapaan mökkikolonnan luona Kazuichin, joka
on näihin aikoihin juonessa pelkkä hytisevä hermoraunio, joka vain
haluaisi pitää hauskaa retkellä ilman murhailua. Hyvin etäisesti
muistinkin hänen höpisseen ajat sitten jotain kookosvedestä ja yleisestä
chillailusta, joka vastaa hänen mielikuvaansa lomailusta tropiikissa.
Hän näki puusta pudonneita kookospähkinöitä, jotka pitäisi jollain
ilveellä kammeta auki. Hajimen kerrottua replikamiekastaan hänet
kutsutaan rannalle kookospirskeisiin jahka Togami on saanut juttunsa
kerrottua. Voin jopa kieltäytyä seurasta, mutta se ei varsinaisesti
edistäisi puuttuvien kohtausten näkemistä.
Entä jos ei pidä kookoksesta?
Se halkoo vain replikakookoksia.
Ikään kuin olisi vaihtoehtoja!
En siis voi suoraan hypätä uuteen kohtaukseen, joten siirryn
puistoon hoitamaan pakolliset jutut pois alta. Siellä äimistellään
puiston keskelle ilmestynyttä aikalaskuripommia ja monolinnun seulaksi
ampuman Monomin jälleensyntyä sekä keskustellaan huijarijohtajan
johdolla, mikä taho mahtaa olla murharetkestä vastuussa. On oikeastaan
terapeuttista tiivistää tarina näin suppeaan pakettiin, vaikka tällä
tyylillä blogista tulisikin sekavaa luettavaa. Täältä liuetaan takaisin
mökkiin valmistautumaan pelin ensimmäiseen vapaa-aikaan, jota ennen
Hajime muistaa, että Kazuichille tuli tosiaan luvattua jotakin.
Kun Hajime ilmestyy alkurannalle, hän ei ole yksin eivätkä Hajime tai
Kazuichi ole edes kaksin, sillä Teruterukin on tullut paikalle tuoreiden
kookospähkinöiden perässä. Tämä on kokille harvinaista herkkua. En
kritisoi pelin kehnoimman henkilön presenssiä, sillä ruutuaika on aina
ruutuaikaa ja hänellä se jäi kovin vähäiseksi. Kazuichi kiikuttaa ison
kookospähkinän näytille ja kolmikko pohtii, miten kookosvesi saadaan
läikkymättä pihalle. Hajimen mielestä miekkamanööveristä voi tulla
sotkuinen ja Teruteru käsittelisi kookosta hellemmin.
Are you kitten me?
“These are not the coconuts you’re looking for.”
Housuissasi on.
Johtuu Teruterun seurasta, kun nesteiden läikkyminen lähinnä ällöttää.
Teruteru käyttää vain räjähteitä.
Saamme kutsumattomia vieraita kaksin kappalein, kun Ibukin ja Pekon
kävelymatka tuo heidät tänne. Melko… odottamaton voimakaksikko häröilyä
ja stoalaista tyyneyttä. Ibukin lisäksi Teruterukin on Pekosta
(kookos)pähkinöinä, mutta kendoneiti ei tyhmiä juttuja kuuntele ja ottaa
kookosdilemmassa ohjat käsiinsä lainaten humpuukimiekkaani. Ibukin
tehtäväksi jää pidellä pähkinää pystyssä ja pojille poimia kirurgisesta
viillosta roiskuvat mällit, mutta Pekon taidoilla mikään tuskin menee
pieleen.
Ibuki on hyvä imitoimaan täysperävaunurekkaa.
Kylmää kyytiä.
Eiköhän tästäkin aiheesta löydy fanficia.
ROGER ROGER
Olisi parasta, jos menisit tuonne kukkulan taakse.
Kukapa ei Pekoon ihastuisi?
Osuu unissaankin.
Ibukin hätäilystä huolimatta Pekon lyönti osuu ja uppoaa ja biitsillä
mehustellaan kookosvettä, joka on juuri niin makoisaa kuin sen
digitaalisen representaation sopii olettaa olevan, parempaa kuin kaupan
litkut. Vaatimaton sivaltaja ylipuhutaan juomaan itsekin ja viisikolla
on mukavampaa kuin kaikilla muilla, jotka eivät älynneet tulla paikalle.
Puuttuva kohtaus #1
Ei ollut pää.
Vissiin katu Honolulun sydämessä, jossa Teruteru tuskin on edes käynyt.
Haaksirikkoutumisen jälkeen voi alkaa maistua pidemmän päälle puulta.
Peko on nyt kookosten vihollinen.
Kukaan muu ei osaa tuhota kookoksia.
Sepä oli kiva sivureissu, melkein parempi kuin koko hemmetin Island
Mode. Ei, oli se parempi. …Mutta bonussisältö ei pääty tähän. Toinen
puuttuva kohtaus tapahtuu myös ensimmäisessä luvussa ja sitä varten
tulee edistää juonta ja pitää hallussaan naisväelle suunnattua An An Aan
-muotilehteä. Skippaan ilkimyksenä molemmat vapaa-ajan slotit ja olen
jo menossa nukkumaan, kun Monokuma käskee kaikkia kokoontumaan
Jabberwock Parkiin. Ai niin juu. Puistossa koetaan karhun ja jäniksen
kammottava stand up -esitys, joka toimii aasinsiltana kadonneille
muistoille ja pettureille keskuudessamme. Siinä on ihan tarpeeksi
miettimistä yön yli ja pitkälle aamuun.
Kun Hajimen tulee aamulla siirtyä jälleen kerran ravintolaan, hotellin
pihalla on jos jonkinlaista notkujaa, mutta seuraavan puuttuvan
kohtauksen edellytyksenä on Mahiru, jota ei viime yönä nukuttanut. Hän
aikookin huvikseen järkätä jälkkäriä ja teetä ja kutsua vain kaikki
saaren tytöt (koska pojat ovat hyi yök hyh) pitämään yhteistä hauskaa,
mutta hän tarvitsisi reseptejä. Hajime kertoo lehdestään, jossa kuin
tilauksesta sattuu olemaan sellaisia, ja saa kiitokseksi kutsun. Enhän
minä tietenkään voi kieltäytyä, sillä Hajime voi saada ainutlaatuisissa
tyttöbileissä pes- …kakkua. Ja pisteeni Mahirun kriittisissä silmissä
nousevat kohisten.
Me äijät pidetään kuule kaljoitteluninjaleffailta, tytöt älkää vaivautuko REH REH.
Cosmopolitaniin mahtuu kaikenlaista.
Hajime luopuu tuosta vaan tärkeästä informaatiosta.
Level up!
Ensin kuitenkin ravintolareissu pois alta. Kun Togami kertoi
järkkäävänsä bileet, tajusin hänen kuolevan illemmalla. Nyt en pääse
näkemään tuota mutkikasta tapahtumaketjua, sillä kyseisen keskustelun
jälkeen annetaan loppupäiväksi vapaa-aikaa, jonka alkupuolelle Mahirun
ja muiden tyttöjen privaattibileet sijoittuvat.
Hajime luulee tulleensa ravintolaan ensimmäisenä, mutta säpsäyttää
Monomin kitisemään, ettei täällä saa olla poikia. Selittelyt
seliteltyäni minua ei potkita pois ja Chiaki kertoo kutsuneensa pupunkin
paikalle. Pitäähän tekoälyjen pitää täällä yhtä, vaikka kaikki muut
piristävästi Monomia dissaavatkin. Jänis onkin parhaimmillaan
heittopussina eikä jee jee ystävyys on taikaa -tätinä. Näitä pelin
alkupuolen tapahtumia on muutenkin mielenkiintoista seurailla, kun
tietää Chiakin olevan pelkkä tekoäly.
Monomi on tyttö, koska hän on vaaleanpunainen.
Tunnen itseni niin erityiseksi.
Monomilla on karvanlähtökausi.
Jälkkärikokkailusta päävastuussa oleva Mahiru sanoo viimeisen sanansa
sekä Hajimesta että Monomista ja levoton ruoanlaitto alkaa. Eiköhän
satsista jotain irtoa isompaa illanviettoa varten. Aika hyvin Mahiru
kyllä safkailunsa ennusti, kun ei ennen Togamin julistusta tiennyt illan
suunnitelmista mitään. Ei neitien yhteispotretin aikana tapahtuvassa
hassuttelussa mitään kovin erityistä tapahdu, mutta kaikki
pääsevät puhumaan jotain hupsua ja hauskanpito on tärkeintä. Ne
nuoruuden hiipuvat yhteiset hetket, jotka työntävät useimpien ajatukset
sivuun murhailusta edes hetkeksi. Voin vain ihmetellä, puuhaavatko tytöt
yleisellä tasolla (siis oikeassa maailmassa) tällaista keskenään, mutta
olenpahan kiitollinen, että pääsin tänne asti kuokkimaan enkä edes
nolannut itseäni.
Poikien illassa puolet porukasta olisi jo lempattu pihalle.
Täytekakku ikkunasta jonkun niskaan.
Puuttuva kohtaus #2
Nyt tuo korvapuusti on ihan pilalla.
Novoselicissä eletään nyrkin ja hellan välissä.
Onpas kerrassaan viehättävä unelma.
Ja hyvää tulee.
On se vastakkainen sukupuoli kryptinen tapaus.
Feidaus mustaan ja aikaloikka toiseen lukuun, jossa majailee kolmas
puuttuva kohtaus! Sen näkeminen ei vaadi kummoista kertausta, sillä se
on aivan luvun alkupuolella. Pitää vain kuunnella Nagiton synkkä
intromonologi ja talsia hotellille kuuntelemaan apean kansan
jälkipuintia ensimmäisestä oikeudenkäynnistä ja saada päämääräksi toisen
saaren koluaminen läpikotaisin. Nagitohan on näihin aikoihin Nekomarun
ja Kazuichin vangitsemana vanhassa rakennuksessa. Keskustelussa
alustetaan myös puuttuvaa kohtausta, sillä Hiyoko löyhkää sonnalle ja
kuolemalle ja ipana pillittää peseytymättömyytensä johtuvan
konstikkaasta koltustaan. Mahiru lupaa auttaa häntä solmuissa ja heistä
tulee lyhytikäisiä ystäviä, kun valokuvaaja kuitenkin tapetaan muutaman
päivän kuluttua. On tämä murhatarinan jälleennäkeminen melko synkkää
Island Moden pirteyden jälkeen.
Valtaosa väestä levittäytyy saarelle, mutta Mahiru ja Hiyoko jäävät
kuppaamaan hotellille, sillä he aikovat käydä yhdessä pesulla.
Pelimekaanisesti Mahirulle täytyy puhua, kun mukana on Man’s Nut -esine.
Sen nimi ei todellakaan ole pelkkää sattumaa, sillä kolmas puuttuva
kohtaus on Hajimen sielunvaellus pimeälle puolelle ja käytännössä
soolotoisinto siitä Trigger Happy Havocin ainoasta puuttuvasta kohtauksesta.
Kun neitoset hipsivät hihitellen kastelemaan toisiaan, likainen
avatarini kärvistelee tovin itsekseen pyöritellen miehen
vertauskuvallista pähkinää ja alkaa hiljalleen seota, kunnes on aika
toimia. Voisin tietenkin kritisoida Spike Chunsoftia, kun taas mennään
japsihuumoripuolella sieltä, mistä aita on matalin, mutta sikäli kuin
tiedän, naisväen pikkutuhman kylpykohtauksen vakoilu on eräänlainen
japanilaisen korkeakulttuurin peruspilari eikä siltä voi yleensä missään
välttyä.
Kesäloma, ja näin se alkaa.
Miksi eivät Hajimea pese, kysynpä vaan.
Mahirun silmissä Unreliable Hajime.
Pane nyt housut takaisin jalkaan ennen kuin joku näkee.
…Olenko minä nyt Izuru Kamukura?
Olinkin vähän että jaahas, kun eteeni työnnettiin pesuhuonehöyryillä
strategisesti rajattua maisemakuvastoa kaikkein pyhimmästä, mutta Agarest: Generations of Warin
naurettavan taidekirjan jälkeen tämä oli silti sieltä kesymmästä
päästä. …Vaikka Hiyoko onkin teknisesti ottaen ulkomuodoltaan lolipentu.
Teruterun haamu on kaapannut sieluni.
Silti on syytä ja ehdottoman tarpeellista varmuuden vuoksi huomauttaa,
että seuraava kuvamateriaali lienee NSFW ja voi sen visuaalisuuden
vuoksi huohotuksesta tulla muissakin piireissä sanomista. En silti
häveliäisyyden ja nykyajan vastenmielisen mielensäpahoittamisilmapiirin
vuoksi jätä sitä näyttämättä, sillä kaikki on dokumentoitava.
Vielä kerran NSFW!
Nyt helvettiin siitä, Monokuma.
Puuttuva kohtaus #3
Tällaista se on Japanissa.
Lähes yhtä noloa settiä kuin Harry Potterin rinnassa karjuva lemmenleijona sarjan kuudennessa osassa.
Onneksi ei.
Ja puhdasta tulee! Ei tuossa edes kovin paljon tapahdu. Ei edes
implikoitua lesboilua (eli nipponiksi yuria), sillä tämä ei ole
sellainen peli. Hiyoko on huvittavan innoissaan ja Mahirukin sanoo
jotain vähemmän oleellista, mutta suurin huumori tulee Hajimen daijuista
reaktioista, jotka hän itsekin tiedostaa. Simulaation
hahmokonstruktioissa taitaa olla tänään bugitusta. Onnekkaana
paskiaisena Hajime ei edes jää pervoilustaan kiikkiin, mikä on ihan
hyväkin juttu, sillä tällaisten tapahtumien pitkityksellä päädytään vain
ankaraan myötähäpeään ja kommelluksiin. Nykyisellään tämä on mukavan
lyhyt välikohtaus enkä pahoittanut mieltäni.
Lämpimiä muistoja Jabberwock Islandilta.
Viimeiset kolme puuttuvaa kohtausta on ripoteltu suhteellisen lähelle
toisiaan kolmanteen lukuun ja ne nähdäkseen tulee nähdä hiukan
ylimääräistä kertausvaivaa. Aamun hotellikokoontuminen johtaa kolmannen
länkkäriteemaisen saaren tutkimusmatkaan, jonka aikana tapahtui kaksi
tärkeää asiaa. Ensinnäkin Lemuria VI kuoli pois vähemmän puhtaissa
oloissaan (oli jo aikakin!) ja juoksumatkallaan uusiin maisemiin Hajime
saavutti tason 99. Hopeatrophy, ding! Sivuhuomiona tasoon 99 vaaditaan
75 750 expaa. Ei, en tiedä kuinka paljon expaa saa per askel tai
tutkittu juttu tai käyty keskustelu, mutta tasokaton saavuttaminen ei
todellakaan ole mahdoton urakka. Jos pääpelissä tutkii kaiken ja puhuu
kaikille ja Island Moden läpäisee neljästi, huipulle vaaditaan
käytännössä vain muutama ylimääräinen taso. En ole niin tarkkaan pitänyt
silmällä Skill Pointeja, joilla aktivoidaan kykyjä oikeudenkäyntejä
varten, mutta tasolla 99 kykypojoja on sopivasti 99. Kaikkia kykyjä ei
silti saa samanaikaisesti aktivoitua, koska pisteet loppuvat kesken. Ei
kaikilla kyvyillä tietenkään mitään tee ellei ole täysin uusavuton
tollo.
LEMURIA VI, ÄÄRIMMÄINEN KÄÄRME, ON KUOLLUT.
Kun saari on tutkittu, väki kokoontuu sairaalaan tapaamaan Pekon
teloituksesta ja omista haavoistaan toipuvaa vaiteliasta Fuyuhikoa. Tuon
kohtauksen lopussa tarjotaan mahdollisuus puhua yhdelle ja vain yhdelle
oppilaalle ennen kuin tarina jatkuu. Neljännen puuttuvan kohtauksen
nähdäkseen tulee jututtaa Kazuichia, joka haluaa lähteä Akanen ja
Nekomarun perään. Urheilijakaksikko kun rymisteli hetki sitten pois
kinasteltuaan kovasti ”siitä.” Kazuichi epäilee intiimiä suhdetta Akanen
aistikkaan maanittelun perusteella ja on kahden vaiheilla, sillä hän
voi paljastua vakoilusta ja saada useammastakin nyrkistä. Hajime
siteeraa R/C 4WD Battler Taro -höpömangaansa, josta Kazuichi inspiroituu
ja raahaa horisontista höpisten kaverinsa Akanen mökille, josta kuuluu
voihkintaa.
Hankala olla kuulematta.
Teinimanga on täynnä suuria viisauksia.
Kazuichin elämänkatsomus muuttuu täysin.
Ei vaikka sota syttyisi.
Kovasti haukotuttaa.
Tuulen ujellusta.
Kurkistamme ilmeisesti ikkunasta sisään ja…
Puuttuva kohtaus #4
Mitä muutakaan ”se” olisi, hurjaa seksiäkö? No siltä se ainakin Akanen
meuhkaamisesta päätellen tuntuu, sillä Nekomaru on äärimmäisenä
hierojana (hetkinen nyt, onko hänellä kaksi äärimmäisyyttä?!) taitava
näpeistään. Annamme köriläiden möykätä eläimellisesti ja jätämme heidät
rauhaan. Vaikka pettymys hieman sanoista läpi paistaakin, Kazuichista
horisontit ovat kauniita asioita, vaikkei hän edes tyhmänä amiksena
tiedä, mitä horisontti tarkoittaa. Sairaalaan ei enää palata.
Maailman miehekkäin hengityskone.
Caps lockista tunnistaa aidon ja alkuperäisen.
Back atatatatat ya.
Niin kai sitten.
SO COOL
Yön vaihduttua aamuksi on aika työntää alkuun kaksi viimeistä puuttuvaa
kohtausta hotellin pihamaalla, jossa roikkuu valtavasti jengiä. Hiyoko
on vailla kameraa, jota hän on menossa etsimään Rocketpunchista, mutta
säästän häneltä ylimääräisen vaivan, koska matkassa on Toy Camera.
Tanssija pyytää tulemaan Titty Typhooniin aamiaisen jälkeen kamera
kourassa ja totisesti toivon, ettei minua nolata siellä julkisesti.
Kysy Mahirulta. …Ai niin.
Töistä tänään vapaata.
Ibukilla puolestaan on kurjaa, kun Jabberwock Islandilla ei raikaa
musiikki. Olenko muka ainoa, joka kuulee pelin taustamusiikin?
Rocketpunchin tarjonta ei kelpaa rockmimmille, joka jää täällä paitsi
uusista levyjulkaisuista. Sikäli kuin maailmanlopun aikoihin musiikkia
edes julkaistaan. Hajime ei usko Summer Festival Tree -singlensä
kelpaavan, mutta Ibuki innostuu levystä. Sekään ei edes haittaa, että se
on hänen bändinsä pahimman kilpailijan käsialaa, kun hän hyppäsi
sittemmin soolouralle. Ibukilla on jotain metkaa mielessä ja hän pyytää
tulemaan illemmalla kauppaan. Tänäänhän on runsaasti säpinää luvassa.
Hmm?
Gregoriaanisten veisujen dubstep-remixejä.
Jos Ibukin bändin nimi on The White Cherries niin en ihmettele.
Ibuki on viisas nainen.
Kiirettä pukkaa.
Kun aamiaisella on käyty yhdessä läpi kolmossaaren yllätykset, olisi
normaalisti luvassa vapaa-aikaa, mutta tässä välissä Hajimea kutsuu
musamesta, jossa on Hiyokon lisäksi Ibuki ja Chiaki, jotka ovat jo
perillä Hiyokon suunnitelmasta, josta on ilkeämielisyys kaukana. He
aikovat pitää täällä musikaalisen muistotilaisuuden Mahirulle. D’awww,
en ihan odottanut tällaista, vaikka pitihän se arvata, että parhaan
kaverin kuolema kirpaisi Hiyokoa, joka luvun alussa pykäsi hänelle
karmivan muistoalttarin. Mahiru kertoi Ibukille haluavansa ottaa hänestä
ja Hiyokosta valokuvia elementissään, mutta koska Mahiru on… estynyt,
Hajime saa ikuistaa esityksen lelupolaroidille. Chiaki aikoi tulla
aluksi pelkästään seuraamaan, mutta löysi varastosta triangelin, jonka
kilahtelun tahtiin kelpaa surra poistunutta ystävää.
Koska Hajimea kuvataan ensimmäisen persoonan kuvakulmasta, hän on teknisesti pelin kameramies.
Kuka toi hillon?
Lopussa huomataan, ettei se ollut edes päällä.
Viimeksi Chiaki suri pudotettuaan Crash Bandicootin rotkoon.
Triangeli ei voi olla vaikeaselkoista salatiedettä.
Ibuki hevimöykkää ihan fiiliksissä, Hiyoko tanssii ja Chiaki takoo
hiljaa triangelia Hajimen syventyessä kameramiehenä miettimään
tulevaisuutta. Ehkäpä kakofoniamme kantautuu Neo World Programin
tuntemattomia väyliä pitkin aivokuolleiden ystäviemme alitajuntaan.
Tämän Hajime pitää mielessään, sillä he eivät kuolleet täällä turhaan ja
ainakin joku pääsee täältä elävänä karkuun. Tosiasiassa Hajime on Titty
Typhoonissa tulevien vainajien seurassa, joista kaksi heittää henkensä
muutaman päivän kuluttua. En odottanut hassuilta puuttuvilta
kohtauksilta surumielisempää pohjavirettä, mutta kyllä tällainenkin
kelpaa.
Puuttuva kohtaus #5
Mahiru arvostaa tällaista.
Lallati laa.
Sähköiskut piristävät.
Ultra HD:na.
Viimeinen puuttuva kohtaus tapahtuu päivän vapaa-ajan jälkeen, joten
skippaan nuo hetket ja siirryn hämärän laskeuduttua Rocketpunchiin.
Ibuki naukuu minut pahvilaatikkojen luokse. Ne ovat täpötäynnä
ilotulitteita, sillä Ibuki inspiroitui singlen sanoituksista. Hajimen
tehtäväksi jää raahata lootat puolen saaren poikki rannalle, eikä tästä
sovi kieltäytyä mikäli mielii nähdä ystäviä sonnustautuneina
yukata-kesäpukuihin. Eihän tämä ilotulitus tietenkään jää vain meidän
kahden viihteeksi, sillä Ibuki kutsui useimmat paikalle. Vaikka Hajime
mariseekin hänelle jätetystä raskaasta työstä, hän talsii yukatat
mielessään valoshowsotatantereelle.
Niissä piileskelee sotilaita.
Sky rockets in flight, afternoon delight.
Night’s a beach.
Olenkin aina halunnut nähdä Nekomarun yukatassa.
Hajimehan tsunderoi kunnolla.
Varsinaisesta ilotulituksesta ei ole hurjasti erityistä kerrottavaa
irrallisten hauskanpitokommenttien lisäksi, mutta visuaalisesti
näyttävänä päätöksenä näille puuttuville kohtauksille se toimii
mainiosti. Tämä on kenties viimeinen kaunis hetki ennen epätoivotautia,
huvitalon nälkäkidutusta, Jabberwockin pommiuhkaa ja
virtuaalitodellisuuden täydellistä luhistumista karmaisevan totuuden
paljastuessa murharetken viimeisille selviytyjille.
Puuttuva kohtaus #6
Uuh aah.
Ilotulitteet ovat hella boss.
Sitten kävi vahinko ja Hajime sokeutui.
Seuraavalla kerralla viimeiset lahjat, viimeiset digilemmikit, viimeiset
irtotrophyt ja viimeiset Magical Miracle Girl ☆ Monomin kentät! Danganronpa 2:n
täydellinen loppu siis lähestyy hurjaa vauhtia, mutta tämä ei tule
silti olemaan viimeinen päivitys aiheesta. Vielä kun olisi eräs e-kirja
suomentamatta!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti