Aoi Asahinalla on huono yö. Hän köllöttää itkeskellen sängyllään
rutistaen vankilakoulunsa nimikkotyynyä. Yksi heistä on taas poissa,
eikä Aoi enää oikein näe keinoa päästä pois. Paitsi ehkä sen yhden.
Sätin itseäni, kun pidän näkemästäni. Hyvä on, varusteltu animutyttö
alusvaatteisillaan miellyttänee ketä tahansa yksinäistä blogaajaa ja
kenties Alepan muovipussiin ankarasti huohottavaakin (lähikauppani on
tosin S-Market), mutta enemmän tässä miellyttää, kun viimeinkin pääsen
näkemään jonkun muunkin tuntemuksia kuin sisäistä monologiaan jauhavan
Makoton. Ja Aoi on jäänyt jokseenkin paitsioon sellaisena söpöläisenä,
joka ei oikein etsivöinnistä ole kärryillä ja joka lähinnä kaveeraa
kenotsooisen amatsonijääkaappipakastimen kanssa. Onhan tämä mukava tapa
palata taas Danganronpan pariin, ei siinä mitään.
Olen kateellinen tyynylle.
Aoi päättää piristää itseään donitsitripillä, sillä sokeri on oikotie onneen tai keskivaikeaan syömishäiriöön. Jonkinmoinen pakkomielle on kuitenkin kyseessä, kun niiden rei’istäkin saadaan iloa. Rinkilälikka livahtaa yöhön katuen kirjoittamatonta sääntörikettään, mutta tulee toisiin ajatuksiin, kun kylpylästä kuuluu mekaanista rutinaa. Avonaisesta lokerosta löytyy kelmeästi hehkuva Chihiron irtopää, joka on vähintäänkin jokin noosfäärin avatar.
Olen kateellinen donitseille.
”Ethän murhaa minua moottorisahalla?” ”ENN ENNNN ENNNNNN ENNNN”
The night is dark and full of errors.
Ja sitten takaisin Makoto Naegin pariin. Hän on jo saapunut aamiaiselle, jossa väki on vähentynyt, sillä teinivainajien lisäksi joukostamme puuttuvat Togami, Toko/Genocide Jill ja Aoi, joka Sakuran mukaan kärsii vatsakivuista. Sen siitä saa, kun makeaa mässyttää! Teknisesti ottaen myös Ishimaru on poissa, sillä hän on hajoamisensa jälkeen vaipunut katatoniseen tilaan. On kuin mies olisi kehittänyt neljään pyrkivän piin, eivätkä Hiron palopuheet herätä vastakaikua.
Lemuriassakin tuolimies ampuu kaikki.
Varsinainen, öh, takaisku.
Ishimarukin halusi kyydin.
Hifumi jo miettii epävarmaa tulevaa, mutta Celeste ihmettelee, mikseivät he ole tyytyväisiä heille annettuihin mukavuuksiin. Hän ainakin on jo unohtanut karun ulkomaailman. Hifumi alkaa kuitenkin höpistä salakielellä entiteeteistä, jotka tulkitsen piirretyiksi lolipennuiksi ja antropomorfisiksi voimatonttu-ukoiksi eli ilmeisesti hänelläkin alkavat klippiepisodit kadota animesta.
Välillä Danganronpa harrastaa tosi hienovaraista sosiaalista kommentaaria.
Jos Star Ocean 5 tulee, sen hahmokastissa on tällaista mustaa paskaa.
Oletin Hiron olevan vetelä nahjus, mutta hänpä nimeää itsensä iän suomalla arvovallalla ja Ishimarun täyshajoamisella porukan johtajaksi ja ehdottaa heidän jatkavan koulun tutkimista, sillä jos historia tosiaan toistaa itseään, oikeudenkäynnin jälkeen heillä on lisää huoneita, joihin piilottaa ruumiin. Muutkin innostuvat lisätilasta ja johtolangoista, mutta kaiken pilaa paikalle tupsahtava saksikäsi-Jillward, joka ei sentään heti upota instrumenttejaan kenenkään otsaan. Mutta ei umpikahjo sarjamurhaaja ole varsinaisesti sivistynyttä pöytäseuraakaan. Jäiköhän se Toko sittenkin lopullisesti toisaalle? Neiti Kansanmurha on aivan täpinöissään uudesta paikasta, jossa hän voi toteuttaa itseään ja ensi alkuun hän aikoo panna stopin jakomielikliseille. Jill jää kikattamaan itsekseen muiden syödessä ahdistavaa aamiaista, ja sitten itse kukin levittäytyy ympäri koulua.
Lemuriassa kylänvanhin päättää kaikesta.
Varsinkin jos löytävät väkevöitettävää uraania.
Ja sitten he kaikki kuolivat.
Aloita vaikka Tokosta niin päästään sinustakin eroon.
Parasta heittää paria noppaa.
Maailmani on jälleen täyttynyt epämääräisiin paikkoihin ilmestyneistä kolikoista, joten nuohoan umpimähkään aiemmat paikat, sillä jostain syystä varsinkin pyykkituvan pesukonekolonnaan ilmestyy sattumanvaraisiin koneisiin valuuttaa. Sinänsähän tämä on pakkomielteistä keräilyvimmaa, kun oikeudenkäynneistä nettoaa moninkertaisesti massia, mutta onpahan tässä ainakin muutakin puuhaa kuin äksän painelu dialogin edistämiseksi. Sitä paitsi käytäväkomppaus värikoodatuilla käytävillä autereisen musiikin tahtiin on mukavan rentoa puuhaa. Ei sitä aina viitsi warppailla tärkeisiin paikkoihin. Käyn myös matkalla yläkertaan kaupassa tuhlaamassa rahojani pariin otteeseen, kun ensimmäisellä yrityksellä arpakoneesta ulostautuu sama vanha t-paita, mutta satunnaisgeneraattori suo sentään ihan uuden lahjan. Vaikka jotkut huoneet – etenkin luokat – ovat jääneet tosi staattisiksi turhakkeiksi, vanhojen monitorien, kamerojen, kellojen ja ikkunalevyjen silmäilystä on tullut tapa, vaikka en todellakaan enää katsasta kaikkia spotteja. Makotolla ainakin tuntuu ajantaju rakoilevan ja paranoia iskevän.
Väärää kokoa minulle.
Ai, se oli vain ykkösluvun juonijuttu. Ei täällä koskaan enää mitään tapahdu.
Nyaa!
Ennen yläkertautumista huomaan koulunpuoleisen ykköskerroksen avautuneen täysin, sillä tähän asti teljetty sairaalahuone on nyt auki. Ei siellä tosin ketään ole eikä kyllä oikein mitään muutakaan, petejä, lääkekaappi ja sen sellaista. Ehkä tämä liittyy jotenkin tuleviin tragedioihin. Toisessa kerroksessakin on yllättävän tyhjää. Käytävällä kolmoskerroksesta höpisevän Hiron lisäksi yhytän poikien pukuhuoneesta yllättäen Togamin. Ja hän kun luuli olevansa täällä rauhassa lukemassa. Monokuma on pitänyt kovasti huolta, ettei täällä ketään kuollut tai mitään muuta vilunkiakaan tapahtunut.
Lemuriaan vievä vaatekaappi.
Jos Togamia voi kiusata, se on hyvän pelin merkki.
Olen kateellinen tyynylle.
Aoi päättää piristää itseään donitsitripillä, sillä sokeri on oikotie onneen tai keskivaikeaan syömishäiriöön. Jonkinmoinen pakkomielle on kuitenkin kyseessä, kun niiden rei’istäkin saadaan iloa. Rinkilälikka livahtaa yöhön katuen kirjoittamatonta sääntörikettään, mutta tulee toisiin ajatuksiin, kun kylpylästä kuuluu mekaanista rutinaa. Avonaisesta lokerosta löytyy kelmeästi hehkuva Chihiron irtopää, joka on vähintäänkin jokin noosfäärin avatar.
Olen kateellinen donitseille.
”Ethän murhaa minua moottorisahalla?” ”ENN ENNNN ENNNNNN ENNNN”
The night is dark and full of errors.
Ja sitten takaisin Makoto Naegin pariin. Hän on jo saapunut aamiaiselle, jossa väki on vähentynyt, sillä teinivainajien lisäksi joukostamme puuttuvat Togami, Toko/Genocide Jill ja Aoi, joka Sakuran mukaan kärsii vatsakivuista. Sen siitä saa, kun makeaa mässyttää! Teknisesti ottaen myös Ishimaru on poissa, sillä hän on hajoamisensa jälkeen vaipunut katatoniseen tilaan. On kuin mies olisi kehittänyt neljään pyrkivän piin, eivätkä Hiron palopuheet herätä vastakaikua.
Lemuriassakin tuolimies ampuu kaikki.
Varsinainen, öh, takaisku.
Ishimarukin halusi kyydin.
Hifumi jo miettii epävarmaa tulevaa, mutta Celeste ihmettelee, mikseivät he ole tyytyväisiä heille annettuihin mukavuuksiin. Hän ainakin on jo unohtanut karun ulkomaailman. Hifumi alkaa kuitenkin höpistä salakielellä entiteeteistä, jotka tulkitsen piirretyiksi lolipennuiksi ja antropomorfisiksi voimatonttu-ukoiksi eli ilmeisesti hänelläkin alkavat klippiepisodit kadota animesta.
Välillä Danganronpa harrastaa tosi hienovaraista sosiaalista kommentaaria.
Jos Star Ocean 5 tulee, sen hahmokastissa on tällaista mustaa paskaa.
Oletin Hiron olevan vetelä nahjus, mutta hänpä nimeää itsensä iän suomalla arvovallalla ja Ishimarun täyshajoamisella porukan johtajaksi ja ehdottaa heidän jatkavan koulun tutkimista, sillä jos historia tosiaan toistaa itseään, oikeudenkäynnin jälkeen heillä on lisää huoneita, joihin piilottaa ruumiin. Muutkin innostuvat lisätilasta ja johtolangoista, mutta kaiken pilaa paikalle tupsahtava saksikäsi-Jillward, joka ei sentään heti upota instrumenttejaan kenenkään otsaan. Mutta ei umpikahjo sarjamurhaaja ole varsinaisesti sivistynyttä pöytäseuraakaan. Jäiköhän se Toko sittenkin lopullisesti toisaalle? Neiti Kansanmurha on aivan täpinöissään uudesta paikasta, jossa hän voi toteuttaa itseään ja ensi alkuun hän aikoo panna stopin jakomielikliseille. Jill jää kikattamaan itsekseen muiden syödessä ahdistavaa aamiaista, ja sitten itse kukin levittäytyy ympäri koulua.
Lemuriassa kylänvanhin päättää kaikesta.
Varsinkin jos löytävät väkevöitettävää uraania.
Ja sitten he kaikki kuolivat.
Aloita vaikka Tokosta niin päästään sinustakin eroon.
Parasta heittää paria noppaa.
Maailmani on jälleen täyttynyt epämääräisiin paikkoihin ilmestyneistä kolikoista, joten nuohoan umpimähkään aiemmat paikat, sillä jostain syystä varsinkin pyykkituvan pesukonekolonnaan ilmestyy sattumanvaraisiin koneisiin valuuttaa. Sinänsähän tämä on pakkomielteistä keräilyvimmaa, kun oikeudenkäynneistä nettoaa moninkertaisesti massia, mutta onpahan tässä ainakin muutakin puuhaa kuin äksän painelu dialogin edistämiseksi. Sitä paitsi käytäväkomppaus värikoodatuilla käytävillä autereisen musiikin tahtiin on mukavan rentoa puuhaa. Ei sitä aina viitsi warppailla tärkeisiin paikkoihin. Käyn myös matkalla yläkertaan kaupassa tuhlaamassa rahojani pariin otteeseen, kun ensimmäisellä yrityksellä arpakoneesta ulostautuu sama vanha t-paita, mutta satunnaisgeneraattori suo sentään ihan uuden lahjan. Vaikka jotkut huoneet – etenkin luokat – ovat jääneet tosi staattisiksi turhakkeiksi, vanhojen monitorien, kamerojen, kellojen ja ikkunalevyjen silmäilystä on tullut tapa, vaikka en todellakaan enää katsasta kaikkia spotteja. Makotolla ainakin tuntuu ajantaju rakoilevan ja paranoia iskevän.
Väärää kokoa minulle.
Ai, se oli vain ykkösluvun juonijuttu. Ei täällä koskaan enää mitään tapahdu.
Nyaa!
Ennen yläkertautumista huomaan koulunpuoleisen ykköskerroksen avautuneen täysin, sillä tähän asti teljetty sairaalahuone on nyt auki. Ei siellä tosin ketään ole eikä kyllä oikein mitään muutakaan, petejä, lääkekaappi ja sen sellaista. Ehkä tämä liittyy jotenkin tuleviin tragedioihin. Toisessa kerroksessakin on yllättävän tyhjää. Käytävällä kolmoskerroksesta höpisevän Hiron lisäksi yhytän poikien pukuhuoneesta yllättäen Togamin. Ja hän kun luuli olevansa täällä rauhassa lukemassa. Monokuma on pitänyt kovasti huolta, ettei täällä ketään kuollut tai mitään muuta vilunkiakaan tapahtunut.
Lemuriaan vievä vaatekaappi.
Jos Togamia voi kiusata, se on hyvän pelin merkki.
Kolmoskerroksen käytäväkompleksi johtaa suljetun
neloskerrosportaikon lisäksi kahteen luokkahuoneeseen, hupihuoneeseen,
kuvisluokkaan ja tiedelabraan. Katsastan copypasteluokat ensin. 3-A:ta
asuttaa Sakura, joka on ilmeisesti ottanut tehtäväkseen ronklata
massiivisilla lihaksillaan ikkunalevyt helvettiin, mutta mikään ei taivu
hänen tahtoonsa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti